Gå til innhold

Historien om vesleblå


blå

Anbefalte innlegg

Huff, nå har jeg begynt med :kvalm: ........det er ikke gøy......hvor lenge skal det vare???

Det værste er at det er ikke bare om morningen, men det er hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Ja, det at det har blitt kalt for morgenkvalme, er visstnok ganske uforståelig. :klaske: De fleste som er kvalme, er det hele dagen, eller feks om ettermiddagen/kvelden. Jeg har hørt om svært få som bare er kvalme om morgenen.

Er redd det kan vare helt til 12 graviditetsuke. Det er visst da man sier det pleier å avta...

Selv har jeg vært så heldig å sleppe noen som helst form for kvalme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre jeg ikke er alene. Men det er så slitsomt, alt blir et ork når man er kvalm.

Men i dag er det mye bedre, har spist normalt og ligger ikke bare å klager i senga som jeg gjorde i går.

Men sliten er jeg ennå, alt er så slitsomt, og jeg er så trøtt. Er kanskje ikke i toppform fra før av, men SÅ dårlig er den ikke. Ble jo anpusten av å gå opp trappa i sta jo.

Ellers er jeg i dag 8+2 og snart skal vi fortelle det til verden............gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lilleblå i magen!!!

Kjenner at jeg av og til savner det der med å gå gravid, og jeg synes det er så gøy å lese om dere andre.

Lykke til med svangerskapet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det var veldig gøy å lese dagboka di - tenk at dere fikk full klaff på "første forsøk"!

Blir nesten så man får lyst til å bli gravid sjøl når man leser om andres glede! :wink:

Lykke til videre!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk monja og kverula. Ja det var kjempegøy at det ble klaff med en gang. Jeg hadde jo trodd at vi måtte prøve en stund, og det var jo utrolig spennende når den første menstrasjonen skulle komme.

Også var det to streker.......Jeg trodde ikke mine egne øyne jeg, tror jeg tokk 5 tester jeg. Men det er ingen tvil.

Det er en spennende tid, med utrolig mye tanker, spørsmål og føelser.

Heldigvis for blåmann har ikke humøret svingt så mye, han sier at det er mye værre når jeg er premenstruell.

Ellers har vi kun fortalt det til besteforeldrene, og det er godt å ha kvinneguidens erfarne jenter å spørre litt.......setter så pris på dere alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn var det til meg og. Ble gravid på første forsøk, som egentlig ikke var noe forsøk. Vi skulle jo ikke begynne å prøve før i april 2004 vi - og da var jeg alt 4 mnd på vei :ler:

Gleder meg masse til å følge med i dagboka di.

Har du bestilt deg time til legen for å få fastsatt termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legekontoret med en gang jeg skjønte det. Jeg skulle bestille time og trodde at det var akkutt og at de nesten tok meg inn på dagen. Var helt opprørt da jeg ikke fikk time før i slutten av juli. :o

Men så forhørte jeg meg litt rundt bade her og der, og det var vist ikke så akkutt som jeg trodde. Det var vanlig å vente litt skjønte jeg.

Så nå sitter jeg her da og venter til slutten av juli. Har bestemt meg for å gå til jordmor også, men vil gå til legen først.

Men kan de fastsette termin så tidlig? trodde man måtte vente til ultralyd for å få det helt sikkert. Ellers går jeg bare etter den metoden jeg har funnet i bøker og på babyverden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fremdeles kvalm, og veldig sliten. Leste at noen faktisk var det gjennom hele svangerskapet........håper ikke det er meg. :veldigsur:

Ellers gleder blåmann seg som en unge.....han snakker om det hele tiden. Jeg gruer meg litt først, så gleder jeg meg litt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine

Gratulerer så mye med svangerskapet!

Ikke noe gøy å ikke være i form, det fortsår jeg godt.

Forhåpentligvis blir du snart i bedre form, så du kan kose deg skikkelig med å være gravid :)

Koselig med en engasjert kommende pappa da, kan tro han er stolt og enda stoltere vil han bli når han får se vesleblå :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Madeleine. Koselig når noen stikker innom.

I dag har jeg fått forandret på legetimen, så jeg får komme ditt litt før, og det er jeg glad for.

Ellers går jeg å lurer på om jeg skal bli med på den store festen det blir på lørdag. Jeg føler meg ikke bra og det blir ingen mulighet for å komme hjem...(må ligge over) og ingen der vet at jeg er gravid.

Hva gjør jeg. Ikke så gøy å være kvalm på fest heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Bare innom for å ønske deg noen fine uker framover. Jeg reiser til Hellas i morgen tidlig, så nå blir det ikke noe KG på meg på en stund. (2 uker)

Ta godt vare på deg og den lille nå i sommer. Selv er jeg nå rundet 12 uker, og kan liksom senke skuldrene littegranne.

Sommerklem fra Xavia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 10 uker på vei. Og nå har vi fortalt det til mange. Det er jo utrolig gøy å fortelle da. Alle blir så glade.

Jeg har bestemt meg for å fortelle det til sjefen på jobben i morgen, og jeg gruer meg litt. Har blitt tilbudt en 50 % fast stilling, og jeg vil jo gjerne ha den, men de vet jo ikke at jeg er gravid. Jeg orker ikke å gå å holde det hemmelig lenge. Jeg vil bare få sagt det. De har vel ikke lov å si at jeg ikke får jobben alikevel????

Gruer meg litt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke lov til å trekke jobbtilbud, nei. Skjønner godt at du vil ha det overstått. Selv om det er litt moro å ha en hemmelighet er det en lettelse å slippe katta ut av sekken også. Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BLÅ!

Håper det går bra med ny jobb, at ikke arbeidsgiveren din lager noe "krøll" når du forteller at du er gravid.

Har du gjort deg noen tanker om det er en gutt eller en jente?

Ønsker deg lykke til vider i svangerskapet. Håper du ikke fortsetter å være kvalm og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Klips og Binke.

I dag har jeg fortalt det til sjefen, og min urolighet var helt meningsløs. Hun ble så glad på mine vegne og gratulerte og klemte om hverandre. Ble så letta at jeg felte et par tårer. Det er trykt å vite at man han noe fast. Da vet man hva man har og jeg behøver ikke å ta ekstravakter hele tiden.

Når det gjelder kjønn. Så har jeg liksom bestemt at det er en gutt. Men det er selvsagt bare tull. Men det har liksom vært HAN hele tiden. Tenk om det er tvillinger.........???? Nei, jeg aner ikke. Men jeg tror vi vil vite det om det synes på ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Historien om Vesleblå slutter her.

Etter 13 uker med tanken om en liten blå i magen er verden nå litt urettferdig og trist :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor :klem: fra meg til deg, blå. Det var utrolig trist å høre at Vesleblå ikke lenger er hos deg. Håper det går så bra med deg som det kan gå i en tid som dette, og at du og blåmann kan finne styrke i hverandre fremover.

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken Klips og Peony. Det går jo bedre dag for dag, men det er som verden faller sammen sånn med en gang.

Det er jo så mange som har gledet seg, og det er en tris nyhet å fortelle. Men jeg føler at jeg og Blåmann har kommet et skritt nermere hverandre etter dette, og det er trygt å vite at man har en å være med og en å finne styrke i. Det er også godt å ha venner som tenker på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...