Gå til innhold

Kaker uten egg.. noen å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sjokoladekake og gulrotkake da vi er ganske lei det...

Anonymkode: b6870...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med pavlova? Eller marengs? Det er gode saker. 

Bytt ut egg med aquafaba, selvsagt. Samme fremgangsmåte som for all annen bruk av pisket erstatning for eggehvite.

Eventuelt kan du ta en hvilken som helst «normal» kakepppskrift og bytte ut 1 egg med 1 ss knuste linfrø og 3 ss vann. Det enkle er ofte det beste. 

Anonymkode: 03644...672

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med pavlova? Eller marengs? Det er gode saker. 

Bytt ut egg med aquafaba, selvsagt. Samme fremgangsmåte som for all annen bruk av pisket erstatning for eggehvite.

Eventuelt kan du ta en hvilken som helst «normal» kakepppskrift og bytte ut 1 egg med 1 ss knuste linfrø og 3 ss vann. Det enkle er ofte det beste. 

Anonymkode: 03644...672

Hva er aquafaba og hvor kjøper man det? Jeg prøvde å lage marengs/pavlova en gang. Da brukte jeg ikke aquafaba. Men kaken ble totalt mislykket, den sprakk og så ut som det hadde vært krig i oven.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krydderkake med kulturmelk: https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/krydderkake-i-langpanne/

Paier og smuldrepaier med bær/frukt er også et alternativ. Aller best med is til, men litt pisket krem, søtet mascarpone eller crème fraiche funker også.

Anonymkode: 75b73...60f

Tusen takk, krydderkake har vi faktisk laget her om dagen. 

Jentungen er ikke så glad i pai. Og kjempe Lei av sjokoladekake.. prøver å finne gode oppskrifter men jeg føler jeg feiler på alle kaker nesten. Hadde vært så mye enklere om man ikke var allergisk mot egg buhuu

Skrevet

Aquafaba er den laken hermetiserte kikerter ligger i :) 

Skal du bak med aquafaba, så pass på at du ikke kjøper en boks hvor laken er altfor salt. Den feilen gjorde jeg. :flau: 

Anonymkode: eb845...913

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aquafaba er den laken hermetiserte kikerter ligger i :) 

Skal du bak med aquafaba, så pass på at du ikke kjøper en boks hvor laken er altfor salt. Den feilen gjorde jeg. :flau: 

Anonymkode: eb845...913

Aha, så da må jeg kjøpe kikerter boks? Eller får man bare kjøpt aquafaba? Har du en å anbefale da som ikke er altfor salt? Takk for svar foresten :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvis man bruker kulturmelk/rømme/kefir etc i stedet for melk i diverse formkaker (sjokolade/krydder/sitron/eple etc), trenger man ikke egg. 

Ostekake er også uten egg.

Skrevet

Veganmisjonens gulrotkake! Saftigste gulrotkaka jeg har smakt, og super enkel å lage😋

Anonymkode: ca446...9b5

Skrevet

Det er tenkt til et barn så kaken må være litt barnevennlig.

og jeg har vært på utenalt og frifor sidene. Tenkte om noen hadde en god oppskrift å anbefale som man kanskje ikke finner der

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er tenkt til et barn så kaken må være litt barnevennlig.

og jeg har vært på utenalt og frifor sidene. Tenkte om noen hadde en god oppskrift å anbefale som man kanskje ikke finner der

Jeg har listet opp oppskrift til NI kaker til deg ovenfor (som ikke er fra utenalt og frifor), de er barnevennlig alle sammen, og heller ikke vanskelige å lage. 

Anonymkode: c5aa3...2f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...