Gå til innhold

Jeg har aldri vært forelsket

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år. Aldri hatt kjæreste, men alltid ønsket det og vært på leting. Når jeg tenker over det har jeg faktisk aldri vært ordentlig forelsket i noen. Har vært litt betatt og avstandsforelsket, men jeg har aldri følt på den sterke tilknytningen og kjærligheten som mange i parforhold ser ut til å få. Jeg har vært på mange dates, og har datet menn over tid i håp om at forelskelsen inntreffer, men det gjør den aldri. Vil si jeg har truffet ganske mange og. Hvorfor? Driver jeg med selvsabotasje? Er det noe jeg må jobbe med, eller er jeg rett og slett uheldig? Har også hatt sex, der mange av vennene mine sier at de får en slags tilknytning til personen de har sex med, men jeg fikk ikke det. Hva er galt med meg egentlig... 

hilsen fortvilet jente som ønsker kjærlighet

Anonymkode: a5c1e...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du er kanskje en av de som har vanskelig for å knytte seg emosjonelt til noen, og har vanskelig for å forelske deg. I våre dager pleier det jo gjerne å være motsatt; mange forelsker seg i omtrent hver type de møter, en ny annenhver helg eller hver måned. Flytter sammen med alle kjærester de har og blir samboere for tiende gang før de er 40.

Jeg er av typen som lett forelsker meg, men jeg har likevel bare bodd sammen med 2 menn i mitt liv (50+ år).

Du vil sikkert oppleve å forelske deg en vakker dag, du også. Det krysser vi fingrene for! 😀 🤞 Du har noe å glede deg til da, i det minste!

Skrevet

Jeg er 22 og opplevde ikke før i år å bli det. Fant ut noen ting om meg selv og jobbet med å komme tilbake til følelsene mine og å være sårbar. Trodde ikke jeg var i stand til å bli knytta til noen, men nå er veldig forelska i en jeg har vært sammen med i et halvt år og det trodde jeg aldri kom til å skje.

Anonymkode: c59f4...9bc

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 22 og opplevde ikke før i år å bli det. Fant ut noen ting om meg selv og jobbet med å komme tilbake til følelsene mine og å være sårbar. Trodde ikke jeg var i stand til å bli knytta til noen, men nå er veldig forelska i en jeg har vært sammen med i et halvt år og det trodde jeg aldri kom til å skje.

Godt å høre! Hvordan jobbet du med deg selv da? Tips til en som gjerne vil oppleve det?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt å høre! Hvordan jobbet du med deg selv da? Tips til en som gjerne vil oppleve det?

Jeg fant ut at jeg slet med redsel for å bli aleine og såra. Det var noe jeg ikke tenkte at jeg sleit med egentlig, men etterhvert så jeg et mønster i følelseslivet mitt som hadde pågått siden jeg var barn. Jeg starta med å prate med en kompis om det, og etter at jeg ble åpen om det så var det mer og mer av guarden min som ble borte, og jeg syntes det var kjempeskummelt. Det var veldig rart å slippe andre ordentlig inn i huset mitt og følelsene mine på den måten, og jeg ble etterhvert vant til det og fikk et mye mer avslappet forhold til kjærlighet. Jeg fant ut at jeg hadde hatt et veldig anstrengt forhold til kjærlighet og hadde vanskeligheter bare ved å snakke om det(når det gjaldt meg selv,, ikke andre). Da jeg endelig greide å slippe taket i den anspentheten rundt alt det så ble jeg gradvis mer og mer åpen for følelsene og det gikk mer og mer av seg selv. Det tok litt tid å komme dit, men så plutselig var jeg i et forhold. Har måtte jobba mye med meg selv i forholdet også, og periodevis har jeg ikke vært like mottagelig for kjærlighet i forholdet heller, men jeg har vært åpen om det hele veien og jeg har blitt tryggere og tryggere. Nå er jeg helt trygg og føler alt jeg kunne drømme om å føle, og kjærligheten blir sterkere for hver dag som går. Er så utrolig glad for at jeg tok tak i meg selv. Hadde ikke trodd for bare to år siden at jeg hadde hatt alt jeg har i dag.

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

Er du sikkert? 

ikke engang sjokkert over noens skjønnhet?

Skrevet
32 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Er du sikkert? 

ikke engang sjokkert over noens skjønnhet?

Jeg har vært betatt og oppslukt av menn på avstand, MEN aldri noe dypere eller mer intimt enn det. 

ts

Gjest Familytree
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært betatt og oppslukt av menn på avstand, MEN aldri noe dypere eller mer intimt enn det. 

ts

Da ble du aldri forelsket i noen du hadde fysisk kontakt med eller kunne ha det med. Tror du på skjebnen?

Skrevet
4 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Da ble du aldri forelsket i noen du hadde fysisk kontakt med eller kunne ha det med. Tror du på skjebnen?

Riktig. Jeg liker å tro på skjebnen, men føler kanskje jeg må gjøre noe jobb selv og?

Gjest Familytree
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. Jeg liker å tro på skjebnen, men føler kanskje jeg må gjøre noe jobb selv og?

Helt klart, jeg tror inderlig at vi alle har en plan i livet og ikke kan avvike fra den. Jeg hadde også kjærlighet på avstand, men de flyttet bort, livet tar sin gang og kanskje jeg aldri skulle ha møtt dem eller ikke var forberedt på å møte dem nå. Finn et mål i livet ditt, det er jobben din. Folk omgir deg, ikke sant?

Du vil møte den rette personen når du minst venter det, det er skjebnen😊

Skrevet
3 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Helt klart, jeg tror inderlig at vi alle har en plan i livet og ikke kan avvike fra den. Jeg hadde også kjærlighet på avstand, men de flyttet bort, livet tar sin gang og kanskje jeg aldri skulle ha møtt dem eller ikke var forberedt på å møte dem nå. Finn et mål i livet ditt, det er jobben din. Folk omgir deg, ikke sant?

Det gjorde jeg... Hjertesukk!😔❤️

Anonymkode: 4d9f0...f84

Gjest Familytree
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde jeg... Hjertesukk!😔❤️

Og hva skjedde med h*n?

Skrevet
9 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Jeg håper virkelig det :) 

Skrevet

Det kan hende at du kanskje ikke er helt heterofil? De som jeg kjenner som senere i livet har funnet ut at de er homofile eller lesbiske forteller om akuratt det samme, at de skjønte aldri hvorfor folk ble så tilknyttet hverandre av sex, og hvordan forelskelse opplevdes. Det var jo da fordi de trodde at de måtte falle for en av motsatt kjønn, men når man ikke er heterofil så gjør man jo ikke det samme hvor mye man prøver

Anonymkode: 3d03b...310

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan hende at du kanskje ikke er helt heterofil? De som jeg kjenner som senere i livet har funnet ut at de er homofile eller lesbiske forteller om akuratt det samme, at de skjønte aldri hvorfor folk ble så tilknyttet hverandre av sex, og hvordan forelskelse opplevdes. Det var jo da fordi de trodde at de måtte falle for en av motsatt kjønn, men når man ikke er heterofil så gjør man jo ikke det samme hvor mye man prøver

Derfor sa jeg "rett person" og ikke mann😊 Nå vi forstår det

Skrevet
7 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Og hva skjedde med h*n?

Skjedde ingenting.

Gjest Familytree
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig det :) 

Men ikke misforstå skjebnen. Noen ganger møter vi feil person til rett tid, eller vi er på rett sted, men vi finner feil person. Livet forteller oss ikke hva vi skal gjøre, det ville være veldig enkelt.
Jeg kan være gjenforent med personen jeg elsket, men det øyeblikket og det stedet vil være de rette, det betyr at jeg endelig vil være forberedt.
Jeg har håp😊

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt tanken, men sånn oppriktig tenner jeg på menn og tiltrekkes av dem. Har aldri vært tiltrukket av en kvinne på den måten, har til og med utforsket tanken men innsett at det ikke føles riktig. Har uansett vært åpen for at den riktige kan være av samme kjønn, men har riktignok ikke møtt denne personen enda om så det er mann eller kvinne. 

ts

Gjest Familytree
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde ingenting.

Jeg føler på deg😊 Du er ikke alene i det

Skrevet
1 minutt siden, Augustotejerina skrev:

Jeg føler på deg😊 Du er ikke alene i det

Hehe, nei.😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...