AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Den siste tia ha eg vore på legetime kvar uke 3-4 ganger per veke. Eg har ein depresjon. Eg vil ikkje gå til legen sjølv, men legen sett opp timar allikevel. Korleis kan eg tolke det? Eg har spurt ho og ho seier berre at ho vil følgje meg opp hyppig når eg er dårleg. Men eg forstår ikkje at eg har det noko verre enn andre.. har ho andre intensjonar? Anonymkode: 9359c...995
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Tviler på at hun har "andre intensjoner". Leger er travle mennesker som ikke akkurat er kjent for å ha tid til å sitte og dille med pasientene sine. At hun vil ha deg inn så hyppig hver uke, tyder jo bare på at hun tror du kanskje er en fare for deg selv, hvis jeg skulle gjette. Eller hun vil bare prate med deg og gjøre jobben til en psykolog. Noen tror jo at "å prate om det" hjelper på depresjoner, selv om det ikke er noe bevis for det i det hele tatt. Det hjalp ikke meg en dritt å prate i alle fall, den gangen jeg var deprimert i noen år. Dersom du er helt sikker på at du ikke har behov for denne praten flere ganger i uken med legen din, så kan hun jo ikke tvinge deg til å gå til legen så ofte om du ikke vil. Bare avslå, dersom du føler at det ikke hjelper. Kanskje bare gå èn gang i uken istedenfor 3-4...? Anonymkode: 97324...529 1
Kittykat Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 (endret) Når jeg først utviklet angst og depresjon, så gikk jeg til legen en gang i uken (hvis jeg husker riktig. Er en god stund siden). Legen min hadde ingen andre grunner annet enn å følge meg opp og høre hvordan det gikk med meg hver uke. Jeg tror nok legen din bare vil gjøre det samme med deg. Du kan jo foreslå for legen om du kan komme 1 gang i uken istedet for 3-4 ganger. Jeg synes bare det er flott at legene følger oss opp når vi er i en dårlig periode. For da kan ting plukkes opp mye tidligere hvis ting blir verre. Endret 25. august 2019 av Kittykat 1
Muskath Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 Synes det høres flott ut at legen din følger deg opp. Du kan jo nevne for henne hvis du synes det er mye. Vet om folk som går til samtale hos fastlegen sin hver 2. uke. Det er ikke så uvanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Høres ut som en god lege som vil ditt beste Anonymkode: db0c5...132
ajarRun Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Høres ut som totalt idioti. Fastleger er ikke psykologer. Han har sikkert lite å gjøre og vil bare melke deg for penger. Jeg ville byttet fastlege.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction said: Høres ut som totalt idioti. Fastleger er ikke psykologer. Han har sikkert lite å gjøre og vil bare melke deg for penger. Jeg ville byttet fastlege. Tror du det hjelper ts at du forsøker å skape mistillit mellom lege og pasient? Det går an å tenke seg litt om før man poster! Anonymkode: 989aa...02f 3
ajarRun Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du det hjelper ts at du forsøker å skape mistillit mellom lege og pasient? Det går an å tenke seg litt om før man poster! Anonymkode: 989aa...02f Man må da få lov å ha egne meninger? Fastlegeordningen er det verste som finnes i hele verden. De burde erstattes med en eller annen elektronisk messenger. Slik at man slipper å dra til lokalene deres. 1
Millimani Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Den siste tia ha eg vore på legetime kvar uke 3-4 ganger per veke. Eg har ein depresjon. Eg vil ikkje gå til legen sjølv, men legen sett opp timar allikevel. Korleis kan eg tolke det? Eg har spurt ho og ho seier berre at ho vil følgje meg opp hyppig når eg er dårleg. Men eg forstår ikkje at eg har det noko verre enn andre.. har ho andre intensjonar? Anonymkode: 9359c...995 La nå bare være å møte opp eller ring resepsjonen og avlys. Du burde få psykolog
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Det hadde jeg ikke likt og byttet lege. Det var litt vel mye innblanding. Anonymkode: 515d9...730
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Man må da få lov å ha egne meninger? Fastlegeordningen er det verste som finnes i hele verden. De burde erstattes med en eller annen elektronisk messenger. Slik at man slipper å dra til lokalene deres. Og hvorfor skulle de da tro deg? De må jo SE at det er noe i veien. Ikke bare ta folks ord for god fisk. Anonymkode: 515d9...730 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 3 minutter siden, abrasiveRefraction said: Man må da få lov å ha egne meninger? Fastlegeordningen er det verste som finnes i hele verden. De burde erstattes med en eller annen elektronisk messenger. Slik at man slipper å dra til lokalene deres. Du har lov til å ha egne meninger - men det er ikke okay at du bruker dem til å svekke tilliten mellom en sårbar pasient og dennes lege. Sånt piss bør du holde for deg selv. Anonymkode: 989aa...02f 2
ajarRun Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor skulle de da tro deg? De må jo SE at det er noe i veien. Ikke bare ta folks ord for god fisk. Anonymkode: 515d9...730 Så jeg betaler fastlegen for at vedkomne skal se om jeg lyver? høres idiotisk ut. En lege må anta at det jeg sier er korrekt. Legene tar ikke prøver, de analyserer ikke prøvene. 95% av jobben kan automatiseres.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 3 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Man må da få lov å ha egne meninger? Fastlegeordningen er det verste som finnes i hele verden. De burde erstattes med en eller annen elektronisk messenger. Slik at man slipper å dra til lokalene deres. Folk kan fritt melde seg ut av fastlegeordningen. Anonymkode: bc93f...1b3
ajarRun Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk kan fritt melde seg ut av fastlegeordningen. Anonymkode: bc93f...1b3 Men jeg må fortsatt dra til legekontor. Og man får dårligere behandling da.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Folk kan fritt melde seg ut av fastlegeordningen. Anonymkode: bc93f...1b3 Nei, da får man ikke ordentlig behandling. Man er tvunget til å bruke fastlegeordningen Anonymkode: fbc62...8c4
Perelandra Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå