Gå til innhold

Norsk mor utenlandsk far.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager få unger med utlendinger? Det fører aldri noe bra med seg og ender sjeldent godt. 

Anonymkode: 0158d...cc0

Jeg er født og oppvokst i Norge, med nasjonalitet i et annet nordisk land. Jeg tror ikke min mann synes det medfører utfordringer, selv om jeg er «utlending».

Anonymkode: 0274a...aaa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da må dere ikke klage når de slemme utlendingene vil kidnappe barna sine.

Jeg ser så mye av blandingsforhold på jobben. Stort sett norsk mor og utenlandsk far. Jeg har vel kommet dithen at jeg ikke synes synd på disse damene som får barn med utlendinger. Om jeg ser en utenlandsk mann med utenlandsk pass skal ut og reise med barn med norsk pass så brur jeg meg ikke lenger så lenge de er i slekt. Jeg tenker mitt og bare gjør jobben min. 

Anonymkode: 72e3a...531

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født og oppvokst i Norge, med nasjonalitet i et annet nordisk land. Jeg tror ikke min mann synes det medfører utfordringer, selv om jeg er «utlending».

Det er stor forskjell på nordiske land og andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på nordiske land og andre land.

Åja, så «utlendinger» er folk med annen hudfarge?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allrede mangel på kvinner i Norge. Vi trenger ikke å dele våre kvinner med utlendinger.

Anonymkode: 4b953...a48

Tro det eller ei, men hverken du eller noen annen mann eier meg eller noen annen kvinne. Jeg tilhører ikke norske menn eller noen annen mann for den saks skyld. Det er ingen menneskerett å få partner, og godt er det da jeg trives godt som singel, og om jeg møter en mann jeg vil bli sammen med så driter jeg i hvor han kommer fra. Det finnes viktigere ting å bry seg om enn etnisitet. 

Anonymkode: 672cf...8fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, så «utlendinger» er folk med annen hudfarge?

Det er vel heller ikke-vestlige utlendinger med kultur og religion som ikke er helt forenelig med den vestlige kulturen.

Anonymkode: c0a59...048

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er allrede mangel på kvinner i Norge. Vi trenger ikke å dele våre kvinner med utlendinger.

Anonymkode: 4b953...a48

Hvem sier at det er Deres kvinner? Man kan vel for fan pule hvem man vil. Om jeg tenner på en marsboer, er jeg i min fulle rett til å la meg penetrere, om han så måtte være utenomjordisk og grønn fra topp til tå. Debatt slutt!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det aldri nordmenn som bortfører egentlig?

Anonymkode: 2b067...b99

Jeg er nordmann, og har bortført mitt heilnorske barn, for at den faens faren ikke skulle få klatte på hennes lille hjerne. Vi norske kvinner kan bortføre barn hvis vi vil, men vi får ikke så mye oppmerksomhet rundt dette som f.eks marokkanere. Dette er fordi marokkanere er mye mer sexy, og kan selge spalteplass med krøllene sine. Mens vi norske kvinner får holde på i det skjulte.

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da må dere ikke klage når de slemme utlendingene vil kidnappe barna sine.

Selvfølgelig kan man klage om barn blir bortført.. 

Samma om en utlending eller nordnann bortfører.. 

Anonymkode: 8ee75...348

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan man klage om barn blir bortført.. 

Samma om en utlending eller nordnann bortfører.. 

Nei, det er jeg faktisk helt uenig i. Når dere leser og hører i media om hvor vanskelig det er å få tilbake ett barn fra utlandet og enda velger å utsette dere for den faren så får dere slutte å klage. Det er ikke mer rett at barnet skal bo hos mor i Norge enn far i utlandet. Barnet har 2 foreldre.

Det er adskillig enklere å få hjelp til å finne igjen barnet sitt her hjemme i landet enn m noen drar det ut av landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller ikke-vestlige utlendinger med kultur og religion som ikke er helt forenelig med den vestlige kulturen.

Og alle disse menneskene er er like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du får ufortjent mye pes for å ha barn med utenlandsk mann her. Hilsen mann med utenlandsk kone med barn, som ser det som et privilegium for barnet vårt og vokse opp med to statsborgerskap, språk, perspektiver, +++. 

Anonymkode: 1d5ee...105

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og alle disse menneskene er er like?

Selvfølgelig er ikke alle like, men en troende muslimsk mann lar ikke en kvinne bestemme over felles barn.

Det kan også være andre grunner til å kidnappe sine egne barn og dra til hjemlandet, penger og mulighet for familiegjenforening for eksempel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, EvaLena skrev:

Nei, det er jeg faktisk helt uenig i. Når dere leser og hører i media om hvor vanskelig det er å få tilbake ett barn fra utlandet og enda velger å utsette dere for den faren så får dere slutte å klage. Det er ikke mer rett at barnet skal bo hos mor i Norge enn far i utlandet. Barnet har 2 foreldre.

Det er adskillig enklere å få hjelp til å finne igjen barnet sitt her hjemme i landet enn m noen drar det ut av landet.

Jeg har ikke utsatt meg for noe som helst.. 

Selvfølgelig har man lov til å klage når barna blir bortført. Man mister, og får ikke sett barnet sitt.. 

Her bor vel både mor og far i Norge, og barnet er norsk heller? 

Bruk hue, såforstår du at man selvfølgelig har lov å være nervøs for at barnet blir bortført. 

Med denne logikken bør ikke foreldre som mistet barn i utlandet klage, for de burde jo visst at det kunne skje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om han må søke om å få statsborgerskap for ungen så vil han få avslag fordi det får man bare etter å ha bodd i landet i flere år. 

Det er ingen tvil at i dette tilfellet så snakker vi om å registrere statsborgerskapet og skaffe pass. Da mister man ikke statsborgerskapet. 

Anonymkode: 03467...7bf

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Ulike land har ulike regler for hvordan man får statsborgerskap. Det går helt fint an å søke om statsborgerskap for et barn som aldri har bodd i landet, men som har en familietilhørighet via gitte kriterier, men som ikke fikk automatisk statsborgerskap f.eks. fordi det ble født i utlandet. Dette kommer helt an på reglene det landet har for hvordan man får statsborgerskap. Det varierer veldig. Det fins ikke noe som heter å "registrere" et statsborgerskap. Enten er du statsborger automatisk (noe du kan måtte bevise, selvfølgelig) eller så må du søke om statsborgerskap. Hvis barnet allerede har dobbelt statsborgerskap trenger de bare bevise det etter gjeldende regler i det landet for å søke om pass. Hvis barnet ikke automatisk har dobbelt statsborgerskap må de først søke om statsborgerskap og få det innvilget, så kan de søke om pass etterpå. 

Anonymkode: 8e176...9c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager få unger med utlendinger? Det fører aldri noe bra med seg og ender sjeldent godt. 

Min første og min nåværende mann har fått barn med meg, en utlending er ikke nødvendigvis lik en annen utlending

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som har både norsk og amerikansk nasjonalitet og selvfølgelig pass fra begge steder. Mor var norsk og far amerikansk. Han er født og oppvokst i Norge. Han stemmer ved valg i begge landene.

Han må velge evt kun kommunevalg.

Anonymkode: e8573...709

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk hue, såforstår du at man selvfølgelig har lov å være nervøs for at barnet blir bortført. 

Med denne logikken bør ikke foreldre som mistet barn i utlandet klage, for de burde jo visst at det kunne skje. 

Jeg har brukt hue og ikke fått barn med utlending. Kunne aldri falt meg inn å gjøre engang.

Du skriver at det er lov å være nervøs for at barnet kan bli bortført. Da lurer jeg hvorfor ta den sjanse med å få barn med en utlending?  Dere vet jo at muligheten er der. 

Jeg skal ikke ta alle utledninger inder en kam, men når forelskelsen og forholdet er over, så kan mye skje. Det er nettopp det som må tenkes på FØR barn blir lagd.

Endret av EvaLena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om. Ulike land har ulike regler for hvordan man får statsborgerskap. Det går helt fint an å søke om statsborgerskap for et barn som aldri har bodd i landet, men som har en familietilhørighet via gitte kriterier, men som ikke fikk automatisk statsborgerskap f.eks. fordi det ble født i utlandet. Dette kommer helt an på reglene det landet har for hvordan man får statsborgerskap. Det varierer veldig. Det fins ikke noe som heter å "registrere" et statsborgerskap. Enten er du statsborger automatisk (noe du kan måtte bevise, selvfølgelig) eller så må du søke om statsborgerskap. Hvis barnet allerede har dobbelt statsborgerskap trenger de bare bevise det etter gjeldende regler i det landet for å søke om pass. Hvis barnet ikke automatisk har dobbelt statsborgerskap må de først søke om statsborgerskap og få det innvilget, så kan de søke om pass etterpå. 

Anonymkode: 8e176...9c9

Det er du som ikke vet hva du pratet om. Selvfølgelig er det noe som heter å registrere statsborgerskap. Her kan du se den norske prosessen for kinesiske statsborgere.
https://www.norway.no/en/china/for-nordmenn/konsulart/personnr/#Barnunder18år

Og kan du ikke nevne noen land hvor man ikke får dobbelt statsborgerskap ved fødsel, men kan få søke om statsborgerskap uten å ha bodd i landet.

Anonymkode: 03467...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...