Gå til innhold

For mye trening/belastning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i mange år trent utholdenhet hver dag, jogging eller sykling i 1 time + styrketrening 3-4 ganger i uka. 

Fått ny jobb som instruktør gruppetrening. Step-timer, ellipsemaskin-timer og tabata (styrke- og kondisjonsøvelser). Skal være instruktør 3 morgener i uka. Ønsker å fortsette med "min egen" trening i tillegg, på kveldstid. 

Vil dette bli for mye belastning for kroppen, slik at det er risiko for skader over tid? Tar meg ikke helt ut som instruktør, men særlig step- og ellipsetimene er jeg med omtrent hele timen. 

Anonymkode: aa843...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare prøve deg fram og se. Når du er i "bransjen" så regner jeg med at du kjenner symptomene på overtrening.

Selv har jeg en stor treningsmengde ift mange andre, men jeg har bygget meg opp over tid, så kroppen er vant med det. 

Anonymkode: 9b87b...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare prøve deg fram og se. Når du er i "bransjen" så regner jeg med at du kjenner symptomene på overtrening.

Selv har jeg en stor treningsmengde ift mange andre, men jeg har bygget meg opp over tid, så kroppen er vant med det. 

Anonymkode: 9b87b...d28

Jeg har jo hatt stor treningsmengde gjennom mange år, siden jeg har løpt eller syklet i 1 time hver dag + trent styrke flere ganger i uka. Men er usikker på om de ekstra 3 øktene som instruktør vil gå over grensa. Men vet ikke om step- og ellipsetrening er noe særlig belastende slik at det gir noen risiko? Er så redd for å kjøre på, og så bli skadet. Skader/smerter kan jo komme akutt, og da er det for sent. 

Anonymkode: aa843...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene du har step/ellipse kan du jo heller trene styrke på egenhånd. Prøv å belaste andre muskelgrupper enn de det går verst utover på gruppetimene

Anonymkode: 15745...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De dagene du har step/ellipse kan du jo heller trene styrke på egenhånd. Prøv å belaste andre muskelgrupper enn de det går verst utover på gruppetimene

Anonymkode: 15745...63a

Hm, okei. Da får jeg jo ikke gjort min egen trening som før, siden jeg bruker å løpe eller sykle 1 time hver dag i tillegg til styrketrening. Treningen jeg får som instruktør er ikke som å løpe/sykle 1 time, så føler ikke det kan erstatte. 

Anonymkode: aa843...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...