GÃ¥ til innhold

Border security - visum


Anzii

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har sett uendelige med episoder av Border Security fra Australia, og stusser alltid over dette med visum. Hvorfor velger folk turistvisum istedenfor arbeidsvisum?🙈 Er det dyrere, eller er det noen annen grunn? Irriterer meg grønn over at jeg ikke vet dette hver gang jeg ser!! Håper det er noen som vet dette som kan svare meg😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det ikke er lett å få arbeidsvisum. 

Anonymkode: 5373b...f12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tror du at det er lett å få arbeidsvisum? Det er omtrent umulig med mindre du har en jobb alt. F.eks. hvis Equinor skal sende Ole Ingeniør til Australia for å arbeide i 2 år, da har han ansettelsespapirer i orden og får visum. Men hvis Pete Dagdriver bare har lyst å loffe rundt i Australia og se om han kan jobbe litt her og litt der, alt etter som det passer med skjønnhetssøvnen og surfeværet - da får han ikke arbeidsvisum og må prøve å lure seg inn på turistvisum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe man bare kan velge om man ønsker - man må innfri strenge kriterier, og gjør man dét kan man søke om arbeidsvisum (men det er ingen garanti for at søknad blir godkjent)

Anonymkode: 3cb81...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Tror du at det er lett å få arbeidsvisum? Det er omtrent umulig med mindre du har en jobb alt. F.eks. hvis Equinor skal sende Ole Ingeniør til Australia for å arbeide i 2 år, da har han ansettelsespapirer i orden og får visum. Men hvis Pete Dagdriver bare har lyst å loffe rundt i Australia og se om han kan jobbe litt her og litt der, alt etter som det passer med skjønnhetssøvnen og surfeværet - da får han ikke arbeidsvisum og må prøve å lure seg inn på turistvisum.

Jeg vet ikke om det første spørsmålet ditt var ment ironisk eller ei, men det faktum av hvor lett/vanskelig det er, er en problemstilling jeg ikke har tenkt på😊 Jeg har bare aldri forstått hvorfor, og skal innrømme at jeg heller ikke har sjekket det opp🙈

Tusen takk for svar, da har jeg enda en ting mindre å gruble over😅🙈😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse "grensevakten"-programmene er egentlig ganske tåpelige, synes jeg.       

Enkelte deltakere er jo nærmest fullstendig ute av stand til å kommunisere på engelsk med grensevaktene, de forsøker å ta med seg for eksempel frukt (eller annen mat) inn i landet, og de klarer ikke en gang å fylle ut papirer om visum / innreise korrekt. Hvordan skal disse menneskene egentlig klare å reise rundt i ett land, og oppholde seg der over en viss periode, når de knapt klarer å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen ved flyplassen?   

Slike turister kommer vel aldri til å klare å kommunisere med for eksempel drosje-sjåfør eller buss-sjåfør, for å forklare hvor de har lyst til å reise. Og hvordan skal disse turistene klare å sjekke inn på hotell, når de tydeligvis har nærmest ikke-eksisterende engelsk-kunnskaper? 

Anonymkode: df358...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...