Gå til innhold

Ellipsemaskin og skader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært løpefrelst i mange år. Har løpt/jogget omtrent hver dag. Ofte har det blitt en kort økt på morgenen (ca. 30 minutter) og en økt på ettermiddag/kveld (ca. 40-60 minutter), eller "bare" en økt om dagen. Vet det høres mye ut, men som sagt har jeg vokst opp med dette, og det har vært en livsstil for meg. 

Begynte å kjenne smerter omkring i beina, særlig i det ene kneet. Trappet ned på løpingen, hadde tøye-regime, og det hjalp. Smertene kom tilbake da jeg økte løpingen igjen. Innser derfor at jeg ikke kan løpe så mye som jeg har gjort. 

Ønsker likevel å fortsette å trene mye. Kan ikke trene i basseng (klorallergi). Hater sykling. Har funnet ellipsemaskinen, og synes den er genial. Men: Er denne så skånsom som det står overalt på nettet? Slik at jeg kan trene både morgen og ettermiddag/kveld, uten å få skader? Ja, det er bare å prøve og se, men vil ikke risikere å prøve og få vondt igjen, det tok lang tid før jeg ble bra sist gang.

Så: Ellipsemaskin i 30 minutter om morgenen + 40-60 minutter om ettermiddagen/kvelden (eller "bare" en av øktene), er det realistisk? Noen dager vil jeg nok løpe i stedet for å bruke ellipsemaskina, men som sagt må mange av løpeøktene erstattes.  

Anonymkode: 7b726...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...