Alvea Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Noen tips til oppbevaring av ledninger, kabler og ladere? Har de hulter til bulter i en skuff nå, men ønsker et mer ryddig system. Kan ikke komme på noe selv. Jeg brukte en gang tomme doruller til å smale ledninger i, men synes ikke det fungerte såå bra til at jeg fortsatte. Del gjerne bilder også dersom du er fornøyd med ditt system 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Jeg bruker hårstrikk for å samle ledninger. Og ryddet i ladere! Har samsung nettbrett, og de siste telefonene mine har brukt samme type lader, så hadde plutselig seks like ladere. (ny telefon har annen type ladeplugg) Nå har jeg en lader til telefon på soverom, og en på stue, og så har jeg tatt vare på en som passer nettbrett/nødbatteri/høytaler, og resten kvittet jeg meg med. Samme med alle andre ledninger. Lagde meg en rote-boks til å ha på boden med "disse får jeg kanskje bruk for en gang i framtiden", de som var brukt de siste månedene ble surret med hårstrikk, og resten ble kastet. Anonymkode: 122b3...5ff
lillesnillelilla Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 28 minutter siden, Alvea skrev: Noen tips til oppbevaring av ledninger, kabler og ladere? Har de hulter til bulter i en skuff nå, men ønsker et mer ryddig system. Kan ikke komme på noe selv. Jeg brukte en gang tomme doruller til å smale ledninger i, men synes ikke det fungerte såå bra til at jeg fortsatte. Del gjerne bilder også dersom du er fornøyd med ditt system Ha en boks og ha de i. Gjør som hun over foreslo, bruk en strikk for å samle dem. Ha diverse små elektroniske duppeditter, som for eksempel minnekort.
Gjest Krampus Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Bruker ledningstropper og skriver på de hva ledningen er til
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Jeg skal ikke skryte på meg å ha et ferdig system, men jeg har en plan. Siden ledninger har en egen evne til å tvinne seg sammen med andre ledninger liker jeg godt å pakke dem separat i hver sine poser. IKEAs zip-lock-poser fungerer godt, synes jeg. De finnes i ulike størrelser, og plasten er solid nok til at de tåler å gjenbrukes lenge. Merk posen med hvilken kabel/lader/ledning som hører hjemme der, så er det lettere å finne rett ledning. Posene kan organiseres i esker/kurver/kasser. Som sagt: jeg er ikke ferdig med systemet, men jeg har en plan. Posene bruker jeg, men jeg har ikke plassert dem i bokser ennå. Anonymkode: 9948b...c0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå