AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 For noen dager siden kjente jeg at det var vondt når jeg tørket med nedentil. Oppdaget en kul litt til venstre for området mellom skjeden og anus. Den er vond å ta på. I går kjente jeg litt ømhet i lysken, og når jeg kjente etter nå er det en kul der og! Den nedentil kan jo ikke være en lymfekjertel, men i lysken derimot. Hva kan dette være? Ser jo den ene etter den andre få kreft, blir livredd. Skal selvfølgelig bestille legetime på mandag. Er forresten frisk ellers. Anonymkode: 506c4...223
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Hvis den ikke går bort, så få den sjekket. Men jeg får sånne vonde kuler med jevne mellomrom.. ofte sånne talgkuler/større kviser eller inngrodd hår. Anonymkode: 1d879...5d9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 mest sannsynlig er det bare talgkjertler, evt begynnende bartholinitt. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/ Anonymkode: 49824...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Det høres ut som en bartholinitt, har hatt det 2 ganger og har måttet kirurgisk inngrep til begge gangene. Anonymkode: 756a6...648
Gjest Familytree Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 En medfødt tvilling? Lol 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: bartholinitt I tilfelle klumpen har væske og krever medisinsk behandling for påvisning. Ts, ikke bekymre deg fordi jeg synes det er ikke alvorlig
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 Hvis det er kreft vil den som regel bære ubevegelig (altså at du ikke kan bevege huden over den), knudrete, over 2 cm i diameter og uøm. Anonymkode: c16fa...c78
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 Har sett bilder av bartholinitt. Min ligner ikke på det, for den ser litt ut som en stor kviseklump, et par cm fra skjeden. Det er den i lysken som nesten bekymrer meg mest. Tør ikke å prøve å bevege på den, det får legen heller gjøre.. Anonymkode: 506c4...223
Gjest Tamsi Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 Det er nok bare en kvise. Jeg har hatt akkurat samme panikken, samme sted og alt. De kan være kjempesvære, jeg kunne ikke tro at det var en kvise før jeg fikk klemt på den etter et par dager.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 Men den er rød, og er ikke noe å klemme ut. Synes det er skummelt at begge kulene kom på omtrent samme tid, men forskjellig steder. Anonymkode: 506c4...223
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 Om du er redd, da drar du til legen. Det er veldig enkelt. Bruker man google, ja da kan man helt sikker klare å finne frem til kreft diagnose og alt som er. Alltid, er du redd, dra til legen. Jeg har hatt mange slike kviser. Bartholinit er det kun om det disse kanalene og barthol... (husker ikke hele navnet 😅😂) kjertelen som er hoven. Kanalen kan gå tett og slikt. Noen ganger i de tilfellene må et kirurgisk inngrep til, gjerne pga plassering. Det er mer eller mindre «i» åpningen. Men en vanlig kvise - betent talgkjertel. Det har jeg hatt mye av! De er smertefulle, grusomme, tar en evighet føles det på å forsvinne helt, men de forsvinner. Jeg har hatt 3 stk samtidig nå i sommer, denne varmen er ikke grei altså 😅😂 Men som jeg skrev, er du bekymra for at den i lysne. Kan være tegn på noe mer, reis til legen det er jo en grunn til at vi har dem 😄👍🏻Aldri vær redd for å spørre om hjelp Anonymkode: 5dee0...1d6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men den er rød, og er ikke noe å klemme ut. Synes det er skummelt at begge kulene kom på omtrent samme tid, men forskjellig steder. Anonymkode: 506c4...223 Som jeg skrev har jeg hatt 3 stk samtidig. Så flere kan dukke opp på en gang. Ofte så kan man ikke klemme ut noe fra disse kvisene før de er klare for det. Men igjen som jeg skrev i innlegget mitt, er du bekymra, reis til legen. Da får du ro i sjelen Anonymkode: 5dee0...1d6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 Bedre å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite. Ville sjekket den hovne lymfeknuten i lysken Anonymkode: 1d879...5d9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Jeg skal dra til legen, men det er jo typisk at det oppdages i begynnelsen av helga. Vet heller ikke om det er lang ventetid på time. Anonymkode: 506c4...223
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 Som regel er det bare noe som er betent. Kreftkuler kjenner man forskjell på til en vanlig fettkul eller betent kjertel. Overvektige får gjerne sånne store, pussfylte kuler. I mitt ene svangerskap fikk en stor en satan midt på venusberget, og den var stooor...den visstes godt utenpå trusa. Anonymkode: ae3bb...7f9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Inngrodd hår eller talg. Bruk speil så du får sett den. Anonymkode: cec03...69f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 Den nedentil er sikkert en talgkjertel. Men den i lysken vises ikke over huden. Den er innvendig på en måte. Anonymkode: 506c4...223
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå