Gjest Violetta Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Om du vant en del penger, nok til å starte et firma for deg selv. Ville du gjort det, og hvilken type firma ville du startet? Hvorfor? Jeg kunne tenke meg å starte en kiosk med snop litt utenom det vanlige. En sånn koselig godtekjeller, som solgte godteri som ikke nødvendigvis var masseprodusert. Men jeg aner ikke noe om marked for noe sånt, eller om det er realistisk. At det blir noe av er vel omtrent like realistisk som å vinne i lotto tror jeg...
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 Jeg har faktisk også drømt om å starte en liten koselig godtebutikk! Men når jeg en gang blir ferdig med utdannelsen min, og har penger, anledning og guts nok, kunne jeg tenkt meg en kjøkkenbutikk! Jeg elsker kjøkken; innredninger og møbler og alt som hører med. oioi så fint det hadde vært.... *drømme*
Gjest celine Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 Ville startet et konsulentfirma innen økonomi og IT. Har sett så utrolig mange slike firmaer der menn er sjefer og de aller fleste ansatte er kvinner. Hadde vært moro om det for en gangs skyld kunne være omvendt
philippa starck Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 Nå har jeg jo mitt eget lille firma og er litt stolt av det... ;-) ...men jeg kunne også tenkt meg å starte opp et trenings/velværesenter. Skal ikke se helt bort fra at jeg gjør det en dag også! :-)
Gjest TomKrus Skrevet 12. mai 2005 #5 Skrevet 12. mai 2005 En bedrift som produserer smarte små løsninger som revolusjonerer... Nei, der ga jeg nesten bort idéen, gitt. Forteller om det en annen gang.
Grooo Skrevet 12. mai 2005 #6 Skrevet 12. mai 2005 Skal det ikke komme en realityserie om det nå? Gründer-Idol ble nevnt, jeg leste om det i en av nettavisene i går...
Gjest Violetta Skrevet 12. mai 2005 #7 Skrevet 12. mai 2005 Skal det ikke komme en realityserie om det nå? Gründer-Idol ble nevnt' date=' jeg leste om det i en av nettavisene i går...[/quote'] Jøss - det hørtes interessant ut. Måtte de bare ikke starte noe som blir likt Fagerstrand mtp intriger igjen...
:-) anna Skrevet 12. mai 2005 #8 Skrevet 12. mai 2005 En bokhandel-cafe... Det skulle være et koselig sted med fokus på litterær glede. Jeg skulle invitere forfattere til å ha lesestund, det skulle være eventyrstund for barna hver lørdag, og sånn... Og det skulle være en sånn perfekt cafe med deilige småretter og god kaffe.
Fakse Skrevet 12. mai 2005 #9 Skrevet 12. mai 2005 Jeg har noen ideer til spisesteder liggende i bakhodet. Steder som jeg ville ha likt å gå på, men samtidig vet jeg at det er en bransje med mye jobb og lite penger, så i realiteten tror jeg ikke at jeg hadde orka.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 13. mai 2005 #10 Skrevet 13. mai 2005 Dataspill-utvikler! Eller eventuelt en liten spesialbutikk for spill, der man som innehavere tok seg godt av kunder - både liten og stor, og gav dem den tiden og infoen de trengte.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2005 #11 Skrevet 16. mai 2005 Jeg ville tilbudt alt fra diverse brevkurs til spåtjenester. Folk går jo rett på alt det der, så det bør ikke være så pes å tjene noen grunker på det. Og går det dårlig med sjappa har jeg da kun investert meg selv og min tid i den, så jeg vil nok overleve
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2005 #12 Skrevet 16. mai 2005 Jeg ville definitivt startet en brudesalong som tilbød alt fra invitasjoner til kjoler/sjaketter mv - det må være drømmejobben! Bare lykkelige kunder, jo! K
Gjest TaRottaPåDem Skrevet 19. mai 2005 #13 Skrevet 19. mai 2005 Hadde jeg vunnet masse penger tror jeg ville startet en bedrift som skulle avsløre alt faenskapet i samfunnet, omtrent slik som brennpunkt på NRK. Hadde samlet masse kreative mennesker med kunnskaper om samfunnet. - Skrevet en bok eller laget min egen tegneserie - har masse ideer om hva tema og innholdet i den stripa skulle være - skulle vært moro å prøvd. - Laget en internettside om et tema som jeg i dag bruker veldig mye av min fritid på, tror faktisk at jeg kan tjene penger på det også.
Tosca Skrevet 20. mai 2005 #14 Skrevet 20. mai 2005 Da kunne jeg tenke meg å kjøpe et lite pensjonat på et fredelig sted på landet. Har alltid vært en drøm, men om det er lønnsomt er jo en annen sak. Bort fra jag og mas!
Gjest Berry Skrevet 21. mai 2005 #15 Skrevet 21. mai 2005 Jeg hadde startet en tesalong, med alle mulige typer te! (Ikke bare sånn poseskvip som man får på mange kafeer!) Der skulle det ha vært gode myke sofaer, og masse spill til utlån...
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2005 #16 Skrevet 22. mai 2005 Noe med interiør kanskje, eller et markedsføringsfirma.
Gjest LoisLane Skrevet 22. mai 2005 #17 Skrevet 22. mai 2005 Et konditori skråstrek bokhandel. Alle mine behov dekket på ett sted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå