Gå til innhold

Hvor mye bør jeg egentlig spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har som mål å gå ned 7 kg innen juk (kiloer jeg har lagt på meg det siste året).

Har testet forskjellige kalkulatorer på nett, men jeg er usikker på hvilket aktivitetsnivå jeg skal legge meg på.

Jeg er 170 cm og veier 73 kg. 

En vanlig dag for meg:

Luftetur med hunden før jobb (rundt 1 km).

Jobb 07:15- 15:00 (jobber på sykehjem, så er aktiv på jobb)

Rett etter jobb: går tur med hunden, som regel 1,5-2 timer. (har en samboer som jobber offshore, så når han er hjemme går han tur med hunden, så periodevis kan jeg gå mindre tur. Men vi går som regel alltid en tur sammen på ettermiddag/kveld uansett.

Trener styrketrening på senter, av og til kombinert med en intervalløkt/spinningstime. Trener 3 ganger i uken.

Kveldstur/lufting av hunden: alt i fra 15 min til 1 time.

Har klokke med skritteller og den viser som regel mellom 15-20 000 skritt daglig. :)

Hvor mange kalorier bør jeg få i meg for å nå målet mitt? Føler det anbefalte 1500 kcal er for lite for meg, får alt for lite energi. Men vil ikke spise for mye heller. Føler jeg er nokså aktiv, og har vært det hele veien. Men etter et år med å spise alt jeg vil (sjokolade, fastfood etc.. flere ganger i uken + store middagsporsjoner) har ført til at jeg har lagt på meg! Jeg er forresten dame og 27 år. :)

Anonymkode: 56941...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye spiser du i dag, da? Det første du må gjøre er å få oversikt over alt du spiser på en gjennomsnittsdag. Tell kalorier. Alt under dette vil føre til vektnedgang. Og når du bare skal ned 7 kg i løpet av 5 måneder, og er såpass aktiv, så trenger du nok ikke kutte så mye

 

Anonymkode: 233cd...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare kuttet i det kostholdet du allerede har. Bytte til kalorifattige middager, ikke spise deg stappmett. Ikke så mye sjokolade som du pleier. Ikke drikke kalorier osv.

Anonymkode: 9364a...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har som mål å gå ned 7 kg innen juk (kiloer jeg har lagt på meg det siste året).

Har testet forskjellige kalkulatorer på nett, men jeg er usikker på hvilket aktivitetsnivå jeg skal legge meg på.

Jeg er 170 cm og veier 73 kg. 

En vanlig dag for meg:

Luftetur med hunden før jobb (rundt 1 km).

Jobb 07:15- 15:00 (jobber på sykehjem, så er aktiv på jobb)

Rett etter jobb: går tur med hunden, som regel 1,5-2 timer. (har en samboer som jobber offshore, så når han er hjemme går han tur med hunden, så periodevis kan jeg gå mindre tur. Men vi går som regel alltid en tur sammen på ettermiddag/kveld uansett.

Trener styrketrening på senter, av og til kombinert med en intervalløkt/spinningstime. Trener 3 ganger i uken.

Kveldstur/lufting av hunden: alt i fra 15 min til 1 time.

Har klokke med skritteller og den viser som regel mellom 15-20 000 skritt daglig. :)

Hvor mange kalorier bør jeg få i meg for å nå målet mitt? Føler det anbefalte 1500 kcal er for lite for meg, får alt for lite energi. Men vil ikke spise for mye heller. Føler jeg er nokså aktiv, og har vært det hele veien. Men etter et år med å spise alt jeg vil (sjokolade, fastfood etc.. flere ganger i uken + store middagsporsjoner) har ført til at jeg har lagt på meg! Jeg er forresten dame og 27 år. :)

Anonymkode: 56941...a17

Du kan nok ikke spise noe særlig mer enn 1600 kcal om du skal gå ned i vekt. Prøv å legge deg der, og se hvordan det går. Når du skal ned de siste to kiloene må nok ned på 1500. 

Anonymkode: db5d9...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...