Gå til innhold

Ny psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er det å møte opp til ny psykolog etter at man har bedt om å bytte behandler på dps. Blir man stemplet som vanskelig? Vil den nye psykologen klare å se forbe det den andre psykologen hadde som inntrykk? 

Grunnen til bytte er forde psykologen var mye syk å det ble kun timer hver 8 uke. Noe nav ikke så på som hensiktsmessig å godkjent behandling. Men tror og psykologen så på meg som vanskelig pasient da jeg ikke klarte å åpne meg, har et håp om at den nye ikke får den informasjonen.

Anonymkode: 631bd...d6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal være så bekymret for det! Profesjonelle psykologer vet at det kan være mange årsaker til ønske om bytte, og gjør seg opp sin egen mening. De fleste vil også spørre om tidligere behandlingsforløp, spørre om hva du har opplevd som hjelpsomt, og hva som har vet vanskelig eller hva du ikke har likt så godt. Hvis du forteller åpent og samtidig på en måte «respektfullt» om dine erfaringer med den forrige psykologen, så går det nok bra.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jabbadabbaduu skrev:

Tror ikke du skal være så bekymret for det! Profesjonelle psykologer vet at det kan være mange årsaker til ønske om bytte, og gjør seg opp sin egen mening. De fleste vil også spørre om tidligere behandlingsforløp, spørre om hva du har opplevd som hjelpsomt, og hva som har vet vanskelig eller hva du ikke har likt så godt. Hvis du forteller åpent og samtidig på en måte «respektfullt» om dine erfaringer med den forrige psykologen, så går det nok bra.

Ja får håpe det, men er spent om denne psykologen er likedan, altså om han er like mye syk. Gleder meg til å få unna første time, gruer meg sån, er så redd for hvordan dette kommer til å gå. Hi

Skrevet

Hver 8 uke er jo ikke noe vits i det hele tatt... 

Anonymkode: a6579...984

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hver 8 uke er jo ikke noe vits i det hele tatt... 

Anonymkode: a6579...984

Nei det hele var veldig latterlig, pluss at hun forvekslet meg med en annen pasient hver gang, jeg føler diagnosen jeg har er feil, å mulig er den andre pasienten sin, men den blir vist ikke fjernet. Diagnosen  er ikke noe ille i seg selv men kjipt. Hi

Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg for. Om du så hadde byttet psykolog fordi kjemien ikke var der hadde det vært helt greit. 

Psykologen vil gjøre seg opp et eget inntrykk, så ikke tenk på tidligere ting. 

Anonymkode: 92f5a...2ec

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingenting å bekymre deg for. Om du så hadde byttet psykolog fordi kjemien ikke var der hadde det vært helt greit. 

Psykologen vil gjøre seg opp et eget inntrykk, så ikke tenk på tidligere ting. 

Anonymkode: 92f5a...2ec

Takk for svar, det beroliger meg.

skulle ønske man kunne få info om ny time en uke før å ikke 5 uker, å gå å grue seg til dette så lenge er slitsomt. Men igjen så har jeg ventet en del mnder så godt å få en dato og. Hi

Skrevet

Tror ikke psykologen kommer til å le på et øyelokk engang om du forteller at grunnen er manglende timer (hver 8.uke), for det er svært sjeldent. Håper du kommer til en psykolog som kan hjelpe deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...