Gå til innhold

Gå ned i vekt - uendret midjemål??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret. Siden begynnelsen av juni har jeg gått ned nesten 12 kilo! Og jeg har målt midjemålet hver eneste uke (begynte på 95 cm). Jeg er nå normalvektig (BMI 22,8), men jeg er fremdeles noe overvektig rundt midjen - er ca. 82 cm. Men det rare er at midjemålet har vært helt uendret de siste to ukene - til tross for at jeg har gått ned 2 kg. Jeg har gått jevnt og trutt ned i både kg og rundt livet siden juni, men plutselig henger livvidde igjen. Er det vanskeligere å miste cm når jeg nå er normalvektig?? Hva kan det være? Jeg har målt på nøyaktig samme sted alle uker....

Anonymkode: bc7e2...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at det varierer veldig hvor jeg mister cm. I begynnelsen mistet jeg mest rundt bilringen, sist jeg målte var det kun rundt lårene jeg hadde krympet (av de stedene jeg måler) til tross for 1,5 kg vektnedgang den uken. Det henger nok sammen med både hva jeg har gjort av aktiviteter og hva jeg har spist,  samt gener vil jeg tippe. Jeg er fortsatt veldig overvektig. 

 

 

Anonymkode: cda81...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke godt å si. Men det er kjent at man kan dessverre ikke "punktslanke" dvs at vi kvinner mister fett der vi ikke vil miste det, men

ikke mister der vi vil miste det-som på magen.

Synes uansett du skal være stolt om du har gått fra 95 cm til 82 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok bare gå ned litt overalt fremover. Har du målt flere steder? Kanskje du skal begynne å måle feks lår, rumpe/hofter og overarmer? Kan også hjelpe å begynne å trene. Jeg har en bmi på rundt 21, men midjen varierer fra 67 til 73 avhengig av om jeg har trent mye de siste månedene eller ikke. 

Anonymkode: c5db9...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kan ha noe å si, samt mengde tarminnhold og oppblåsthet. Tror du må ha lengre tidsperspektiv enn bare noen uker når det gjelder magemål, for å se reell nedgang. Men du vil jo gå ned andre steder og, som lår/rumpe, armer osv.

Anonymkode: c8d65...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...