Gå til innhold

Ullpledd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et tykt og varmt ullpledd. Må/bør være 100% ull, vil ikke at det skal loe. Helst i fargen svart eller mørkeblå. Noen som har anbefalinger? :) 

Anonymkode: f928e...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elvang. Ull/alpakka. Ganske tynne men så lett å bruke! Liker ikke tunge pledd som bare sklir ned på gulvet. 

Anonymkode: 91a7e...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elvang. Ull/alpakka. Ganske tynne men så lett å bruke! Liker ikke tunge pledd som bare sklir ned på gulvet. 

Anonymkode: 91a7e...0f5

Jeg har ett fra Elvang, men syns det er litt for tynt. Varmer ikke nok når det er iskaldt. 

Anonymkode: f928e...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også pledd fra Rørostweed. Av den tykkeste «doble» typen (sånn med mønster på begge sider, men i motsatte farger). Det er veldig varmt, og loer ikke. Rørospleddene finnes i ulike mønster og farger. Om de har noe som faller i smak for deg er vanskelig å si. Selv synes jeg mange av de som finnes på markedet nå egentlig er ganske stygge, men akkurat det er jo kun mitt eget problem :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røros. Uten tvil. Har et som er grått på ene siden og «hvitt» på andre siden.  Hatt mitt i flere år, til og med vasket det. Nupper ikke, loer ikke og er fortsatt like bra. 

Anonymkode: e066c...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt for mange fine ullpledd fra flere produsenter :fnise:

Et av de beste pleddene er dobbelt (det er stort!) og det er fra Spinnerigården.

Utenom det har jeg pledd fra Oleana (eksklusive, fargerike og flotte) og en liten haug pledd fra Høie (brukes i sofa og i stoler).

Anonymkode: 3f403...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg har også pledd fra Rørostweed. Av den tykkeste «doble» typen (sånn med mønster på begge sider, men i motsatte farger). Det er veldig varmt, og loer ikke. Rørospleddene finnes i ulike mønster og farger. Om de har noe som faller i smak for deg er vanskelig å si. Selv synes jeg mange av de som finnes på markedet nå egentlig er ganske stygge, men akkurat det er jo kun mitt eget problem :) 

Akkurat nå har de iallefall ingen som faller i smak.. Der var ett, men det var tynt. 

Anonymkode: f928e...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslagene om pledd fra Røros tweed. De er varme, kjempegod kvalitet, loer minimalt, holder seg pene etter flere vask, og de holder i generasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ullpleddene jeg hadde var gode (ulike produsenter) helt til jeg fikk et Røros til jul. Det varmer virkelig! Men enig ang. farger og mønstre. Kanskje de fornyer seg av og til? Eller det finnes kanskje noen andre utsalg på nett som har eldre varianter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...