AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Skrevet 23. august 2019 Og mannen min og sønnen vår ønsker seg så veldig en hund. Mannen min er oppvokst med hunder, og sønnen vår på 8 elsker dyr, og har mast om en hund i to år nå. Problemet er at jeg er redd dem. Skvetter når de bjeffer, og får panikkfølelse når de hopper på meg. Er ikke noe som har utløst det, men er ikke vant med å være rundt dyr. Tenker at det hadde vært koselig med en hund i hus som får oss ut på tur, og er selskap når mannen er borte. Og jeg vet at gutten vår hadde blitt så glad. Men jeg har altså denne frykten. Tror dere jeg ville kommet over det med en hund i hus, eller er ikke det så lurt. Hvilke raser er de mildeste, vennligste? Anonymkode: a98e2...42e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #2 Skrevet 23. august 2019 Vet mannen din at du er redd ? Anonymkode: c1af6...b97
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 Tror det ville gått fint når du blir kjent med den fra den er valp. Selv om du kanskje ikke vil føle det annerledes overfor andre hunder. Anonymkode: e5d35...bf4 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 Gå for puddel. Utrolig snille og milde Anonymkode: cf26c...92f
Krakilsk Skrevet 23. august 2019 #5 Skrevet 23. august 2019 Jeg tror også at det blir annerledes for deg når du blir kjent med den som valp, bare husk å melde dere på valpekurs og all sånn der for mer kunnskap vil sikkert også hjelpe på frykten din! Det er veldig mye kos med hund altså, og du virker jo litt på glid? 3
The Kitten Skrevet 23. august 2019 #6 Skrevet 23. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå for puddel. Utrolig snille og milde Anonymkode: cf26c...92f Puddel er ikke nødvendigvis en enkel rase. 13
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #7 Skrevet 23. august 2019 Hva med en golden retriever? De er ikke særlig bjeffete, og de aller fleste er snille som dagen er lang. Så ser de jo veldig snille ut i tillegg, og det er vel en bonus for en som er litt engstelig Anonymkode: 12458...3a7 4
Tanuki Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 Har du tenkt til å jobbe med frykten din da? Din redsel vil ha negativ innvirkning på hunden, uannsett rase. Vi har nå en 8mnd gamel bichon frise, aldri møtt en mildere hund, lettlært også. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #9 Skrevet 23. august 2019 Godt poeng at det er annerledes når man blir kjent med dem som valper. Jeg er ikke redd valper, og da blir jeg jo vant til hunden fra dette utgangspunktet. Og mannen min er klar over dette selvfølgelig, og vil være tålmodig med meg. Ja, jeg er "på glid" 🙂 Anonymkode: a98e2...42e
Sirah Skrevet 23. august 2019 #10 Skrevet 23. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng at det er annerledes når man blir kjent med dem som valper. Jeg er ikke redd valper, og da blir jeg jo vant til hunden fra dette utgangspunktet. Og mannen min er klar over dette selvfølgelig, og vil være tålmodig med meg. Ja, jeg er "på glid" 🙂 Anonymkode: a98e2...42e Når du blir kjent med dem helt fra de er babyer så er det annerledes ja Godt tips om å melde deg på valpekurs slik at du kan få god hjelp og veiledning 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #11 Skrevet 23. august 2019 Jeg er singel, og har litt av samme grei. Jeg er veldig skeptisk/redd hunder. Men det er veldig mange menn som har og vil ha hund så jeg har vurdert denne situasjonen mye. Jeg kunne aldri vært komfortabel med en stor hund, ikke en slik «kamp-hund» (de som ser hissige ut). Jeg kunne aldri blitt sammen med en som har stor hund. Om jeg finner en singel man uten hund, men som vil ha. Da hadde noen viktige ting vært: være med på å bestemme rase, ha den fra den er valp, finne riktig valp (de er jo ulike alle sammen i personlighet). Tatt den med på alt av kurs og alt, for å få en lydig hun. Ja jeg hadde gjort mitt for å finne den hunden jeg virkelig kan være komfortabel med. Anonymkode: 9f599...0f6
Gjest LaptopPute Skrevet 23. august 2019 #12 Skrevet 23. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er singel, og har litt av samme grei. Jeg er veldig skeptisk/redd hunder. Men det er veldig mange menn som har og vil ha hund så jeg har vurdert denne situasjonen mye. Jeg kunne aldri vært komfortabel med en stor hund, ikke en slik «kamp-hund» (de som ser hissige ut). Jeg kunne aldri blitt sammen med en som har stor hund. Om jeg finner en singel man uten hund, men som vil ha. Da hadde noen viktige ting vært: være med på å bestemme rase, ha den fra den er valp, finne riktig valp (de er jo ulike alle sammen i personlighet). Tatt den med på alt av kurs og alt, for å få en lydig hun. Ja jeg hadde gjort mitt for å finne den hunden jeg virkelig kan være komfortabel med. Anonymkode: 9f599...0f6 Hunden skal først og fremst være komfortabel med deg. Du har så mange krav at jeg neppe tror at det hadde gått bra. Ikke få deg hund. Finn deg en mann uten hund. Sånn som meg for eksempel, jeg vil ikke ha barn, så jeg fant meg en mann uten barn.
Pinkpashion Skrevet 23. august 2019 #13 Skrevet 23. august 2019 Vokste opp med hund da vi hadde hund hele barndommen min. Siste hund kom i hus da jeg var 16 år, og vi merket at hun ikke hadde hatt det bra der hun kom fra. Livredd hundebørste for eksempel. Da vi kjøpte henne 10 uker gammel var vi kjøper nr 2 (med andre ord hadde hun blitt kjøpt hos oppdretter to uker tidligere, deretter videresolgt av denne kjøperen), og det visste vi ikke før lang tid etterpå. Hun fikk med seg et bur som også ble brukt under flyreisa, og det var tydelig at hun var vant til å være innesperret i det. Hunden lever enda, 12 år gammel, og bor sammen med min mor, men hun har på mange områder vært preget. Som voksen ble hun veldig eiesyk ovenfor maten sin eller lekene sine, og det ble noen bitt fordi jeg ikke klarte å tolke hundens signaler.. Så jeg ble livredd hund etterhvert. Alle hunder uansett størrelse. Og bestemte meg for å aldri anskaffe hund igjen. Som 26. åring og tobarnsmor overtalte mannen meg til å få hund. Mitt kriterie var da at det skulle være valp. Verdens snilleste hund ble hun! Og selv om jeg ikke er overbegeistret for andre hunder, så finnes jeg ikke redd henne og klarer i større grad å bli trygg på andre hunder. Og hun har på mange måter hjulpet meg å komme over frykten. Hun sover i senga på natta (hvilket jeg sa en hund aldri skulle), jeg skyndter meg hjem til henne etter jobb, savner henne hvis jeg er borte... Hun fikk en enorm betydning i livet mitt, selv om jeg hadde fått skrekken i meg etter gjentatte bitt fra en annen hund.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #14 Skrevet 23. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med en golden retriever? De er ikke særlig bjeffete, og de aller fleste er snille som dagen er lang. Så ser de jo veldig snille ut i tillegg, og det er vel en bonus for en som er litt engstelig Anonymkode: 12458...3a7 Enig med dette. Søsteren min hadde en, og den var snill og tålmodig som dagen var lang, rolig og helt fantastisk. Anonymkode: 351eb...b04 1
Tabris Skrevet 23. august 2019 #15 Skrevet 23. august 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva med en golden retriever? De er ikke særlig bjeffete, og de aller fleste er snille som dagen er lang. Så ser de jo veldig snille ut i tillegg, og det er vel en bonus for en som er litt engstelig Anonymkode: 12458...3a7 Jeg synes ikke det nødvendigvis er et godt råd for de som er engstelige, fordi goldenvalper kan være en håndfull. Joda, de fleste er rolige og sindige som voksne,men mange kan være ganske heftige som valper og unghunder. 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #16 Skrevet 23. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå for puddel. Utrolig snille og milde Anonymkode: cf26c...92f Små hunder har en tendens til å bjeffe temmelig mye. Det er i alle fall min erfaring... Anonymkode: 5c4e4...a12 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #17 Skrevet 23. august 2019 Tror ikke du kommer til å ha den redselen hvis dere får en valp. Var ganske redd hunder før, men det ble borte når jeg fikk min egen. Anonymkode: e1915...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #18 Skrevet 23. august 2019 Jeg bare føler for å kommentere at selv om en 8'åring har lyst på hund så er det ingen grunn for å gi etter. Det må være mor og far som er interessert og har lyst, for et barn på den alderen kan verken gå tur eller ha ansvar for en hund selv. Har du tenkt gjennom når barnet kommer hjem fra skole/SFO og kanskje blir alene med hunden noen timer? Av egen erfaring husker jeg at jeg og mine venninner "lekte" med familiehundene de hadde. Vi mente ingenting vondt da, men som voksen innser jeg at vi ikke var noe snille mot hundene. Som utrolig dedikert hundeeier ønsker jeg bare ikke enda en hund som anskaffes på grunn av det er en del av pakken for a4-livet. Skal man ha hund må man være interessert, glede seg over DAGLIG tur, sette seg inn i kunnskap om hunden/rasen osv osv osv osv osv.... Anonymkode: 1222a...9c8 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #19 Skrevet 23. august 2019 En jeg kjenner var litt redd hunder da han skaffet seg hund, gikk helt fint det. Han skaffet Samojed, både på grunn av lynnet og fordi han er glad i friluftsliv. Jeg tenker at problemet med redsel er noe som lett løser seg når man har en hund fra den er liten. Moren min var livredd alt som heter dyr, også katter, men hun bar katten vår som ingen fremmede ville turt å bære! Det som er viktigst når man skaffer seg hund er at de voksne vet hvilket ansvar det er, og at man ikke hører på barn som sier de skal gå tur med den osv, for det gjør de ofte ikke til sjuende og sist. Anonymkode: 70745...da3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #20 Skrevet 23. august 2019 Foreldrene mine hadde en shih-tzu. Verdens snilleste hund. Stille og forholdsvis rolig. Mye pelsstell da, men så og si røytefri. Har møtt flere med shih-tzu som sier det samme om sin. Også de som har blandinger. Noen kan bjeffe litt mer enn andre da. Anonymkode: ce270...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå