AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Skrevet 23. august 2019 Hei! Er det noen som har blitt sykemeldt på grunn av depresjon? I så tilfelle, hva var årsaken til at du ble sykemeldt? Anonymkode: 356bb...100
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #2 Skrevet 23. august 2019 Ja, var det vel neste i ett helt år samtidig som jeg gikk til psykolog o.s.v. Og årsaken var bare depresjon. Anonymkode: ab912...829
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 Det som hjalp meg igjennom depresjonen var faktisk å jobbe - men jeg trivdes i jobben! Pratet med leder om det som kanskje gjorde at jeg presterte dårligere på jobb, som at jeg var deprimert og dermed trøttere enn vanlig, om jeg kunne ta litt ekstra pauser, litt færre arbeodsoppgaver, ingen reiser vekk fra arbeidsplassen som serminarer/kurs/møter og om mulig få flexitid. Trengte det aldri, men bare å ha handlingsrommet og forståelsen for disse tingene hjalp veldig. Faste rutiner, mestring og forståelse når dagen var ekstra tung hjalp mer enn jeg kan sette ord på. Men ikke alle er like heldige med sin leder og kollegaer, da vet jeg faktisk ikke ha jeg ville ha gjort. Nå har jeg ingen barn å fungere for om ettermiddagen, så kanskje det er gyldig grunn for å få mindre arbeidsbelastning å bare jobbe 3-4 dager i uken og mindre arbeidsmengde? Anonymkode: 88bb3...2fd
Purple_Pixiedust Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 Ja, jeg ble sykemeldt for depresjon. Og årsaken til sykemeldingen var depresjon. 😛 Slet med andre ting også, men det var depresjonen som gjorde at jeg måtte sykemeldes.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #5 Skrevet 23. august 2019 Årsaken var som den over depresjon. Jeg fungerte ikke i arbeid og kunne begynne å gråte når som helst. Prøvde meg tilbake i arbeid etter for kort tid siden jeg ikke ønsket å være syk, men det fungerte selvsagt ikke. Var borte fra jobb i over ett år. Gikk i behandling 1-2 ganger i uken. Anonymkode: 0c770...33b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #6 Skrevet 23. august 2019 Ja, jeg brukte den bare for å slippe å stryke i fag hvor jeg gikk glipp av obligatoriske forelesninger og samlinger. Men jeg isolerte meg ikke helt, det er ikke bra. Anonymkode: 023af...87c 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #7 Skrevet 23. august 2019 Jeg sliter med moderat depresjon med intens suicidale tanker og selvskading. Får ikke sykemelding.. Så det er forskjell på leger. Anonymkode: 8d2fd...bf3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 Jeg ser at det kan gjøre vondt verre å gå hjemme, men samtidig føler jeg at jeg ikke klarer å prestere på jobb. Er redd for å gjøre en alvorlig feil en dag. (jobber i helsesektoren) Jeg er så sløv og hukommelsen er helt elendig for tiden. I tillegg er jeg tom for energi når jeg kommer hjem. Har lyst til å komme i gang med trening eller bare gå tur, men når barna er lagt er det virkelig ikke noe energi igjen. Jeg har ikke noe sosialt liv. Har ikke spurt legen om sykemelding da. Føler liksom ikke at det er grunn nok. Ts Anonymkode: 356bb...100
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #9 Skrevet 23. august 2019 Ble det for 8 år siden, av fastlegen. Følte aldri at fastlegen forstod meg (samme med søster og mamma som også hadde ham som fastlege), så ble egentlig overrasket over at det var han som foreslo sykmelding. Var deprimert da jeg begynte å jobbe, men klarte å holde ut i 8 måneder før det virkelig sa stopp. Slet veldig med søvn, energiløshet og selvmordstanker hele veien. Hadde gått på antidepressiva og sovemedisin et par måneder før jeg ble sykmeldt. Medisinene gjorde meg verre og gikk også utover arbeidsevne. Fikk dårlig hukommelse og skjelvende hender. Det var stressende å måtte be kunder gjenta bestillingen flere ganger. Jeg glapp også ting fordi hendene skalv, flaut å miste maten deres på gulvet. Sjefen reagerte på dette, fikk ikke kjeft altså, men det føltes ikke bra. Sjefen var kjempehyggelig og fornøyd med arbeidet mitt, samme med kollegene. Så var ikke noe galt med arbeidsplassen. Men i ukedagene jobbet man helt alene. Det ble veldig hektisk og stressende for meg når det var rush, og når jeg måtte håndtere frekke kunder. Dagen kunne bli ødelagt fordi jeg var så sliten og nedfor fra før av. Og det ble altså verre når hukommelsen og hendene tullet med meg. Taklet ikke så mye ansvar. I helgene trivdes jeg bedre siden det var 2-3 folk på jobb samtidig, dermed var jeg ikke like stressa, og følte meg mye tryggere. Det var lavere tempo og jeg hadde støtre rundt meg. Jeg tror at jeg kunne ha fortsatt med helgevakter faktisk, men etter å ha virkelig prøvd i 8 måneder så var det beste for meg å bli sykmeldt. Ble bare dårligere av å jobbe nesten fulltid. Anonymkode: 1ab69...afc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #10 Skrevet 23. august 2019 Jeg var sykemeldt da jeg var deprimert. Jeg fungerte overhode ikke. Tankene var alle andre steder, jeg klarte ikke å konsentrere meg, gråt mye og var absolutt ikke sosial. Det eneste jeg klarte å tenke konkret på var selvmord. Anonymkode: 5fd1d...b04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå