Gå til innhold

Suunto pulsklokke, kalorimåling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med kalorimålingen på min Suunto Spartan Trainer Wrist. Jeg er rett og slett usikker på om den måler riktig kaloriforbrenning.

Først: Jeg er kvinne, 172 cm høy og veier 104 kg, så jeg har BMI på 35,5. Forbruker antakelig en del ekstra kalorier pga det. (Vekt er lagt inn i innstillingene på klokken).

Når jeg driver med spinning i en time, påstår klokken at jeg forbrenner 900 kcal. Kan dette være reelt? (Jeg trekker fra ca 100 kcal på dagstotalen siden klokken ikke tar høyde for hva jeg hadde forbrent på den timen om jeg ikke trente).

Så tenkte jeg at jeg skulle teste litt. Jeg tok derfor klokken med meg på jobb i dag. Jeg har kontorjobb, helt stillesittende.
Nå påstår klokken at jeg har brent 200 kalorier på en time når jeg sitter helt i ro. Kan det være mulig? Synes det høres altfor høyt ut!

Jeg følger også litt med på pulsen nå mens jeg sitter her. Den svinger hele tiden ifra 50 til 90, selv om jeg sitter helt stille og bare skriver på tastaturet. Er ikke det litt merkelig?

Anonymkode: c064d...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

200 kalorier er kanskje litt mye om du er helt i ro, men det virker ikke veldig feil heller  Klokken måler at du kanskje har litt høyere aktivitet en du kanskje tror. 900 Kcal på spinning synes jeg virker ganske normalt, ved middels intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...