Gå til innhold

Motivasjon. Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke deprimert, men jeg er flat. Jeg behøver hjelp til å motivere meg til de enkleste ting. Jobber 50% i en bra jobb og har bra utdannelse. Kan finne glimt av noe i jobben, men det er et daglig slit med å finne motivasjon og interesse for livet generelt. Vil leve, så er ikke det. Men er så flat, og de dagene jeg har fri, så får jeg ikke gjort noe.

Er det noen som har noen bra selvhjelps-litteratur eller noe å anbefale? Slik at jeg kan ta tak i livet mitt?

Anonymkode: 31776...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tving deg ut på adrenalinfyllte aktiviteter 

Anonymkode: 3a128...546

Skrevet

Motivasjon er oppskrytt. For noen år siden var jeg deprimert og en av de tingene jeg gjorde for å komme meg ut av depresjonen var å begynne og trene igjen. Problemet med å komme i gang var motivasjonen, trodde jeg. Dørstokkmila ble så uendelig lang og jeg satt og ventet på en magisk og udefinert følelse av motivasjon før jeg kunne løpe. Men på et tidspunkt innså jeg at det er en grunn til at Nikes slagord er "Just do it", for det er det alt handler om. Å slutte og tillate seg å tenke så innmari mye og begynne å gjøre. Det trengte ikke å være så mye jeg gjorde, men f.eks. bare det å ta på treningstøyet gjorde det nesten umulig å ikke komme i treningsmodus. Så når jeg begynte å gjøre oppsto vaner, og når treningen ble en vane så kom motivasjonen.

Jeg har lest en del selvhjelpslitteratur og selv om det er inspirerende mens jeg leser, så blir lesingen egentlig enda en form for utsettelse av å faktisk gjøre. Et unntak er visjonen om No More Zero Days, som du bl.a. kan lese om her: https://medium.com/@fayadh56/the-concept-of-no-more-zero-days-and-why-motivation-is-fleeting-9c1c307f8948

Anonymkode: ac790...300

• Liker 3
Skrevet

Innlegget over støttes. Man må rett og slett bare gjøre det. Motivasjonen for å fortsette kommer lettere etter du har kjent hvor tilfredsstillende det er å få gjort de tingene du må gjøre. 

Anonymkode: 13e6b...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...