AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Jeg strikker en babydress akkurat nå på pinne 3 og helt ærlig så er det ikke mye gøy. Gleder meg til å bli ferdig med den og se babyen i den, men jeg føler det tar kortere tid å strikke genser i voksen størrelse enn en babydress. Det er så mye fikleri syns jeg, har bare lyst til å gi opp og begynne på voksen genser til ungene eller meg selv. Er det flere som synes babytøy er mer fikleri enn for eksempel Marius genser til voksen? Anonymkode: de32c...622 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #2 Skrevet 23. august 2019 ikke i det hele tatt hehe! Strikker stort sett bare på pinne 2-3mm...er ikke så fan av strikk på tykke pinner... Anonymkode: 059c7...b4d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg strikker en babydress akkurat nå på pinne 3 og helt ærlig så er det ikke mye gøy. Gleder meg til å bli ferdig med den og se babyen i den, men jeg føler det tar kortere tid å strikke genser i voksen størrelse enn en babydress. Det er så mye fikleri syns jeg, har bare lyst til å gi opp og begynne på voksen genser til ungene eller meg selv. Er det flere som synes babytøy er mer fikleri enn for eksempel Marius genser til voksen? Anonymkode: de32c...622 Babytøy er en fornøyelse å strikke. Blir raskt ferdig. Tenk deg å strikke voksen genser på pinne nummer 2,5 og 30 maskers strikkefasthet. Det tar tid. Særlig når det må rekkes opp og strikkes på nytt fordi det ble for stort. Anonymkode: 47426...05e 2
Vera Vinge Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 Ja, skjønner litt hva du mener... Det går jo totalt sett fort med babytøy, men føles ikke alltid sånn underveis.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Jeg er ganske enig, å strikke med tynt garn på pinne 2,5 tar lang tid. I tillegg synes jeg at jeg får dårligere grep på så tynne pinner, så det tar mye lengre tid å strikke hver maske. Det er mye lettere når man finner ting som skal strikkes på pinne nr 3,5 eller 4, da går det raskt unna. Anonymkode: 20a2a...bad
Sheltay Retrac Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 Jeg leser alltid igjennom oppskriftene og sjekker at det ikke er sykt mye montering. Raglanermer og slikt hjelper mye.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 Jeg elsker å strikke babytøy fordi det går så fort. Så fort jeg hører at noen jeg kjenner venter baby hiver jeg meg over pinnene, men jeg orker nesten aldri å strikke til meg selv 😅 Bolen på en voksengenser er jo døden for oss utålmodige, selv med tykke pinner og tykt garn. Anonymkode: 4a5ec...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå