Gå til innhold

Strikking av babytøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker en babydress akkurat nå på pinne 3 og helt ærlig så er det ikke mye gøy. Gleder meg til å bli ferdig med den og se babyen i den, men jeg føler det tar kortere tid å strikke genser i voksen størrelse enn en babydress.

Det er så mye fikleri syns jeg, har bare lyst til å gi opp og begynne på voksen genser til ungene eller meg selv. 

Er det flere som synes babytøy er mer fikleri enn for eksempel Marius genser til voksen?

Anonymkode: de32c...622

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke i det hele tatt hehe! Strikker stort sett bare på pinne 2-3mm...er ikke så fan av strikk på tykke pinner...

Anonymkode: 059c7...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker en babydress akkurat nå på pinne 3 og helt ærlig så er det ikke mye gøy. Gleder meg til å bli ferdig med den og se babyen i den, men jeg føler det tar kortere tid å strikke genser i voksen størrelse enn en babydress.

Det er så mye fikleri syns jeg, har bare lyst til å gi opp og begynne på voksen genser til ungene eller meg selv. 

Er det flere som synes babytøy er mer fikleri enn for eksempel Marius genser til voksen?

Anonymkode: de32c...622

Babytøy er en fornøyelse å strikke. Blir raskt ferdig. 

Tenk deg å strikke voksen genser på pinne nummer 2,5 og 30 maskers strikkefasthet. Det tar tid. Særlig når det må rekkes opp og strikkes på nytt fordi det ble for stort. 

Anonymkode: 47426...05e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner litt hva du mener... Det går jo totalt sett fort med babytøy, men føles ikke alltid sånn underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig, å strikke med tynt garn på pinne 2,5 tar lang tid. I tillegg synes jeg at jeg får dårligere grep på så tynne pinner, så det tar mye lengre tid å strikke hver maske.

Det er mye lettere når man finner ting som skal strikkes på pinne nr 3,5 eller 4, da går det raskt unna. 

Anonymkode: 20a2a...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser alltid igjennom oppskriftene og sjekker at det ikke er sykt mye montering. Raglanermer og slikt hjelper mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å strikke babytøy fordi det går så fort. Så fort jeg hører at noen jeg kjenner venter baby hiver jeg meg over pinnene, men jeg orker nesten aldri å strikke til meg selv 😅 Bolen på en voksengenser er jo døden for oss utålmodige, selv med tykke pinner og tykt garn. 

Anonymkode: 4a5ec...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...