Gå til innhold

forelsket, ikke gjensidig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom ut av et drittforhold for et år siden. Skikkelig skeptisk til menn. Ble dårlig behandlet over år og trodde ikke jeg hadde evnen til å forelske meg. 

Så møtte jeg en mann på vårparten- vi hadde sex og flørtet endel før han trakk seg. I ettertid har vi fremdeles kontakt men vi har ikke møttes. I og med at han trakk seg kommer jeg aldri til å foreslå å møtes. Men vi møtes av og til i forbindelse med en felles aktivitet. 

Jeg kjenner jeg er forelska i fyren. Sånn at jeg blir litt ør av å være i nærheten av han. Så tenker jeg at jeg må slutte med det så raskt som mulig for det blir aldri oss. Men så er den følelsen med sommerfugler i magen mm så god. Gjør det egentlig noe? Jeg har jo selvfølgelig et håp om at han endrer mening- selvom det ikke er sannsynlig. På mange måter er jeg så overrasket og glad over at jeg ikke har mistet evnen til å forelske meg og kjenne på alle disse følelsene. På den andre siden er jeg livredd for å ende i et hekt (som jeg har gjort mange ganger før....). 
Men kan jeg ikke bare kose meg litt med min egen forelskelse så går den kanskje over etterhvert? 

Måtte bare få det ned på papir og ut.... takk for at du leste :)

Anonymkode: e630b...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme, var ulykkelig forelska og sveket. Lurer på om jeg kan i forelska igjen? Så jeg synes det var litt hyggelig å lese om din forelskelse 💕 Jeg håper du i verste fall kan kose deg med den, uten å bli skuffet. Og i beste fall at det blir gjensidig 🤗

Anonymkode: 9ad31...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA du kan!  Jeg trodde virkelig ikke jeg hadde evnen lengre. Men du kan- og det er like deilig som da jeg var ung! Er snart 40 🙈 jeg tror bare jeg vil nyte! 

Anonymkode: e630b...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare si at du liker han og foreslå å møtes? 

Anonymkode: 235f0...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom ut av et drittforhold for et år siden. Skikkelig skeptisk til menn. Ble dårlig behandlet over år og trodde ikke jeg hadde evnen til å forelske meg. 

Så møtte jeg en mann på vårparten- vi hadde sex og flørtet endel før han trakk seg. I ettertid har vi fremdeles kontakt men vi har ikke møttes. I og med at han trakk seg kommer jeg aldri til å foreslå å møtes. Men vi møtes av og til i forbindelse med en felles aktivitet. 

Jeg kjenner jeg er forelska i fyren. Sånn at jeg blir litt ør av å være i nærheten av han. Så tenker jeg at jeg må slutte med det så raskt som mulig for det blir aldri oss. Men så er den følelsen med sommerfugler i magen mm så god. Gjør det egentlig noe? Jeg har jo selvfølgelig et håp om at han endrer mening- selvom det ikke er sannsynlig. På mange måter er jeg så overrasket og glad over at jeg ikke har mistet evnen til å forelske meg og kjenne på alle disse følelsene. På den andre siden er jeg livredd for å ende i et hekt (som jeg har gjort mange ganger før....). 
Men kan jeg ikke bare kose meg litt med min egen forelskelse så går den kanskje over etterhvert? 

Måtte bare få det ned på papir og ut.... takk for at du leste :)

Anonymkode: e630b...dfb

Her blir bare forelskelsen verre av å dyrke den med å ha sex med mannen . Så nei det går ikke bare over så lenge du har kontakt med han og har sex med han. Kutt han ut!

Anonymkode: 7d9e8...aa0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare si at du liker han og foreslå å møtes? 

Anonymkode: 235f0...825

Men han har jo avvist meg- så det handler om egen stolthet liksom.... ts

Anonymkode: e630b...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her blir bare forelskelsen verre av å dyrke den med å ha sex med mannen . Så nei det går ikke bare over så lenge du har kontakt med han og har sex med han. Kutt han ut!

Anonymkode: 7d9e8...aa0

Vi meldes- men møtes ikke alene eller for å ha sex. Ts

Anonymkode: e630b...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke dyrke ting som man ikke kan få, eller ting som ikke er bra.

Anonymkode: 4c543...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følern - har falt fullt og helt for ei som også til en viss grad liker meg tilbake - problemet er jo avstanden. Jeg bor i Norge og hun bor i USA, og det er grunnen til at hun ikke føler helt det samme tilbake. Hadde det ikke vært for det hadde det nok vært oss liksom. Det suuuuger.

Anonymkode: e7119...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følern - har falt fullt og helt for ei som også til en viss grad liker meg tilbake - problemet er jo avstanden. Jeg bor i Norge og hun bor i USA, og det er grunnen til at hun ikke føler helt det samme tilbake. Hadde det ikke vært for det hadde det nok vært oss liksom. Det suuuuger.

Anonymkode: e7119...525

Ja, avstand suger. Dater også noen over avstand, selv om det ikke er like langt som for deg (Innen Europa i det minste, så det er mulig å se hverandre litt oftere), men det er jo ikke så enkelt. Aner ikke utfallet ennå, og det er jo vanskeligere å vite hvor interessert man er i hverandre over tid. Man må bare gjøre så godt man kan. 

Og som svar til TS, så er det viktig å forsøke å ikke legge følelsene i noen man vet man ikke kan få. Det vil bare føre til frustrasjon på sikt. 

Anonymkode: 12f94...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Følern - har falt fullt og helt for ei som også til en viss grad liker meg tilbake - problemet er jo avstanden. Jeg bor i Norge og hun bor i USA, og det er grunnen til at hun ikke føler helt det samme tilbake. Hadde det ikke vært for det hadde det nok vært oss liksom. Det suuuuger.

Anonymkode: e7119...525

Samme her, drømmemannen bor i et annet europeisk lang, og sier vi hadde vært kjærester om det ikke var for avstanden 😞 Når man ENDELIG møter noen man matcher med, så bor de ikke i Norge engang..

 

Anonymkode: 59de8...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, drømmemannen bor i et annet europeisk lang, og sier vi hadde vært kjærester om det ikke var for avstanden 😞 Når man ENDELIG møter noen man matcher med, så bor de ikke i Norge engang..

 

Anonymkode: 59de8...28f

Det finnes fly.

Anonymkode: 1a367...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes fly.

Anonymkode: 1a367...917

Dagens kommentar. Ja, det finnes fly, men du skulle bare visst hvor krevende et avstandsforhold kan være. De aller, aller fleste har verken tid eller råd til å fly for å treffe hverandre hver uke. Særlig krevende blir det hvis man bor på forskjellige kontinenter og i forskjellige tidssoner. Jeg har aldri hatt et så krevende avstandsforhold, men det krever litt baller for å forsøke seg på noe sånt. De jeg kjenner som har eller har hatt det har ofte bare kunnet se hverandre et par ganger i året. Det skal noe til for å greie det over tid. 

Anonymkode: 12f94...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens kommentar. Ja, det finnes fly, men du skulle bare visst hvor krevende et avstandsforhold kan være. De aller, aller fleste har verken tid eller råd til å fly for å treffe hverandre hver uke. Særlig krevende blir det hvis man bor på forskjellige kontinenter og i forskjellige tidssoner. Jeg har aldri hatt et så krevende avstandsforhold, men det krever litt baller for å forsøke seg på noe sånt. De jeg kjenner som har eller har hatt det har ofte bare kunnet se hverandre et par ganger i året. Det skal noe til for å greie det over tid. 

Anonymkode: 12f94...ee1

Jeg vet mye om internasjonale avstandsforhold, var nylig i ett i 6 år. Han bor i Asia. 

Det går fly.... 

Anonymkode: 1a367...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det finnes fly.

Anonymkode: 1a367...917

Ja, så jeg er nok den som er mest forelsket. Han som sier avstanden er et hinder, jeg ville gitt det et forsøk 😕 

Anonymkode: 59de8...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens kommentar. Ja, det finnes fly, men du skulle bare visst hvor krevende et avstandsforhold kan være. De aller, aller fleste har verken tid eller råd til å fly for å treffe hverandre hver uke. Særlig krevende blir det hvis man bor på forskjellige kontinenter og i forskjellige tidssoner. Jeg har aldri hatt et så krevende avstandsforhold, men det krever litt baller for å forsøke seg på noe sånt. De jeg kjenner som har eller har hatt det har ofte bare kunnet se hverandre et par ganger i året. Det skal noe til for å greie det over tid. 

Dette går aldri over tid, så da er det snakk om at en av dere må ta en avgjørelse. Faktisk flytte til det stedet der en av dere er fast. En periode går jo dette greit, men ikke over lang tid. Så da er det bare å si klart ifra om dette og gjøre noe med det. Om ikke dette er gjennomførbart? Da er det bare å gå videre i stedet for å rote rundt i en håpløs situasjon der det bare er et "håp" som dere vet innerst inne at aldri vil gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først er det deilig å kjenne på slike følelser, og så etterhvert begynner det å gjøre mer og mer vondt, og så blir man trist, og lei og ulykkelig av det. 

Anonymkode: e5927...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...