Gå til innhold

Tannlege eller lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en infeksjon i tannkjøttet bakerst i munnen. Jeg klarer ikke å gape skikkelig og det er veldig vont. Hvem går jeg til med dette? Tannlegen eller legen? Kan tannlegen skrive ut penicilin? 

Anonymkode: 0635d...a9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlege. Han kan skrive ut resept ja.

Anonymkode: 5fcaf...2a0

Skrevet

Ta en telefon til tannlegen og få en hastetime du! Ja, de kan skrive ut medisin til deg😊 god bedring!

Skrevet

Tannlege. Greit å få sett om man kan finne årsaken og ev gjøre noe med det. Selvfølgelig kan en tannLEGE skrive ut antibiotika.

Anonymkode: 8352e...c90

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da går man til tannlege.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tannlege. Greit å få sett om man kan finne årsaken og ev gjøre noe med det. Selvfølgelig kan en tannLEGE skrive ut antibiotika.

Vet årsaken bak. Har en visdomstann som ligger delvis under tannkjøttet. Burde vert trukket, men har ikke råd. For meg var det ikke en selvfølge at en lege som har med tenner å gjøre kan skrive ut slikt :vetikke:

Takk for svar alle.

Anonymkode: 0635d...a9d

Skrevet

Det heter ikke tannkjøttlege. Det heter tannlege. Derfor er det legen du må dra til.

Anonymkode: 2d698...3e3

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke tannkjøttlege. Det heter tannlege. Derfor er det legen du må dra til.

Anonymkode: 2d698...3e3

Nei, det er tannlegen man går til. Tannlegen undersøker og behandler tenner og tannkjøtt, egentlig hele munnhulen.

Og hvis det er en betennelse pga en visdomstann som er på vei opp så kan man også skjære bort litt tannkjøtt, hvis det ligger en flik over. Ikke alltid man må trekke. Men dette ser tannlegen med en gang. 

• Liker 1
Skrevet

Alle tannleger har akutt timer men da må du ringe med en gang de åpner. Tannlege kan skrive ut pencilin og smertestillende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...