Gå til innhold

Vet de hvor du bor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Situasjonen er slik: Vedkommende jobber i en offentlig arbeidsplass, la oss si skole eller på Nav. Han har et problem at andre skal få vite hvor han bor. Han prøver alt på å skjule det og synes det er vanskelig. Han har ingen venner i den byen, men pga arbeidsplassen mange vet hvem han er. Han har ikke gjort noe galt eller har noe å skjule men synes det er så vanskelig- Noen som føler det slik og er samme situasjon? Han har opplevd at folk senker farten, glaner, stopper han om de treffer på han der han er på vei til jobb eller butikk og spør, er det der du bor etc. Noen er nysgjerrige og noen vil bare vite og noen vil bare spør, men han får fnatt! 

Hvordan løser du det? Og hvorfor synes du det vanskelig?

Anonymkode: 3bd33...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Situasjonen er slik: Vedkommende jobber i en offentlig arbeidsplass, la oss si skole eller på Nav. Han har et problem at andre skal få vite hvor han bor. Han prøver alt på å skjule det og synes det er vanskelig. Han har ingen venner i den byen, men pga arbeidsplassen mange vet hvem han er. Han har ikke gjort noe galt eller har noe å skjule men synes det er så vanskelig- Noen som føler det slik og er samme situasjon? Han har opplevd at folk senker farten, glaner, stopper han om de treffer på han der han er på vei til jobb eller butikk og spør, er det der du bor etc. Noen er nysgjerrige og noen vil bare vite og noen vil bare spør, men han får fnatt! 

Hvordan løser du det? Og hvorfor synes du det vanskelig?

Anonymkode: 3bd33...735

Spørr du for en venn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for han har vært åpen om det ovenfor meg. Men samtidig har jeg ikke vært borti slikt før og vil gjerne høre med andre :)

Anonymkode: 3bd33...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor han jobber. Det så rimelig spesielt ut! Vet at noen i politiet vil holde seg "anonyme", og har ei venninne som jobber i BV som også vil ligge lavt. Men altså, folk senker farten osv. Er han paranoid? 

Jeg kjenner en som halve Norge vet hvem er, og han kan synes det er slitsomt, men ikke han en gang har hemmelig adresse eller noe. Dette så merkelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en jobb hvor man møter litt spesielle mennesker som ikke har så mange sperrer, så kan man oppleve det TS skriver.

Jeg jobber i NAV og kan bli stoppet på gata hvor folk spør hvordan det går med søknaden ol. Dette er mennesker jeg ikke har på min liste, men de har sett meg i mottaket. Det er ikke alle som forstår grenser. 

Så om dette er et lite sted og jobben er litt mer belastende enn en normal jobb, så tror jeg dette er fullt mulig.

Anonymkode: fc8fc...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
 
 
 
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har en jobb hvor man møter litt spesielle mennesker som ikke har så mange sperrer, så kan man oppleve det TS skriver.

Jeg jobber i NAV og kan bli stoppet på gata hvor folk spør hvordan det går med søknaden ol. Dette er mennesker jeg ikke har på min liste, men de har sett meg i mottaket. Det er ikke alle som forstår grenser. 

Så om dette er et lite sted og jobben er litt mer belastende enn en normal jobb, så tror jeg dette er fullt mulig.

Anonymkode: fc8fc...c76

TAKK! Signerer den!

Anonymkode: 3bd33...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har en jobb hvor man møter litt spesielle mennesker som ikke har så mange sperrer, så kan man oppleve det TS skriver.

Jeg jobber i NAV og kan bli stoppet på gata hvor folk spør hvordan det går med søknaden ol. Dette er mennesker jeg ikke har på min liste, men de har sett meg i mottaket. Det er ikke alle som forstår grenser. 

Så om dette er et lite sted og jobben er litt mer belastende enn en normal jobb, så tror jeg dette er fullt mulig.

Anonymkode: fc8fc...c76

Å... Det må være slitsomt. Jez  

Men da skjønner jeg. Små steder altså. Jeg bor i stor by i norsk målestokk. Skjønte ikke mye av HI, men da så. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barneverntjenesten og har tatt grep for å slippe uønsket oppmerksomhet. Har jobbet for å fjerne alle "spor" på nett, dvs det går ikke lenger an å google meg. Fb-profil er fullstendig privat utenom bakgrunnsbilde og 1 profilbilde. Skjult nr. 

Kan finne ut av hvor jeg bor hvis man gjør litt undersøkelser, men tror ikke folk flest bryr seg SÅ mye... Men noen gjør det, det har jeg kjent på kroppen. Og det var fælt for både meg og mine barn. 

Anonymkode: 705f6...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du fjernet spor og slikt!? Skjønner deg godt og forstår det. 

Anonymkode: 3bd33...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...