gammelt nytt Skrevet 22. august 2019 #41 Skrevet 22. august 2019 (endret) Jeg misliker de fleste hunder og har vært hundepasser noen ganger Det er et slit. Å mate den, gi den oppmerksomhet og klapp er et slit. Leke med den er kjedelig. Å gå tur der hunden vil stanse hele tiden er kjedelig. Jeg kan gjøre det en sjelden gang, men hadde det vært ofte hadde jeg ikke orket. Dette fordi jeg tar hundepass alvorlig og forsøker gjøre det ordentlig. Om det hadde vært ok at hunden bare var der og ble tatt med ut for å gå på do et par ganger i løpet av dagen, så greit nok. Men hunder flest trenger mye mer enn det, og siden jeg syntes de aktivitetene er kjedelige og ikke kommer særlig overens med personligheten til hunden, så er det slit. Endret 22. august 2019 av gammelt nytt 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #42 Skrevet 22. august 2019 Men hvorfor skaffet du deg en så krevende hund. Nå har du slitt ut venninna di, og nå setter samboeren foten ned. Anonymkode: 778ee...49c 1
Rosalie Skrevet 22. august 2019 #43 Skrevet 22. august 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, takk for mange svar. For å svare på det mange spør om, ang. hva jeg gjorde før jeg ble sammen med han. Da passet en venninne på hunden. Denne venninna er ikke aktuell lengre, pga hun har fått barn og tør/orker ikke ha en svær hund samtidig med barnet. Det er ingen andre venner eller i familien som er aktuelle heller. Hunden er ganske stor og krevende, så de med små leiligheter, små barn eller parkett de er redd for, utgår. Kennel blir alternativet dersom han ikke vil. Det koster flere hundre kroner døgnet. Når vi reiser sammen bruker vi kennel, men vil helst unngå å bruke det så ofte. TS Anonymkode: bb357...a51 Da får du bytte jobb eller omplassere hunden, da, for jobben du har i dag er ikke forenlig med å ha hund. Du kan forvente at samboeren din passer hunden ett, kanskje to, døgn en gang i blant, men så mye som du er bortreist må faktisk samboeren din legge om hele livet sitt rundt din jobb for å ta vare på din hund. Og det er rett og slett ikke rettferdig, hverken overfor samboer eller hunden. Jeg pleier å passe hundene til ei venninne, men nå som hun er på ferie i en uke er de på kennel. Da jeg syns det blir for mye ansvar å passe de så lenge. For det binder meg veldig opp. Og jeg er, i motsetning til din samboer, svært glad i hunder. Endret 22. august 2019 av Rosalie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå