Gå til innhold

Hva slags kampsport vil du anbefale?

Herix

Anbefalte innlegg

Bor i Oslo så regner med at de fleste typer er tilgjengelige. Er mest for treningen sin skyld, men vil det skal være litt gøy da jeg har motivasjonsproblemer med vanlig trening. 

Er kraftig bygd med bra muskler i armene, og vurderer kickboxing eller krav maga. Det er så mange ulike kampsporter at jeg drukner litt, og alle har så ulike erfaringer. Liker at krav maga virker som det kan brukes i reelle situasjoner, men vet ikke om det er trening nok da jeg også vil ha litt vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten tvil Krav Maga. Det er et kjempefint miljø i Oslo for det. Ikke bare får du trent skikkelig, men du lærer noe nyttig også. Utrolig effektivt selvforvar. Ikke noe fancy greier, bare kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må finne ut, er om du liker kroppskontakt eller ei. :lol: Dvs, liker du type bryting eller liker du boksing? Stående eller ''liggende''.

Jeg har prøvd begge deler (bryting, brasiliansk jiu-jitsu og MMA for liggende, og karate, kickboksing, boksing og thaiboksing for stående) og foretrekker stående veldig mye mer. Krav maga er vel en blanding, kanskje, uten at jeg har noen erfaring med det.

Når det gjelder treningseffekten, tror jeg ikke det har så veldig mye å si hvilken form for kampsport du gjør. Selv om det ''bare'' er boksing, blir du dritsliten og anpusten selv om du ikke føler du gjør noe som skal tilsi at du blir så svett. :ler: 

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...