Gå til innhold

Vegansk proteinpulver/måltidserstatter?


Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er på jakt etter en vegansk shake jeg kan lage som en måltidserstatter. Fordi jeg vil ned i vekt, men også fordi jeg ofte hopper over måltid/ikke har med matpakke osv.. Og ender opp med drit jeg ikke liker en gang. Vil ikke ha noe med melk i. Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huel, men de sender ikke til Norge, så da må du kjenne noen i Sverige som kan sende til deg. 

Anonymkode: a3e36...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huel, men de sender ikke til Norge, så da må du kjenne noen i Sverige som kan sende til deg. 

Anonymkode: a3e36...095

Takk! 😊 Kan handle i Sverige, jeg. Men er det på helsekost eller sportsbutikk eller matbutik? 

https://sunkost.no/produkter/kosttilskudd/kosttilskudd-proteinerkarbohydrater/kosttilskudd-proteinerkarbohydrater-vegansk-protein/synergy-protein-vanilje/

Prøvd eller hørt noe om dette da? 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bestiller huel på nett, men siden de ikke sender til norge kan man få noen i sverige til å sende siste stykket til norge.

Proteinpulver kan ikke erstatte måltid med mindre du spiser så mye ellers at du får i deg alt du trenger av vitaminer og mineraler. Protein har bare protein i seg, ikke jern, c vitamin, sink osv. 

Om du vil ha proteinpulver, ville jeg kjøpt rent ris- eller erteproteinpulver. Kanskje veksle mellom de, eller blande. Smaker ikke godt, men drikker man det i en slurk eller to går det ned. Da slipper man også at det er søtningsstoff eller andre greier i det som jeg personlig ikke er fan av. Om du ikke bryr deg særlig om det kan du kjøpe mer eller mindre hva som helst du vil. 

Du kan også bare lage høy protein vegansk mat. Du kan lage i flere porsjoner, fryse ned slik at du slipper lage mat så ofte. Youtube har mange forslag til high protein vegan meal

Myprotein sender til norge, bare ikke bestill for over 350kr inkludert frakt. Er gjerne litt billigere enn det du får på sunkost

Anonymkode: a3e36...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man bestiller huel på nett, men siden de ikke sender til norge kan man få noen i sverige til å sende siste stykket til norge.

Proteinpulver kan ikke erstatte måltid med mindre du spiser så mye ellers at du får i deg alt du trenger av vitaminer og mineraler. Protein har bare protein i seg, ikke jern, c vitamin, sink osv. 

Om du vil ha proteinpulver, ville jeg kjøpt rent ris- eller erteproteinpulver. Kanskje veksle mellom de, eller blande. Smaker ikke godt, men drikker man det i en slurk eller to går det ned. Da slipper man også at det er søtningsstoff eller andre greier i det som jeg personlig ikke er fan av. Om du ikke bryr deg særlig om det kan du kjøpe mer eller mindre hva som helst du vil. 

Du kan også bare lage høy protein vegansk mat. Du kan lage i flere porsjoner, fryse ned slik at du slipper lage mat så ofte. Youtube har mange forslag til high protein vegan meal

Myprotein sender til norge, bare ikke bestill for over 350kr inkludert frakt. Er gjerne litt billigere enn det du får på sunkost

Anonymkode: a3e36...095

Takk! 😊 Vet jeg kan lage mat, men det har jeg prøvd og feilet med i så mange år nå at det går ikke. Er snakk om ett av måltidene om dagen ca. :) Men hva kan jeg kjøpe som er fullverdig da? Og det pulveret jeg linket til kan jeg blande ut i juice, havremelk osv. Men det er stevia i ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Kaisamaia skrev:

Takk! Den der blandes ut i vann, eller? 😊 Kanskje prøve en sånn.. Bedre med det enn å ikke spise på mange timer og så spise noe dritt. 😊 

Det kan balndes med det meste. Selv bruker jeg usøtet mandelmelk :)

Anonymkode: 3ff4c...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan balndes med det meste. Selv bruker jeg usøtet mandelmelk :)

Anonymkode: 3ff4c...953

Takk, supert. 😊 En sånn er på vei. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandet det ut i havremelk og ble eh..veldig rar i magen. Vet jeg tåler havremelk. Vil det gå seg til? Smakte også litt lakris/kunstig. Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2019 at 2:00 AM, Kaisamaia said:

Takk! Den der blandes ut i vann, eller? 😊 Kanskje prøve en sånn.. Bedre med det enn å ikke spise på mange timer og så spise noe dritt. 😊 

Jeg blir rar i magen av søtningsmiddel som stevia. Det er også en del andre ingridienser der som de fleste ikke spiser til vanlig, så det er mulig at magen reagerer på at den spiser alger for første gang og at det vil gå seg til

Anonymkode: a3e36...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir rar i magen av søtningsmiddel som stevia. Det er også en del andre ingridienser der som de fleste ikke spiser til vanlig, så det er mulig at magen reagerer på at den spiser alger for første gang og at det vil gå seg til

Anonymkode: a3e36...095

Takk! 😊 Får prøve litt til da. Har bare prøvd en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2019 den 10.18, Kaisamaia skrev:

Hei! 

Jeg er på jakt etter en vegansk shake jeg kan lage som en måltidserstatter. Fordi jeg vil ned i vekt, men også fordi jeg ofte hopper over måltid/ikke har med matpakke osv.. Og ender opp med drit jeg ikke liker en gang. Vil ikke ha noe med melk i. Noen tips? 

Hvorfor kan du ikke spise vanlige proteinpulver ? hvorfor må du gjøre det 5 x mer komplisert og dyrere med vegansk proteinpulver ? har du hjerneskade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, marry84 skrev:

Hvorfor kan du ikke spise vanlige proteinpulver ? hvorfor må du gjøre det 5 x mer komplisert og dyrere med vegansk proteinpulver ? har du hjerneskade?

Fordi vanlig proteinpulver ikke er vegansk kanskje? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 98e0d...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, marry84 said:

Hvorfor kan du ikke spise vanlige proteinpulver ? hvorfor må du gjøre det 5 x mer komplisert og dyrere med vegansk proteinpulver ? har du hjerneskade?

Vegansk proteinpulver er veldig enkelt og billig om man kjøper rent rismel eller erteprotein fra rimelige steder, men mange liker proteinpulverene sine med smak eller lignende. Så lenge man h ar råd til det, så ser jeg ikke problemet. Noen bruker penger på dyr sjokolade, andre på proteinpulver, noen på begge. Så lenge folk har råd så bestemmer de selv hva bruke penger på

Du fremstiller deg for øvrig ikke som den skarpeste kniven i skuffen med den slags kommentar. 

Anonymkode: a3e36...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...