Munchlax Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Hei. Idag kl 08:09 fikk jeg mail fra Apple med takk for kjøp. Problemet er bare at jeg da var midt i levering i barnehagen og umulig kan ha kjøpt spillet som angivelig er kjøpt. Er mailen fake eller er Apple-id’en min hacket? Legger ved mailen og kvitteringen. Beklager dumt spørsmål. Er totalt noob når det gjelder ting som dette😅
Gjest ane_luise87 Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 Har opplevd det samme flere ganger, også i dag tidlig. Ser helt likt ut. Jeg bare sletter det. Det er ikke fra apple. Det kan du se på e-posten det sendes fra. Jeg har aldri blitt trekt penger selv om de skriver at jeg har betalt for noe. Bare svindel. Vil vel at du skal legge inn opplysninger så de kan svindle deg. Bare slett det.
solmåneogstjerner Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Den er falsk. Bare slett den, ikke gå inn på noen linker.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Her summen blitt reservert på din konto? Hvis ikke ser det ut som humbug i mine øyne. Anonymkode: 1caff...2b8
solmåneogstjerner Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her summen blitt reservert på din konto? Hvis ikke ser det ut som humbug i mine øyne. Anonymkode: 1caff...2b8 Det er humbug. Epostadressen, skrivefeil, manglende appleid. Falsk, falsk. 3
Munchlax Skrevet 22. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2019 Takk for svar! Da sletter jeg mailen. Har allerede endret passord, sånn just in case😃
solmåneogstjerner Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 1 minutt siden, multe skrev: Takk for svar! Da sletter jeg mailen. Har allerede endret passord, sånn just in case😃 Lurt. Håper du ikke endret passord ved å trykke på link i eposten?
Ripshagen Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 ALDRI trykke på linker. Slå av og på telefon og skift passord overalt.
Munchlax Skrevet 22. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2019 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Lurt. Håper du ikke endret passord ved å trykke på link i eposten? Nei, nei. Gikk inn via appen🙂 1
solmåneogstjerner Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 Akkurat nå, multe skrev: Nei, nei. Gikk inn via appen🙂 Bra! Måtte bare påpeke det. Ikke alle som tenker på det 😊
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 Apple vil alltid bruke navnet ditt når de skriver til deg. Falske e-poster sier ofte ting som «Dear customer», men Apple og paypal vil bruke navnet ditt, og de vil ikke be deg klikke på en link eller sende deg en vedlegg. Anonymkode: dc69b...61c 1
petterm Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 Politiet advarte nettopp mot den eposten.
skrue Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 Ser det er et vedlegg der. Er gjerne der det er lagt med kode som utnytter svakheter i systemet. Når det gjelder linker så er det greit å ikke følge de man får via en e-post (eller andre meldinger for den saks skyld). Men heller gå til siden manuelt og logge seg inn på vanlig måte for den tilbyderen det gjelder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå