AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Jeg er 43, gift, barn, hus og hage... Da jeg var ung, da drev vi med ting, og der møtte vi andre, var det en gnist ble det en «date», eller litt roting osv. Da skapte vi en anledning, inviterte til, eller oss selv steder hvor vi lettere kunne flørte. Forspill, fest, eller annet, Dette var tilfellet samme hvordan vi gikk møttes. Om det var på skolen/universitetet, jobben, ulike aktiviteter, gjennom venner, hva som helst. Det som var greia var at møtet kom først, på en eller annen plattform, og så begynte dateingen. Den første daten var en forlengelse av det som skjedde i livene våre. Jeg og min mann var begge politisk aktive og skulle redde verden med våre fantastisk gode poenger, ikke var vi alltid enige, men vi jobbet begge med samme prosjekt. Der fant vi gnisten, og så kom vår flørt, så vår date. Det må da være veldig kunstig å begynne med en date? Forstår ikke den. Eneste felles interesse er at begge leter etter en kjæreste? Anonymkode: 76d6d...b3c 4
Måneskinn Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 Det er vel sånn det har blitt, at man starter med en date. Men veldig mange finner hverandre gjennom aktiviteter også. Jeg går gjerne ut på diverse foredrag og arrangementer og håper å treffe folk der, men det er ikke alltid like lett å få i tale.... Men jeg skulle gjerne møtt noen på en arena, så man vet at man hvert fall har den tingen felles. Det kan også være lettere å starte en samtale over noe sånn, enn bare å møtes på en kafe uten andre referanser enn at begge ønsker et forhold. Men i dag er vel folk mer opptatt av seg selv, enn faktisk å møte folk - for det krever noe av dem, de må møte opp og prestere og det er det mange som sliter med. De vil gjerne ha "pakka" : familie, barn, hus og sånn, men jobbe for det? Tja.. det vil de kanskje ikke. Har en venninne som er sånn, gjør et halvhjertet forsøk på nettdating men er aldri ute på noe. Så da jeg er nysgjerrig på hvordan det skal gå for seg. Men det er kanskje et tegn i tiden. Den måten du møtte din mann på er en fin måte å møte folk på, sånn burde det vært mer av 1
OnFire Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Absolutt en fordel å møtt vedkommende i en eller annen anledning først, eller i hvert fall vite litt om vedkommende, før man treffes på tomannshånd, men det er lettere sagt enn gjort. Ikke flust av møtesteder/anledninger. Jeg er medlem av en singelgruppe på Facebook, som i teorien er et genialt konsept. Man får et inntrykk av folk og kan grovsortere litt. Det er også treff, men dessverre altfor sjeldent. Noen ganger i året. Skulle vært minst hver måned. Hovedproblemet er at veldig mange i slike grupper er 40+. Virker som at veldig mange av de som er 20-40 bare bruker nettsider eller apper, eller treffes på fester, ute på byen, via felles venner osv. Vet ikke hvorfor folk under 40 er så negative til singelgrupper. Kan jo være pga alderen til de som allerede er der, men er forsåvidt en del under 40 også, og noen i 20-årene. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Det har blitt litt kunstig og "amerikanisert" ja. Date blir liksom bare et møte for å måle hverandre opp og ned, for mange er mye av romansen og gnisten borte, og er noe som eventuelt kommer etterhvert. En av grunnene til at man kan gjøre det slik er at en ny date er så lett tilgjengelig i dag, det florerer av datingapper og folk der. Medaljens bakside er at de fleste ikke er seriøse på datingsidene. Det blir litt for mye overfladisk dating og for mange som er ute etter ff, rebound eller noe annet uforpliktende. Anonymkode: d8213...eb1 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det har blitt litt kunstig og "amerikanisert" ja. Date blir liksom bare et møte for å måle hverandre opp og ned, for mange er mye av romansen og gnisten borte, og er noe som eventuelt kommer etterhvert. En av grunnene til at man kan gjøre det slik er at en ny date er så lett tilgjengelig i dag, det florerer av datingapper og folk der. Medaljens bakside er at de fleste ikke er seriøse på datingsidene. Det blir litt for mye overfladisk dating og for mange som er ute etter ff, rebound eller noe annet uforpliktende. Anonymkode: d8213...eb1 Veldig enig i dette innlegget. En av grunnene til at jeg ikke dater, jeg er egentlig en romantiker og ønsker ikke ødelegge mitt syn på kjærligheten ved å bli kynisk av useriøse datingapper hvor folk ser på mennesker som varer, eller være vel vitende om at daten kanskje bare ønsker å bruke meg som en tømmestasjon uten noe forpliktende, også kalt ff. Når jeg hører hvordan ting har blitt bare orker jeg ikke. Møtte ekssamboer på fest, det var kjærlighet ved første blikk og kan ikke huske at vi noen gang dro på date en gang, ble raskt forhold og jeg slapp å uroe meg for at han bare ønsket en ff, skulle ghoste og alt mulig tull. Det var også før tinder, slik at man ikke hadde en holdning om at alle er erstattelige og lite spesielle siden ei ny bare er et sveip unna 😟 Anonymkode: fe4e0...19c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har blitt litt kunstig og "amerikanisert" ja. Date blir liksom bare et møte for å måle hverandre opp og ned, for mange er mye av romansen og gnisten borte, og er noe som eventuelt kommer etterhvert. En av grunnene til at man kan gjøre det slik er at en ny date er så lett tilgjengelig i dag, det florerer av datingapper og folk der. Medaljens bakside er at de fleste ikke er seriøse på datingsidene. Det blir litt for mye overfladisk dating og for mange som er ute etter ff, rebound eller noe annet uforpliktende. Anonymkode: d8213...eb1 Du sa det veldig klart og helt sånn jeg opplever det. Anonymkode: 49605...043 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Om du tenkter på date etter kontakt på nett så møter man normalt ikke noen uten å ha avklart at man har felles interesser m.m. da. Ellers så er jeg enig med deg når det gjelder unge folk, skjønner ikke hvorfor ungdom ikke møtes i naturlige settinger som fest og aktiviteter, der vil det jo være mange single. For oss som er på din alder derimot, vi flyr ikke ute på fester. Er vi i selskaper så er 90% eller flere der gifte/samboere, og det samme gjelder folk som man møter i andre settinger. Så bare det å finne noen som er singel er jo en jobb. Dermed er nettdating super. Vi finner de som er single, og kan sjekke ut om man har litt felles FØR man møtes. Og så blir første date en arena for å sjekke om det kan bli kjemi der. Ser ikke det som noe problem egentlig. For hvordan pokker skal jeg ellers finne noen? Tar gjerne imot gode forslag der. For å delta på kurs og aktiviteter og være sosial har på 4 år kun ført til et eneste møte som ble til et par dater ( og et hyggelig vennskap). Forskjellen på å møte noen i 20-årene og i 40-årene er enorm. Det er mye vanskeligere. Anonymkode: fc6f5...c30 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 Noen jager som gale etter å få seg en partner, ting er blitt flyttet over til apper og internett. Skjønner ikke at de orker. Det sosiale i samfunnet er jo borte. Jeg er selv tidlig 40-årene, orker ikke dette styret. Skal aldri på en app eller datingside, får jeg en mann så får det bare skje av seg selv. At jeg møter han i virkeligheten. Nå nyter jeg friheten til å styre meg selv, leve mitt eget liv. Anonymkode: 1657b...3e0 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjellen på å møte noen i 20-årene og i 40-årene er enorm. Det er mye vanskeligere. Ser den, tenkte mest på de yngre. Kjemi er det viktigste, ikke de felles interesser. Min mann liker MC og fisking, det kan han ha i fred for meg 😊 Mannen til venninna mi spiller i band, hun liker ikke engang musikken han spiller. Stiller støttende opp en konsert i året, Kjemi, veldig viktig, og det går ikke på interesser, eller enighet, og det er ikke enkelt å finne ut av utenfor en sosial setting. Lykke til med dating 😊 Anonymkode: 76d6d...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 Min første date var arrangert av felles venner og det endte med klinings for å finne ut om det var en kjemi der .. JEg er like gammel som TS, tror det har noe med hvilke arena og miljø man er i også.. Anonymkode: 74213...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 Men er dating apper litt nedgående? At folk ønsker mer å gå tilbake til å treffes uten en app? Synest flere sier de har kuttet ut å være på nettdating og ønsker heller å treffes sånn som TS beskriver. Nå gir nettdating absolutt fordeler, så jeg er på ingen måte anti, jeg er mer mettet av det. Når jeg får følelsen av å være en av maaange så kan det for meg bli litt små off. Anonymkode: 49605...043 2
Hr. Aktiv Skrevet 22. august 2019 #12 Skrevet 22. august 2019 Jeg har litt dårlig erfaring med nettdating. Ikke mye treff der i forhold til å treffe folk på gata eller igjennom kjente. Jeg sier det bare rett ut til dama jeg synes er flott om hun ønsker en tur i parken e.l. Har selv erfart at marka er et mere egnet sted for en date enn en cafe. Treffes man face to face er det the real deal også. Her kan du ikke gjemme deg bak en skjerm med redigerte bilder som ikke harmonerer med virkeligheten. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #13 Skrevet 22. august 2019 For godt voksne er det vanskelig å møte noen uten nettdating, fordi de aller fleste på deres alder er i forhold. Og fordi voksne folk ikke er med på så mange aktiviteter som ungdommen er. For mindre attraktive menn er ogdå nettdating lettere, de kan kontakte veldig mange damer uten å må møte avvisningen face to face gang pp Så nettdating er et utmerket supplement til å møte noen IRL 🙂 Anonymkode: 512bf...72a 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #14 Skrevet 22. august 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er dating apper litt nedgående? At folk ønsker mer å gå tilbake til å treffes uten en app? Synest flere sier de har kuttet ut å være på nettdating og ønsker heller å treffes sånn som TS beskriver. Nå gir nettdating absolutt fordeler, så jeg er på ingen måte anti, jeg er mer mettet av det. Når jeg får følelsen av å være en av maaange så kan det for meg bli litt små off. Anonymkode: 49605...043 Har vel litt blandede erfairnger der med tanke på vennekretsen rundt. Mange har truffet noen på Tinder, men mange har også truffet noen i RL. Har inntrykk av at mange (kanskje de fleste) ikke har truffet seriøse partnere på nett, selv om enkelte har klart det også. Handler erfaringsmessig litt om alder også. Mange har blitt litt mer seriøse når de kommer opp i 30-40 års alder og innser at de ikke har all verdens av tid lenger om de ønsker seg familie, både blant de som treffes RL såvel som de som treffes over nett. Bortsett fra de som nylig har opplevd samlivsbrudd, jeg vil ikke anbefale å date en kvinne som relativt nylig har gått ut av et annet fast forhold. Det blir fort mye frem og tilbake og for mye useriøst. Anonymkode: d8213...eb1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #15 Skrevet 22. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For godt voksne er det vanskelig å møte noen uten nettdating, fordi de aller fleste på deres alder er i forhold. Og fordi voksne folk ikke er med på så mange aktiviteter som ungdommen er. For mindre attraktive menn er ogdå nettdating lettere, de kan kontakte veldig mange damer uten å må møte avvisningen face to face gang pp Så nettdating er et utmerket supplement til å møte noen IRL 🙂 Anonymkode: 512bf...72a Ja, det kan være fordelen med nettdating for de som er "godt voksne" siden svært mange er etablert og det mer eller mindre vil være tilfeldigheter som gjør at man treffer andre single. Nettdating filtrerer i det minste bort mange av dem som er i forhold (Men vær obs på de som er ute etter en sidegreie hvis de har "pause" fra et annet forhold eller er utro, dessverre finnes det en del av dem også) slik at man kan fokusere på møte andre i samme situasjon. Anonymkode: d8213...eb1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #16 Skrevet 22. august 2019 Tenker apper og nettdating hører ungdommen til. Er da ikke vanskelig å treffe folk på fritiden.... Anonymkode: 0986d...fe2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #17 Skrevet 22. august 2019 Skjønner hva du mener. Nå syns jeg ikke dating er nødvendigvis en kunstig greie, men da er det jo en usikkerhet om man har noe som helst til felles. Det er ting man finner ut på daten såklart, for å se om det er noe mer å bygge på. Man skal jo ikke bygge et forhold kun på at begge vil ha et forhold, det går ikke. Men min erfaring er også at man kommer mye bedre overens med noen i tilfeldige situasjoner hvor man gjør noe man liker eller brenner for og som den andre også tilfeldigvis liker eller brenner for. Er på vei ut av et forhold nå og vi ble kjent via datingside, veldig lite meningsfullt til felles, bare ting som felles musikksmak osv. Og det jeg har savnet mest i forholdet er det å ha en partner som er opptatt av de samme tingene som meg, at det ikke skal være unaturlig at vi gjør ting jeg liker sammen, fordi han liker de tingene fra før av. At det ikke skal være kjedelig for han at jeg snakker om emner som opptar meg, fordi han liker de tingene fra før av selv. Det er nok et best trekk å finne noen gjennom felles interesse ja. Anonymkode: aa420...620
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå