Gå til innhold

Hva er dine fordommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person full av fordommer, jeg vet at det ikke er bra, men har gjerne lyst til å høre andres fordommer, synes det er morsomt.

Anonymkode: b5be2...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perfekte mennesker som er blottet for selvinnsikt

Anonymkode: 8da1f...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hva er dine fordommer?

Jeg har ganske mye fordommer mot folk som påstår de selv ikke har fordommer, "dømmer ingen" osv. Jeg misstenker at disse ofte er blant de mest fordomsfulle og dømmende ovenfor annerledestenkende. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som lever for å hisse seg selv og andre opp. Eksempel i politikken hvor de man er politisk uenig med blir fremstilt som dødsfiender og de man er politisk enig med som helgener.  Ikke bare synes jeg slike mennesker virker farlige for demokratiet, men er overbevist om at de har for  mye fritid når de kan bruke store deler av dagen til å hisse seg over småting. 

Anonymkode: 790eb...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2019 at 8:58 PM, herzeleid said:

Jeg har ganske mye fordommer mot folk som påstår de selv ikke har fordommer, "dømmer ingen" osv. Jeg misstenker at disse ofte er blant de mest fordomsfulle og dømmende ovenfor annerledestenkende. 

 

Jeg tenker at de enten bevisst prøver å fremstå bedre enn de er eller er totalt blottet for selvinnsikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som hele tiden må snakke om at «politisk korrekthet» ødelegger. Tror de mangler ordforråd. Alt de ikke liker er « politisk korrekthet» 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kågebruker skrev:

Folk som hele tiden må snakke om at «politisk korrekthet» ødelegger. Tror de mangler ordforråd. Alt de ikke liker er « politisk korrekthet» 

 

haha var akkurat dette jeg skulle til å si også. Spesielt den typen som ikke tåler når et tv program eller lignende er inkluderende eller viser respekt for de som skiller seg ut. Som om det ødelegger verden at ikke alt handler om å tråkke på andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot damer med veldig mye sminke og tydelige falske øyevipper. Ser for meg at de er selvopptatte og dumme. Vet selvsagt at det ikke alltid er tilfelle, men det stemmer forbausende ofte, må jeg si.

Anonymkode: 805d3...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fordommer mot

Folk som ikke ser verdien av skjønnlitteratur ( helt greit å ikke lese bøker, men å si det er det bortkastet å lese. Da blir jeg oppgitt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Deerinspotlight said:

haha var akkurat dette jeg skulle til å si også. Spesielt den typen som ikke tåler når et tv program eller lignende er inkluderende eller viser respekt for de som skiller seg ut. Som om det ødelegger verden at ikke alt handler om å tråkke på andre. 

Så at kongefamilien  på Kvinneguiden ble kritisert for "politisk korrekthet", men det er jo meningen at kongefamilien skal oppføre seg politisk korrekt. Det skal jo være inkluderende og ikke politisk kontroversielle. Er jo ingen som hadde godtatt en kongefamilie som kom med provoserende politiske ytringer, jobben deres er jo nettopp å være samlende. 

Anonymkode: 589b8...9c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

haha var akkurat dette jeg skulle til å si også. Spesielt den typen som ikke tåler når et tv program eller lignende er inkluderende eller viser respekt for de som skiller seg ut. Som om det ødelegger verden at ikke alt handler om å tråkke på andre. 

Super cup finalen mellom Liverpool og Chelsea så var det kvinnelig dommer. Leste flere som mente at det bare PK alt sammen. Noen mennesker avslører seg , de gjemmer seg bak de er «anti PK». Og da er det jo greit å være rasistisk, sexistisk og generelt ufordragelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så at kongefamilien  på Kvinneguiden ble kritisert for "politisk korrekthet", men det er jo meningen at kongefamilien skal oppføre seg politisk korrekt. Det skal jo være inkluderende og ikke politisk kontroversielle. Er jo ingen som hadde godtatt en kongefamilie som kom med provoserende politiske ytringer, jobben deres er jo nettopp å være samlende. 

Anonymkode: 589b8...9c0

Ikke sant? Ærlig talt så er mye av det "politiske korrekte" bare gode manerer og normal folkeskikk. Klarer ikke ha dårlig samvittighet for å ha fordommer mot folk som får hetta av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tror de vet alt bedre enn alle andre. Mennesker som tror at magefølelsen deres gir svar på alle spørsmål slik det ikke er mulig å få kunnskap fra andre. 

Anonymkode: 589b8...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Personer som prøver å avvise at de er rasist med å dra inn faktum at de har svarte venner, yikes.

Dersom man har svarte venner, er man ikke rasist. Så lenge de er venner og ikke "venner".

Anonymkode: 82a5b...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Deerinspotlight skrev:

haha var akkurat dette jeg skulle til å si også. Spesielt den typen som ikke tåler når et tv program eller lignende er inkluderende eller viser respekt for de som skiller seg ut. Som om det ødelegger verden at ikke alt handler om å tråkke på andre. 

Se for deg et nivå, og forestill deg at det et 100 ganger lavere på ethvert nivå. Slik er virkeligheten. 

Anonymkode: efdd7...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se for deg et nivå, og forestill deg at det et 100 ganger lavere på ethvert nivå. Slik er virkeligheten. 

Anonymkode: efdd7...5ce

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk over pensjonsalderen ikke burde ha viktige jobber. Stoler ikke på at gamle mennesker klarer å gjøre jobben godt nok. 

Anonymkode: 3cf79...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...