AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Lyst til å ta en egenmelding i morgen og ut uka, er lei😔 dama skal ut tidlig å trene og kjenner jeg trenger å henge meg på.. hente meg litt inn etter mye stress på jobb😬 er 6 mnd siden sist jeg brukte noe dager.. har ikke mye fravær heller. Anonymkode: b9b82...cfb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Stress som i at du har litt mye å gjøre, og derfor er sliten... NEI! Da kan du stresse ned på fritiden. Men stress som i psykisk belastning at man møter veggen, og faktisk ikke klarer å ta godt vare på deg selv. JA! Da et det innafor med egenmelding, og eventuelt videre vurdering fra lege. Men man tar da ikke egenmelding for å dra på tening! Anonymkode: d0f53...5b9 13
PepsiFlax Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 What that person said *peker opp i kommentarfeltet*
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lyst til å ta en egenmelding i morgen og ut uka, er lei😔 dama skal ut tidlig å trene og kjenner jeg trenger å henge meg på.. hente meg litt inn etter mye stress på jobb😬 er 6 mnd siden sist jeg brukte noe dager.. har ikke mye fravær heller. Anonymkode: b9b82...cfb Hæ? Nei, det er ikke greit🙈 Anonymkode: 2c063...ea2
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 Om noen ser deg trene og du har tatt ut egenmelding så kan du miste retten til å bruke egenemeldig med en advarsel. Om du trenger litt ferie så ber du om fri som andre folk.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 Hvis du er ferdig på jobb 16 og legger deg 23, har du 7 timer på å spise noe mat og trene med kjæresten. Det burde være såpass romslig at du rekker å gå på jobb! Anonymkode: aed88...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Det er jo noe som heter psykisk helse. Den er vel så viktig som fysisk helse. Så lenge man ikke misbruker egenmeldingdagene, så burde det være ok en sjelden gang, da med begrunnelse i psykisk helse. Trening er jo bra for det. Du bør likevel melde deg på noe stressmestringskurs! Anonymkode: 113a6...a11 1
Whistler Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Lyst til å ta en egenmelding i morgen og ut uka, er lei😔 dama skal ut tidlig å trene og kjenner jeg trenger å henge meg på.. hente meg litt inn etter mye stress på jobb😬 er 6 mnd siden sist jeg brukte noe dager.. har ikke mye fravær heller. Anonymkode: b9b82...cfb Jeg visste ikke at man måtte bruke opp egenmeldingsdagene sine porsjonert utover året. Jeg trodde egentlig de skulle benyttes om man var arbeidsufør. De fleste vil jo påstå at man ikke er arbeidsufør om man drar for å trene. Preventivt vedlikehod kan du drive med på fritiden. Arbeidsgiver betaler nemlig for ARBEIDSKRAFTEN din. Derfor er det å forvente at du skal være sliten og lei etter å ha vært på jobb. Suck it up! 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 Ikke innafor å ta ut egenmelding for å trene med dama... Jeg har selv tatt ut egenmeldning på grunn av stress. Men da var jeg så stressa at jeg ikke kunne arbeide. Har et barn som er kronisk sykt, en kommune som ikke gjør det de skal, 100% jobb, barn som ikke sover, pendleavstand på 1 t hver vei. Hverdagen gikk ikke opp og det var aldri rom for å ta seg igjen, jeg snøvlet når jeg pratet og kroppen hang ikke med. Tok ut to dager og det var nok til å holde ut til ferien. I ferien tok jeg tak og har fått hjelp slik at jeg ikke "går på veggen". Anonymkode: 5d69b...bf2 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Stress som i at du har litt mye å gjøre, og derfor er sliten... NEI! Da kan du stresse ned på fritiden. Men stress som i psykisk belastning at man møter veggen, og faktisk ikke klarer å ta godt vare på deg selv. JA! Da et det innafor med egenmelding, og eventuelt videre vurdering fra lege. Men man tar da ikke egenmelding for å dra på tening! Anonymkode: d0f53...5b9 Gjorde det ikke for trening , men for å koble ut.. tar der rolig noen dager nå. Anonymkode: b9b82...cfb
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke innafor å ta ut egenmelding for å trene med dama... Jeg har selv tatt ut egenmeldning på grunn av stress. Men da var jeg så stressa at jeg ikke kunne arbeide. Har et barn som er kronisk sykt, en kommune som ikke gjør det de skal, 100% jobb, barn som ikke sover, pendleavstand på 1 t hver vei. Hverdagen gikk ikke opp og det var aldri rom for å ta seg igjen, jeg snøvlet når jeg pratet og kroppen hang ikke med. Tok ut to dager og det var nok til å holde ut til ferien. I ferien tok jeg tak og har fått hjelp slik at jeg ikke "går på veggen". Anonymkode: 5d69b...bf2 Jeg har vært veldig sliten , syntes det er var greit å koble av litt😊 Anonymkode: b9b82...cfb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå