Ulven Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Mannen og jeg reiser med Ving til Hellas om en uke. Når jeg skulle sjekke billettene våre nå står han oppført med en o istedetfor en ø i billetten. Hvordan dette har skjedd skal gudene vite for jeg pleier ikke akkurat å stave etternavnet vår feil, men Ving skal selvfølgelig ha et gebyr for å endre navnet. Dere som har mer peiling enn meg, vil dette bli et problem eller skal jeg gi meg på å betale gebyr selv om jeg er 99% sikker på at feilen ligger hos Ving?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Det er jo normalt? At Ø blir endret til O på internasjonale billetter? Anonymkode: 71077...4f1 5
Ulven Skrevet 21. august 2019 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo normalt? At Ø blir endret til O på internasjonale billetter? Anonymkode: 71077...4f1 Ja det er normalt, men det er kun den ene delen av billetten som er feil. Altså mitt etternavn er skrevet med ø, mens hans med o. Hadde begge stått med o hadde det nok ikke vært noe stress. Endret 21. august 2019 av Ulven
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 har du ringt ving allerede, og der nevnte dem at dere måtte betale ekstra gebyr for å endre navn? Bestilte dere igjennom lokal kontor eller ringte dere? Anonymkode: 7e506...8d8
Ulven Skrevet 21. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: har du ringt ving allerede, og der nevnte dem at dere måtte betale ekstra gebyr for å endre navn? Bestilte dere igjennom lokal kontor eller ringte dere? Anonymkode: 7e506...8d8 Chattet med Ving og de skal ha 300 kroner for å endre o til ø. Og da blir jeg litt irritert siden jeg vet at jeg ikke har forvekslet o med ø da jeg bestilte reisen. Har aldri skrevet navnet vår med o noensinne, siden ø blir gjort om til oe automatisk når jeg bestiller via SAS og Norwegian. Bestilte over nett.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Skjønner det er veldig irriterende, men tror nok dette er en kamp du ikke kan vinne.. At du aldri noen sinne har skrevet ø som o er jo ikke noe Ving kan forholde seg til.. Anonymkode: a9d5d...e38 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Dette kan da ikke bli noe stort problem. Knapt noen som sjekker billetten, annet enn scanning på flyplassen, og da sjekker de bare at du har billett, ikke at du heter O eller Ø. Dette hadde jeg ikke gjort noe med. Anonymkode: bb305...722 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 Dette går fint, slapp av. Ikke gjør noe med det. Jeg flyr hver uke. Anonymkode: cef34...e69
Ulven Skrevet 22. august 2019 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2019 On 8/21/2019 at 4:40 PM, AnonymBruker said: Dette kan da ikke bli noe stort problem. Knapt noen som sjekker billetten, annet enn scanning på flyplassen, og da sjekker de bare at du har billett, ikke at du heter O eller Ø. Dette hadde jeg ikke gjort noe med. Anonymkode: bb305...722 7 hours ago, AnonymBruker said: Dette går fint, slapp av. Ikke gjør noe med det. Jeg flyr hver uke. Anonymkode: cef34...e69 Så bra. 😊 Sjekket på SAS paxport nå og der står vi begge med oe i etternavnet. Så da har jeg rett i at jeg registrerte begge etternavnene med ø. Hvor o'en i Vingbilletten kommer fra lurer jeg fremdeles på. 😜
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #10 Skrevet 24. august 2019 Jeg har etternavn på Ø og da jeg fløy til England for noen år siden var det stavet med Oe på utreisen men med Kj på hjemreisen. Gudene må vite hvordan det har skjedd. Det ble litt styr på flyplassen da jeg sjekket inn, men de fant meg til slutt Anonymkode: 5f251...428
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå