Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 skal reise til alanya og skal så klart shoppe litt og slikt men lurerpå hva det koster der nede, hvor mye man trenger til maten alene`?! om noen kan komme med lit priseksempler så er det kjempe greit formeg go det ville vært veldig snilt;)
G.A. Skrevet 13. mai 2005 #2 Skrevet 13. mai 2005 En bedre middag på fin restaurant får du for 100,- og oppover.. Vanlig enkel middag ca 50-70,- Men porsjonene er enorme! Jeg hadde nok med forretten som middag. Anbefaler restauranten Bistro Bellmann i Alanya.. Der kan man forsyne seg av en slags koldtbord med flott tyrkisk mat, imens man venter på middagen.. Jeg var såklart mett når middagen kom. Så trikset va å bestille en liten forrett i stedet for middag. Drinkene er forholdsvis dyre, nesten norske priser. Så skal du ut, er det greit med et ekte norsk vorspiel på hotellrommet. Eller noe du lurer på om Alanya? 8) Når reiser du? Ha en flott tur!
Pasha Skrevet 13. mai 2005 #3 Skrevet 13. mai 2005 det som er dyrt i tyrkia er drinkene (omtrent 50-60 ++ kr,, (dersom du ikke tar lokal sprit og vanlig brus da.. da er det ikke så dyrt). og øl/drikke på utesteder/disko på restauranter og barer koster vel ølen rundt 15 kr.. mat er billig og man får MYE!! (enkelte steder er det; bakt potet, saltat, pommefrites, grønnsaker og ris som tilbehør til maten.. da blir man godt og mett skal jeg si deg
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #4 Skrevet 13. mai 2005 oioi dette høres supert ut.... men blir de ikke litt irriterte når man kun bestiller en forrett på restaurant og ikke mer???!! hva koster is, brus i kioskene?` samt eks på noen klær...? har dere det? i forhold til tax free på flyplassen hva lønner seg?k jøpe parfymer der på den taxfreen eller her hjemme?? ellers kom gjerne med gode anbefalinger av restauranter og butikker, aldri vært der nede jeg så er helt grønn, men hørt myye bra.. skal på den østre stranden og bor litt utenfor selve sentrum.. kom med alle gode råd tuuuusen takk;)
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #5 Skrevet 13. mai 2005 Parfymer anbefaler jeg deg at du kjøper på taxfree i antalya, billigere enn gardemoen. I alanya er det mye fake, så jeg ville hodt meg unna parfymene. På flyplassen i antalya hadde den en god del tilbud på parfymer, kjøp to betal for en. Eks: jeg betalte 260 kr for to flasker Aqua de gio 50ml, mens i norge koster en 30 ml flaske ca 340 kr. Jeg gjorde et kjempe kupp på klær da jeg var der for to år siden. Ralph Lauren var omtrent halvpris av det det er i norge, i tillegg til at de hadde salg. Dette var orginale varer i butikken, men du får så klart mye fake enda billigere. Gull er også billig, men her gjelder det å prute. Jeg falt for en diamantring, som i utgangspunktet kostet 4000 der. Budsjettet mitt var 200 euro, eller 1800 for en ring. Etter mye om og men, fikk jeg ringen for de pengene. Jeg fikk en gullsmed til å se på den her i norge, og han sa at den var verdt ca 7000-8000 her i norge. Når det gjelder maten, så har jeg og mannen min spist middag for to for alt fra 100-500 kr. Det finnes mange bra restauranter i sentrum rundt havna. Den vi falt best for var en bufferestaurant, hvor de hadde ENORM utvalg i alt fra forretter, hovedretter og dessert. Hyggelig personale og god vin. Det kostet 70 kr per pers å spise der for to år siden. Vi fant den desverre en av de siste dagene vi var der, men jeg anbefaler den på det varmeste. Ellers så er drikke ganske dyrt i tyrkia, vin er det grei pris på, men drinker er nesten norgespriser. Jeg har vært i alanya 3 ganger hittil, og selv om jeg har lyst å oppleve andre steder også, vet jeg med sikkerhet at jeg kommer til å reise dit igjen. God tur, og kos deg masse
Pasha Skrevet 17. mai 2005 #6 Skrevet 17. mai 2005 ikke kjøp parfymer på gata (eller av biler som har utsalg i en eller annen sidegate)... det er kun såpevann... hadde hørt om dette på forhånd og var egentlig fult klar over det... men en kveld vi var i litt godt humør måtte vi jo teste det ut... så da kjøpte vi det var jo ikke mye vi betalte akkuratt da.. (trur det var 50 kr for 3 eller noe.... ) og da var som vi trudde såpevann... :-? Når det gjelder om det blir sure eller ei hvis dere bare bestiller forrett, trur jeg neppe det.. (gjøre aldri det,, men trur ikke de hadde brydd seg) et annet alt. er å bestille liten porsjon (halv),, da blir det mer passlig med mat... og som regel betaler du bare halvparten også... (ikke at jeg spurte om det, eller forventet det,, men når regningen kom viste den halv pris)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå