Gå til innhold

Utrednings opphold på Modum bad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du vært på det? Hvordan var det og ble du anbefalt videre behandling hos dem?

Får man en diagnose i løpet av utredningen?og hvis man blir anbefalt videre innleggelse, må man da vente lenge for det?

Håper noen her har erfaring å dele... 

Anonymkode: 66cde...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modum bad er jo innleggelse. Og søkes man dit har man allerede en diagnose. For man søkes jo inn på en spesifikk gruppe. Eks angst,traume,spiseforstyrrelse 

Anonymkode: 4093a...bd1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Modum bad er jo innleggelse. Og søkes man dit har man allerede en diagnose. For man søkes jo inn på en spesifikk gruppe. Eks angst,traume,spiseforstyrrelse 

Eller de har en dagavdeling,men det er for traumer og da må man ha en diagnose

Skrevet

Nei for å bli innlagt på Modum så må man gjennom et utrednings opphold først. Alle må det. 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har vært på Modum, men jeg var også skikkelig dårlig psykisk. Satt innendørs alene hele tiden bortsett fra handling av mat. Hadde ingen venner, var totalt isolert, klarte verken studere eller arbeide. Dette foregikk i årevis før jeg fikk behandling. Blir dårlig bare av å tenke på hvor dårlig jeg var.

Er usikker på om de tar inn folk med mildere plager. Jeg var som sagt svært syk.

Anonymkode: 45a53...6c9

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har vært på Modum, men jeg var også skikkelig dårlig psykisk. Satt innendørs alene hele tiden bortsett fra handling av mat. Hadde ingen venner, var totalt isolert, klarte verken studere eller arbeide. Dette foregikk i årevis før jeg fikk behandling. Blir dårlig bare av å tenke på hvor dårlig jeg var.

Er usikker på om de tar inn folk med mildere plager. Jeg var som sagt svært syk.

Nå er det opp til modum å vurdere hvem de tar inn,og de har som du vet flere ulike grupper. Så man kan fint være i jobb,ha familie etc men alikevel være så syk at man trenger hjelp på spisskompetanse nivå.

Skrevet

Ja. Det var veldig bra. Kurs og utredning på traume. Der ble vi utredet for traumelidelser, fikk undervisning om traumer/grenser/tilknytning/tilpasning/toleransevindu osv. Fikk diagnose ja, samme som var stilt på dps. Ventet ca 4 mnd fra utredning til behandling, men det varierer😊

Anonymkode: c6595...a57

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken avdeling var du på?

Skrevet

Skal du søkes inn Ts?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du søkes inn Ts?

Nei mannen min er søkt inn pga depresjon og mulig "tilleggsdiagnose". Har så mange ting jeg lurer på ift dette. Har forstått at han må gjennom et obligatorisk utrednings opphold før evt innleggelse i 3-4 mnd. 

Håper flere kan fortelle...😊

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært på det? Hvordan var det og ble du anbefalt videre behandling hos dem?

Får man en diagnose i løpet av utredningen?og hvis man blir anbefalt videre innleggelse, må man da vente lenge for det?

Håper noen her har erfaring å dele... 

Ventetid på gruppen for deppresive lidelser er 27 uker

Skrevet
På 21.8.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Nei mannen min er søkt inn pga depresjon og mulig "tilleggsdiagnose". Har så mange ting jeg lurer på ift dette. Har forstått at han må gjennom et obligatorisk utrednings opphold før evt innleggelse i 3-4 mnd. 

Håper flere kan fortelle...😊

Så spennende og så viktig at han har søkt. Modum er et godt sted å være på. Man blir godt ivaretatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...