Gå til innhold

Nedsatt funksjon i albueledd etter brudd

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hallo alle sammen og håper dere har en fin dag!😁

Litt som hva som skjedde:

For 5 uker siden falt jeg i asfalten etter jeg trodde jeg var flink i parkour, men det viste seg jo og være feil. Endte opp med at jeg landa med strak arm rett i asfalten (Håndflata tok støten). Og da endte jeg jo opp med ett brudd i underarmbeinet. Bruddet ligger helt oppe med albueleddet. Endte opp med gips i 3 uker. Og nå har det gått ca 2 uker siden jeg tok av gipsen. Og jeg skulle vært tilbake i jobb etter en uke. Jeg spurte legen om jeg trengte og trene opp armen. Men det trengte jeg tydeligvis ikke.

Mitt problem som jeg ville ta opp er som følgende:

Jeg klarer ikke strekke armen helt ut. (Det låser seg sånn jeg ikke får strekt armen helt ut, vanskelig og forklare..) Gjør og vondt til tider da jeg prøver og snu og vri litt på håndflata mens armen er strak. Hender veldig ofte at det kommer knekkelyder fra albueleddet. Gjør og vondt viss jeg prøver og stramme bicepen. (Da kan jeg kjenne at det river fra bicep og ned til håndledd.)

Og nå sitter jeg her. Fikk ny ferie pga bruddet hendte i ferien. Og da er mitt spørsmål. Burde jeg gå til en lege kjappest mulig for en sjekk? Eller er det kanskje lurt og vente til "ferien" min er over for og sjekke om funksjonen har bedret seg?

Takker veldig mye for svar! Hilsen en nokså bekymret 19åring. 😶

Endret av sbr123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært på CT? Hva sa ortopeden etter siste kontrollbilde? Vil tro du bør ta både CT og evt MR for å se om det er ligamentskade eller mer komplisert fraktur enn det som vises på vanlig røntgen. Mtp det er albueleddet som er komplisert og viktig ville jeg nok pushet på videre utredning

Anonymkode: bb690...344

Skrevet

Jeg har vært på CT ja. Legen sa alt så supert ut. Men takker for bra svar!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...