Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av arialeta
.
Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Det er faktisk ikke ditt problem at hun er sykmeldt. Syk er syk og du er ikke lege til å avgjøre dette. Du skal ta ut sykmelding selv så slipper du å gå ned for full telling om en stund. Uerstattelig er du ikke. 

Skrevet

Hvis du føler deg uvel/ susete/ kvalm /svimmel og har fått konstatert hjernerystelse skal du ta det med ro, og ikke være på jobb dobbelt så lenge som vanlig,.  man skal ikke tulle med hjernerystelse for det kan sitte i veldig lenge hvis man ikke lytter til kroppens signal. Tenk på deg selv og ta ut sykemelding nå. 

Anonymkode: 73a74...c6a

• Liker 2
Skrevet

Du er daglig leder og hun er vanlig ansatt? Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Du er verken lege eller en god leder, tydeligvis. Du får få deg en sykemelding selv da, vet du.

Anonymkode: fc371...e91

Skrevet

Er det bare dere to på hele arbeidsplassen? Kan du ikke få inn en vikar?

Skrevet
15 minutter siden, arialeta skrev:

Hei!

I helga var jeg uheldig og klarte å slå kroppen og hodet rimelig hardt da en venninne falt på meg. Venninnen min er også en kollega av meg. (jeg er daglig leder og hun vanlig ansatt) Dette presterte i en hjernerystelse og en veldig forslått kropp for min del, og en hjernerystelse på henne.

Hun har nå tatt ut sykemelding for dette, noe jeg ikke føler jeg har anledning til selv grunnet bemanningsproblemer på jobb, dette fører da til at jeg jobber min vakt 9-17 og deretter hennes vakter 17-23 

Jeg har også arbeidet «non stop» siden dagen etter jeg fikk hjernerystelse (dvs jeg slo meg fredag, og har jobbet lørdag til og med nå) og tror jeg begynner å merke det på kroppen. Har krampe(?) i magen og føler meg generelt bare utslitt og litt kvalm i ny og ne, er dette normalt? 

Hun har også informert meg på forhånd om at når sykemeldingen går ut, kan hun fortsatt ikke jobbe mer enn en vakt hele uken etter sykemeld går ut, dette er vel ikke ok?

ser fram til svar 

Hvis formen hennes tilsier at hun skal ta det med ro en periode etter hjernerystelsen, kanskje etter legens ordre, så jo, da er det selvfølgelig helt ok.

Du burde tenke litt på din egen helse også. Ingen på jobb takker deg for at du sliter deg ut og lar helsen din lide. Skaff vikarer, og sykemeld deg hvis det er så at du faktisk har hjernerystelse.

Skrevet

Tråden stenges da trådstarter har fjernet hovedinnlegget og trådtittel. 

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...