AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Vi datet for to år siden, men han avsluttet da han ikke var over eksen og ikke var klar for et nytt forhold. Helt greit. Vi fortsatte som venner, som utviklet seg til å bli FF. Vi har hele tiden hatt møter med mye kos, overnatting osv. og nå satte jeg foten ned og sa at jeg har følelser for han og kan ikke fortsette med mindre det blir mer seriøst. Spurte hva han tenker om oss, og han sa at han ikke visste helt. Nå skal det sies at han har alvorlige commitment issues, og det innrømmer han selv. Han klarer så vidt å forholde seg til tannlegetimer. Så jeg tror han fikk litt panikk når han ble stilt til veggs på denne måten. Jeg sa at jeg ikke kommer til å vente for evig, og han sa at han måtte tenke. Men det er ikke så lett å sitte og vente! Hvor lang tid skal jeg gi han? Er det kanskje ikke liv laga uansett, når han må tenke? Skulle jo trodd at man visste om man hadde følelser eller ei... Han er ellers en veldig snill og omtenksom fyr, og han sier selv at han er livredd for å såre noen. Så jeg er jo litt redd for at han rett og slett ikke takler å skuffe meg. Men jeg er stor jente og takler det fint. Det er verre å ikke vite 🙄 Anonymkode: c44c7...dcd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Det er bra du satte foten ned, her må du bare gå videre. Ikke vent på han. Som du selv sier, menn vet hva de vil med ei dame. Det at han sier at han «ikke vet hva han vil» etter så lang tid, tenker jeg at dessverre betyr at han ikke er interessert nok. Også er er annet tips å ikke date folk som akkurat har kommet ut av et forhold, eller som ikke er over eksen. (Jeg har selv gjort det), og det er et tveegget sverd. Stor sjanse for å bli såret. Anonymkode: 53c31...132 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Siden du har sagt du vil han skal tenke, så har du jo sagt at du vil vente litt. Men jeg ville ikke gitt han mer enn et par uker før jeg avskriver han helt. Og da er det helt, IKKE ha kontakt med han. Anonymkode: a963b...68e 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 De starta for to år siden og han vil fortsatt ikke ta neste steg med deg. Han kommer aldri til å gjøre det, tro meg. At du prøver å gi det en forklaring med at han har jo commitment issues osv er helt urelevant. Det som er tilfellet her er at han ikke i det hele tatt ser for seg noe kjæreste fremtid med deg. Hvis han hadde så hadde han ikke hatt problemer med å finne ut av det på to år. Han vil nok bare ikke miste privilegiet av å ha deg som FF, og er for glad i deg som venn til å tørre å skuffe deg ved å svare ærlig. Men en ting du skal lære er at alltid når en mann svarer utydelig og "vet ikke", "må tenke litt" osv, så er det fordi det sanne svaret er negativt, og ikke fordi han faktisk ikke vet. Se deg om etter andre potensielle kjærester, du kan jo ha han i mellomtiden, men kutt alle følelser og fremtidshåp for han, og ikke nøl med å prioritere en annen når du treffer en ny. Anonymkode: 3752e...55f 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De starta for to år siden og han vil fortsatt ikke ta neste steg med deg. Han kommer aldri til å gjøre det, tro meg. At du prøver å gi det en forklaring med at han har jo commitment issues osv er helt urelevant. Det som er tilfellet her er at han ikke i det hele tatt ser for seg noe kjæreste fremtid med deg. Hvis han hadde så hadde han ikke hatt problemer med å finne ut av det på to år. Han vil nok bare ikke miste privilegiet av å ha deg som FF, og er for glad i deg som venn til å tørre å skuffe deg ved å svare ærlig. Men en ting du skal lære er at alltid når en mann svarer utydelig og "vet ikke", "må tenke litt" osv, så er det fordi det sanne svaret er negativt, og ikke fordi han faktisk ikke vet. Se deg om etter andre potensielle kjærester, du kan jo ha han i mellomtiden, men kutt alle følelser og fremtidshåp for han, og ikke nøl med å prioritere en annen når du treffer en ny. Anonymkode: 3752e...55f Du sier egentlig akkurat det jeg har kommet fram til selv. Hadde jeg vært drømmedama hadde han jo ikke måttet tenke. Jeg tror jeg må kutte han ut helt, for tydeligvis klarer jeg ikke skille sex og følelser 🙄 Det er bare så kjipt, for han er fantastisk god i senga, og jeg tviler på at jeg finner den kjemien igjen 😭 Takk for svar 😊 Anonymkode: c44c7...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier egentlig akkurat det jeg har kommet fram til selv. Hadde jeg vært drømmedama hadde han jo ikke måttet tenke. Jeg tror jeg må kutte han ut helt, for tydeligvis klarer jeg ikke skille sex og følelser 🙄 Det er bare så kjipt, for han er fantastisk god i senga, og jeg tviler på at jeg finner den kjemien igjen 😭 Takk for svar 😊 Anonymkode: c44c7...dcd Den kjemien finner du igjen, søte deg! Og i fremtiden: prøv og ikke fokuser så mye på kjemi. Kjemi er viktig, men det er ikke det viktigste. Se heller på mannens handlinger, personlighet og om ting eskalerer 😊 Anonymkode: 53c31...132 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: De starta for to år siden og han vil fortsatt ikke ta neste steg med deg. Han kommer aldri til å gjøre det, tro meg. At du prøver å gi det en forklaring med at han har jo commitment issues osv er helt urelevant. Det som er tilfellet her er at han ikke i det hele tatt ser for seg noe kjæreste fremtid med deg. Hvis han hadde så hadde han ikke hatt problemer med å finne ut av det på to år. Han vil nok bare ikke miste privilegiet av å ha deg som FF, og er for glad i deg som venn til å tørre å skuffe deg ved å svare ærlig. Men en ting du skal lære er at alltid når en mann svarer utydelig og "vet ikke", "må tenke litt" osv, så er det fordi det sanne svaret er negativt, og ikke fordi han faktisk ikke vet. Se deg om etter andre potensielle kjærester, du kan jo ha han i mellomtiden, men kutt alle følelser og fremtidshåp for han, og ikke nøl med å prioritere en annen når du treffer en ny. Anonymkode: 3752e...55f Bare for å kommentere det uthevede litt. At man faktisk ikke vet eller må tenke litt er ikke helt uvanlig, og det betyr ikke alltid at man ikke blir interessert. I begynnelsen av forhold/noe som kan bli et forhold så er det en balanse mellom å pushe på og "ta praten" for å definere et forhold og det å gi det litt tid. Pusher man på for raskt, så kan man risikere at den andre trekker seg bort, eller man kan risikere svar som dette: At den andre ikke vet ennå fordi man rett og slett ikke har tenkt så langt ennå, ofte fordi spørsmålet kommer litt tidlig. Når det er sagt, så må jo den betraktningen sees i sammenhengen man traff hverandre i, hvor lenge siden det var og hva som eventuelt har skjedd i den perioden. TS skriver at det ikke ble noe forhold fordi han nettopp hadde kommet ut av et forhold for to år siden, noe som i seg selv er forståelig. Men man bør på den annen side ha greid å finne ut av interessen når det har gått to år, det at man ikke er sikker etter forholdsvis lang tid innbyr jo ikke til tillit eller interesse. Så da må man spørre seg selv om man kan leve litt videre med usikkerhet eller ikke. Siden praten om at man trenger noe mer har blitt tatt, så bør man gi det noe tid slik at han kan bestemme seg, men jeg ville ikke ventet for alltid. Ville sagt max 1-2 måneder slik at han får reell mulighet til å tenke i lys av at behovet for noe mer har blitt sagt rett ut. Har han fortsatt ikke funnet det ut da er det ikke liv laga. Anonymkode: e8561...b5e 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare for å kommentere det uthevede litt. At man faktisk ikke vet eller må tenke litt er ikke helt uvanlig, og det betyr ikke alltid at man ikke blir interessert. I begynnelsen av forhold/noe som kan bli et forhold så er det en balanse mellom å pushe på og "ta praten" for å definere et forhold og det å gi det litt tid. Pusher man på for raskt, så kan man risikere at den andre trekker seg bort, eller man kan risikere svar som dette: At den andre ikke vet ennå fordi man rett og slett ikke har tenkt så langt ennå, ofte fordi spørsmålet kommer litt tidlig. Når det er sagt, så må jo den betraktningen sees i sammenhengen man traff hverandre i, hvor lenge siden det var og hva som eventuelt har skjedd i den perioden. TS skriver at det ikke ble noe forhold fordi han nettopp hadde kommet ut av et forhold for to år siden, noe som i seg selv er forståelig. Men man bør på den annen side ha greid å finne ut av interessen når det har gått to år, det at man ikke er sikker etter forholdsvis lang tid innbyr jo ikke til tillit eller interesse. Så da må man spørre seg selv om man kan leve litt videre med usikkerhet eller ikke. Siden praten om at man trenger noe mer har blitt tatt, så bør man gi det noe tid slik at han kan bestemme seg, men jeg ville ikke ventet for alltid. Ville sagt max 1-2 måneder slik at han får reell mulighet til å tenke i lys av at behovet for noe mer har blitt sagt rett ut. Har han fortsatt ikke funnet det ut da er det ikke liv laga. Anonymkode: e8561...b5e Dette rådet hadde jeg ikke tatt. De har kjent hverandre i 2 år. Jeg vet ikke hvor lenge de har holdt på i det siste, men det virker som om det er en god stund. Det er forskjell på å ville ha en avklaring etter og ha vært på 3 dater, vs. å gå rundt og vente i en hel evighet når man har kjent hverandre så lenge. En mann vet hva han vil med ei dame relativt tidlig, og vet han ikke det etter 2 år, kan man selv tenke seg svaret. Ikke gi han enda flere måneder på å vente, ts. Husk at tid kan du ikke få tilbake! Anonymkode: 53c31...132 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare så kjipt, for han er fantastisk god i senga, og jeg tviler på at jeg finner den kjemien igjen Anonymkode: c44c7...dcd Det er det vi alle frykter når vi må gi slipp på en vi ligger med (ff, kjæreste, ex) Men tro meg, det gjør du. Du har et langt liv igjen Anonymkode: 3752e...55f 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #10 Skrevet 23. august 2019 På 21.8.2019 den 10.43, AnonymBruker skrev: Vi datet for to år siden, men han avsluttet da han ikke var over eksen og ikke var klar for et nytt forhold. Helt greit. Vi fortsatte som venner, som utviklet seg til å bli FF. Vi har hele tiden hatt møter med mye kos, overnatting osv. og nå satte jeg foten ned og sa at jeg har følelser for han og kan ikke fortsette med mindre det blir mer seriøst. Spurte hva han tenker om oss, og han sa at han ikke visste helt. Nå skal det sies at han har alvorlige commitment issues, og det innrømmer han selv. Han klarer så vidt å forholde seg til tannlegetimer. Så jeg tror han fikk litt panikk når han ble stilt til veggs på denne måten. Jeg sa at jeg ikke kommer til å vente for evig, og han sa at han måtte tenke. Men det er ikke så lett å sitte og vente! Hvor lang tid skal jeg gi han? Er det kanskje ikke liv laga uansett, når han må tenke? Skulle jo trodd at man visste om man hadde følelser eller ei... Han er ellers en veldig snill og omtenksom fyr, og han sier selv at han er livredd for å såre noen. Så jeg er jo litt redd for at han rett og slett ikke takler å skuffe meg. Men jeg er stor jente og takler det fint. Det er verre å ikke vite 🙄 Anonymkode: c44c7...dcd commitnent issues = ikke særlig interessert hvorfor ser du for deg et forhold med noen som ikke kan forholde seg til tannlegetimer ei gang?tror du det vil bli en suksess? Anonymkode: 642ff...8c8 5
livetleiav Skrevet 23. august 2019 #11 Skrevet 23. august 2019 Han vil ikke ha deg som kjæreste, men vil ikke miste tilgang til regelmessig sex. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #12 Skrevet 23. august 2019 Ikke en time en gang. Hvis han må tenke på om du er den rette så er det noe som er feil! Hadde du hvert den rette er det klart han hadde valgt deg på sekundet. Skjønner ikke at du gidder en gang. Hvorfor skal du velge på han? Du veit hva du vil, men han kan ikke møte deg på det. Kom deg videre og finn en som vil ha deg for deg. Ikke bare en tømmestasjon. Anonymkode: 2128b...bbd 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #13 Skrevet 23. august 2019 Han er ikke interessert Anonymkode: 30f0c...7ff 1
Gjest Middelmådig Skrevet 23. august 2019 #14 Skrevet 23. august 2019 Her tror jeg, enn så vanskelig det måtte føles, at du bare skal innstille deg på å fjerne deg fra han. Han virker temmelig uinteressert. Eller i alle fall mye mindre interessert enn du er i han.
Gjest rabrabara Skrevet 23. august 2019 #15 Skrevet 23. august 2019 Jeg ville vært veldig skeptisk til å bruke mer tid og følelser på denne mannen. Du sier han har commitment issues, men han greide jo tydeligvis å "commite" seg til eksen sin? Ikke vær der og gi ham det han trenger når du ikke kan få det du vil ha. Det er utrolig ego av ham, og ajtisk er jeg overrasket over hvor mange slike tilfeller som fins.
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. august 2019 #16 Skrevet 23. august 2019 Ikke vent. Om en mann vil ha deg så lar han ikke noe stoppe seg. Bruk heler tiden på å finne en mann som faktisk vil ha deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå