Gå til innhold

e-Konebil!

Gjest Sweet Ingrid

Anbefalte innlegg

Gjest Sweet Ingrid

Jeg skal kjøpe meg bil! Jeg ønsker meg en liten bil det er lett å parkere. Altså en typisk konebil, men elektrisk. Skal kun brukes til korte turer (t/r jobb, trening osv). Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sweet Ingrid

Ramse opp biler kan jeg også, men jeg mente at jeg gjerne vil få tips og anbefalinger til hvilke biler som er bra og selvfølgelig hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så få krav at det er umulig å gi konkrete tips. Alle små elbiler passer. Hvis du aldri skal ut på langtur med bagasje, og bare bryr deg om at den skal være lett å parkere, kan du kjøpe en billig brukt bil. Hva med en VW e Up? 

Anonymkode: 15d70...634

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått e-golf og er superfornøyd. Enkel å kjøre, lett å parkere. Den ligger godt på veien, og er godt utstyrt. 

Anonymkode: 49590...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Renault zoe og er fornøyd med den. Det er fordi den er liten og nett og enkel å parkere.  Samtidig får jeg plass til to barneseter baki og den store emmaljungavogna i bagasjerommet. 

Anonymkode: d354f...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de bilene som første svar gir, er innenfor de kriteriene du oppgir......Kia Soul også...  

Hvis du ikke er mer spesifisert, så er det ikke så mange alternativer......Kun pris. Kan ligge til VW Up, men siden du kan ramse opp biler selv, så vet du vel om den ;)

Hvilke mer kriterier har du? :) 

Anonymkode: 46b66...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg syns verken eGolf eller K. Soul kan kalles små biler. Med liten bil mener jeg Aygo eller Yaris, men de er jo ikke el. Hvis du velger en bil med ryggekamera og p-sensorer, blir bilen uansett lett å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt sikkert få en av de eldstw Leaf'ene til en billig penge.

Anonymkode: 0a9a5...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har E-up og er fornøyd. Den er liten og nett og komfortabel å kjøre.

Anonymkode: 548d6...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle de bilene som første svar gir, er innenfor de kriteriene du oppgir......Kia Soul også...  

Hvis du ikke er mer spesifisert, så er det ikke så mange alternativer......Kun pris. Kan ligge til VW Up, men siden du kan ramse opp biler selv, så vet du vel om den ;)

Hvilke mer kriterier har du? :) 

Anonymkode: 46b66...bfb

Har ikke så mange flere kriterier, jeg trenger bare en liten pendlebil. Jeg liker ikke å kjøre egentlig, derfor vil jeg ha den liten. Så er den lettere å parkere. 

Har litt peiling på bil, derfor lurer jeg på hvilke biler folk vil anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sweet Ingrid
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren min har E-up og er fornøyd. Den er liten og nett og komfortabel å kjøre.

Anonymkode: 548d6...054

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid
7 timer siden, Zienna skrev:

Konebil, liten og lett og parkere?  Finnes det sånne i 2019??....... 

Kaller det konebil litt med hunor og litt fordi da vet folk hva jeg mener. Biler som kan kalles konebil fins da. 

Endret av Sweet Ingrid
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått e-golf og er superfornøyd. Enkel å kjøre, lett å parkere. Den ligger godt på veien, og er godt utstyrt. 

Anonymkode: 49590...90e

Ja den er fin! Moren min har den og er fornøyd også. Men jeg ønsker meg en som er enda mindre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sweet Ingrid
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Renault zoe og er fornøyd med den. Det er fordi den er liten og nett og enkel å parkere.  Samtidig får jeg plass til to barneseter baki og den store emmaljungavogna i bagasjerommet. 

Anonymkode: d354f...357

Takk for tips, den må sjekkes. Batteriet er bra også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sweet Ingrid skrev:

Kaller det konebil litt med hunor og litt fordi da vet folk hva jeg mener. Biler som kan kalles konebil fins da. 

Jeg håper og tror at de fleste forstår bedre hva du mener om du dropper konebil-uttrykket, og heller beskriver bilønsket ut fra andre kriterier.

Anonymkode: 66c07...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sweet Ingrid skrev:

Ja den er fin! Moren min har den og er fornøyd også. Men jeg ønsker meg en som er enda mindre😊

Jeg har E-golf og er superfornøyd med den. Passe rekkevidde for min pendling, komfortabel å kjøre og en drøm å parkere. Får plass i alle "luker". Jeg har bare kjørt store biler tidligere, så den er bitteliten i mine øyne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sweet Ingrid skrev:

Jeg skal kjøpe meg bil! Jeg ønsker meg en liten bil det er lett å parkere. Altså en typisk konebil, men elektrisk. Skal kun brukes til korte turer (t/r jobb, trening osv). Har dere noen tips?

Jeg har Renault zoe. Fornøyd til det formålet du nevner. 

Anonymkode: b19e9...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...