Gå til innhold

Facebook til 8 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å opprette en facebook profil til datteren min. Dette for å få tilgang på messenger.

Hun skal få begynne og være litt alene hjemme innimellom, hvis jeg må noen få ærend ute. Og siden hun ikke har telefon er det greit og kunne nå henne på noe. Hittil har jeg ikke funnet noe annet som funker til dette

Jeg får henne ikke til å snakke i telefon for hun liker det ikke, og har derfor ikke enda skaffet henne det.

Er det helt feil og opprette en slik konto? Kontoen vil være tom uten innlegg og så privat det går ann og få den og jeg skal ha full tilgang på den.

Anonymkode: 78169...e2e

Skrevet

Tror du kan ha messenger uten facebookkonto. Hva med facetime eller skype?

Anonymkode: 9ceb1...995

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er 13 års grense på facebook. Hvorfor ikke heller bruke vanlig SMS ?

Skrevet

Skype inneholder  mye rart... Facetime er jo på facebook/messenger...

må bruke telefonnummret mitt som ligger på min messenger for å lage uten facebook, og da er jeg like langt.

Skrevet

Jeg har messenger uten Facebook. Har hun egen mobil er det null stress å lage, bare bruk tlfnr hennes til å lage konto på messenger-appen

Anonymkode: 2f29e...119

Skrevet

Du kan bruke Messenger uten Facebook. 

Skrevet

Tror også du kan ha messenger uten fbkonto. Whatsapp er også et alternativ. Jeg ville gått for en telefon for så å øve å snakke i den. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Luna Llena skrev:

Det er 13 års grense på facebook. Hvorfor ikke heller bruke vanlig SMS ?

Hun har ikke telefon men nettbrett som hun bruker hjemme. vet det er 13 års grense, men det er ikke snakk om å bruke profilen, bare tilgangen til messengern.

Skrevet

Lær henne å bli vant til å snakke i telefon!

Anonymkode: 1b274...503

• Liker 9
Skrevet

Eksen min har ikke Facebook, men sender meldinger fra messenger

Anonymkode: b4b2c...8c1

Skrevet

Av diverse årsaker er det en lang vei å gå for å få henne til å snakke i telefon

• Liker 1
Skrevet

For å oppsummere:

1. jeg har forsøkt telefonklokke, det fungerte ikke

2. jeg kan ikke opprette noe via nummeret mitt på messenger eller watsapp da de er allerede linket til mitt

3. hun skal ikke sitte på facebook, men på messengern via en registrert profil som jeg styrer

4. å snakke i telefon er et prosjekt jeg har jobbet med i noen år, det kommer seg men vi er ikke der enda. (åja, vi har hjelp til dette da det bunner og grunner i lyd, ikke det at hun ikke orker)

Skrevet

Jeg har kjøpt en billig telefon, ikke smart til min datter på 7 år, som står i en stasjonær lader på stua når den olle er i brukm Har kontantkort og fri familie så hun kam ringe og sende SMS med den. Det er også veldig betryggende for meg å kunne ringe å nå henne hjemme for å gi en beskjed. 

Jeg tenker at om ditt barn ikke kan beherske bruk av telefon kan ikke barnet være alene hjemme. Barnet må kunne vasle noen effektivt ved en krise og t i mot en beskjed fra dere hurtig. Messenger er da ikke tilstrekkelig, det er lett for henne å overse en melding og det tar for lang tid for dere å kommunisere over melding om dere trenger å kommunisere om noe viktig. 

Anonymkode: e5250...604

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skype inneholder  mye rart... Facetime er jo på facebook/messenger...

må bruke telefonnummret mitt som ligger på min messenger for å lage uten facebook, og da er jeg like langt.

Facetime er apple sin videosamtaletjeneste. Og er ikke knyttet til facebook, men apple-id. 

• Liker 1
Gjest frankie1985
Skrevet

Er jo mye bedre om hun ikke bruker sånt da og heller er vanlig 😛

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt en billig telefon, ikke smart til min datter på 7 år, som står i en stasjonær lader på stua når den olle er i brukm Har kontantkort og fri familie så hun kam ringe og sende SMS med den. Det er også veldig betryggende for meg å kunne ringe å nå henne hjemme for å gi en beskjed. 

Jeg tenker at om ditt barn ikke kan beherske bruk av telefon kan ikke barnet være alene hjemme. Barnet må kunne vasle noen effektivt ved en krise og t i mot en beskjed fra dere hurtig. Messenger er da ikke tilstrekkelig, det er lett for henne å overse en melding og det tar for lang tid for dere å kommunisere over melding om dere trenger å kommunisere om noe viktig. 

Anonymkode: e5250...604

Hun behersker telefon. Men å ignorere meldinger, og ringing via en app er like lett som å glemme av en telefon. faktisk lettere og ignorere telefonen enn appen på nettbrette som hun sitter med når jeg er ute.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facetime er apple sin videosamtaletjeneste. Og er ikke knyttet til facebook, men apple-id. 

Trodde det var facebook, har ikke noen appleprodukter så det forklarer litt 😛

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å oppsummere:

1. jeg har forsøkt telefonklokke, det fungerte ikke

2. jeg kan ikke opprette noe via nummeret mitt på messenger eller watsapp da de er allerede linket til mitt

3. hun skal ikke sitte på facebook, men på messengern via en registrert profil som jeg styrer

4. å snakke i telefon er et prosjekt jeg har jobbet med i noen år, det kommer seg men vi er ikke der enda. (åja, vi har hjelp til dette da det bunner og grunner i lyd, ikke det at hun ikke orker)

Skaff deg en hustelefon i mobilutgave. Den kan hun bruke til sms eller videosamtale. Barn bør ikke ha facebook og helelr ikke mesenger. 

Å opprette en faceb konto til henne når du vet at det er ulovlig og 13. Års aldersgrense er ikke ok. Skal du lyve på fødselsdatoen hennes, kanskje når du registrerer henne? 

Anonymkode: 7560b...06b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun behersker telefon. Men å ignorere meldinger, og ringing via en app er like lett som å glemme av en telefon. faktisk lettere og ignorere telefonen enn appen på nettbrette som hun sitter med når jeg er ute.

Du trenger ikke facebook for å ha messenger!

Anonymkode: 1cb02...587

Skrevet

Jeg gjorde dette for min datter på 8. Måtte ha en Facebook-konto for å få messenger. Kontoen er sperret slik at ingen kan legge henne til som venn på Facebook, Kun hun kan legge til og hun har ikke passordet, hun vet ikke en gang at hun har en  konto der. 

Messenhger har funket veldig bra for oss, hun har et nettbrett hun kan ringe meg fra da, de få gangene hun er hjemme alene på ettermiddagen. Hun kan også fritt ringe besteforeldre og eldre søsken ved behov.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...