Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før dere var gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på hvor lang tid det tok for dere å bli gravid?

Er selv i prøveperiode 15, og begynner å miste håpet litt..

Anonymkode: 2962e...4d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro dere kan be om hjelp dersom dere ikke allerede har det? :) Tror man kan det etter ett års prøving. 

Hva er alderen din? Tror at dersom du er over en viss alder har dere rett på hjelp etter 6 mnd

Anonymkode: 1954b...00a

Skrevet

Jeg har vært hos lenger og tatt noen prøver, men har ikke fått svar enda. 

Jeg er ikke mer enn 25 år nå.

Anonymkode: 2962e...4d8

Skrevet

Har du en normal syklus og vet du når du har eggløsning? :)

Mitt første svangerskap (spontanabort) testet jeg positivt i starten av desember, hadde da første mens i slutten av Juni etter pilleslutt i Mai.

Mitt andre svangerskap (medisinsk abort) testet jeg positivt i Juli, hadde da hatt bare to sykluser med mens etter spontanaborten. Den syklusen jeg ble gravid på her, testet jeg for eggløsning og tempet i tillegg for å bekrefte eggløsning. Da satt spiren med en gang jeg testet for EL :)

Skrevet

Prøvd i 19 mnd og mista håpet for lenge siden. Regelmessig syklus, positive eggløsningstester og ikke funnet noe galt på undersøkelser. Både jeg og samboer er under 25. Hadde en SA i februar 2018 (på morsdagen). 

Anonymkode: ad4dc...e82

Skrevet

Vi har prøvd i over 3 år og er ikke blitt gravid enda.  Alt ser bra ut hos oss begge og det er ingenting som skal gjøre at det ikke klaffer.

Har hatt 6 insemineringer og 2 ivf forsøk og har enda ikke fått en positiv test.

Anonymkode: 20aca...6b8

Skrevet

For meg tok det 5 mnd med førstemann.

Med andre mann skjedde det aldri noe (jeg var nok for gammel), så da ble kun det det ene, første barnet.

Anonymkode: 52742...41e

Skrevet

Prøvde i 3 år før det klaffet med første og nå er vi i pp3 med nr 2💕 23 & 25år, begge er friske og vi verken røyker eller snuser så det er ikke umulig selv om det tar lang tid ❤️

Anonymkode: 5c19b...41a

• Liker 1
Skrevet

Gikk i PP1 for oss :)

Husk at mange som svarer her inne sliter med å bli gravide, og er derfor ikke representativt for befolkningen. 90% av de som prøver gjennom et år, lykkes med graviditet. Dersom dere har prøvd i ett år uten hell, ville jeg oppsøkt lege for videre hjelp og veiledning.

Anonymkode: 952bb...994

• Liker 4
Skrevet

1) 2 mnd

2) 16 mnd og counting

Anonymkode: 72238...6e7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gikk i PP1 for oss :)

Husk at mange som svarer her inne sliter med å bli gravide, og er derfor ikke representativt for befolkningen. 90% av de som prøver gjennom et år, lykkes med graviditet. Dersom dere har prøvd i ett år uten hell, ville jeg oppsøkt lege for videre hjelp og veiledning.

Anonymkode: 952bb...994

Men 90% av de som blir gravide, føder ikke levendefødte. En god del går gjennom både sa og ma. 

Det er HELT vanlig å ikke bli gravide før det er gått både 1 og 2 år! De fleste blir IKKE gravide 1pp. 

Anonymkode: 42e06...0a2

• Liker 2
Skrevet

Ca 8 år, hvorav vi i de siste tre årene har gjennomgått tre IVF-forsøk. Vi hadde egentlig begynt å innfinne oss med at vi ikke ville få barn, men så klaffet det fullstendig på det siste IVF-forsøket i februar, og nå er vi 28 uker på vei med tvillinger ❤️❤️

• Liker 8
Skrevet

Prøvde ikke på første,men ble gravid med første eggløsning. 

Nr 2 gravid 1 pp uke 17 nå. 

Anonymkode: 6c6dd...7df

Skrevet
1 time siden, Pinnsvin skrev:

Ca 8 år, hvorav vi i de siste tre årene har gjennomgått tre IVF-forsøk. Vi hadde egentlig begynt å innfinne oss med at vi ikke ville få barn, men så klaffet det fullstendig på det siste IVF-forsøket i februar, og nå er vi 28 uker på vei med tvillinger ❤️❤️

Gratulerer, så bra at du ble gravid til slutt 💕

Kan jeg spørre hvorfor dere brukte tre år på tre IVF-førsøk? Skal igang med IVF selv snart, og ser i kontrakten at vi må være ferdig med tre forsøk iløpet av 18 måneder 🤔 

Anonymkode: 9cb54...4a0

Skrevet

10 år uten prevensjon, 7 IVF forsøk, så langt.  Ga opp for en god stund siden. 

Anonymkode: 7bed8...6fd

• Liker 1
Skrevet

Prøvd i 16 måneder nå..

Anonymkode: 73d75...583

Skrevet

Nr 1) uhell, første gang vi hadde sex. 

Nr 2) Pilleslutt i februar/mars. Gravid på 4 forsøket. Nå gravid i 4 uke.

Anonymkode: 078ef...934

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men 90% av de som blir gravide, føder ikke levendefødte. En god del går gjennom både sa og ma. 

Det er HELT vanlig å ikke bli gravide før det er gått både 1 og 2 år! De fleste blir IKKE gravide 1pp. 

Nei, det er ikke vanlig å ikke bli gravid før det har gått 1 eller 2 år. De fleste lykkes før det, det er derfor man skal søke hjelp etter 1 år for de under 35 (tror jeg det er), og etter 6 måneder for de over 35. 

Anonymkode: b3002...c9a

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlig å ikke bli gravid før det har gått 1 eller 2 år. De fleste lykkes før det, det er derfor man skal søke hjelp etter 1 år for de under 35 (tror jeg det er), og etter 6 måneder for de over 35. 

Anonymkode: b3002...c9a

Joda, det ER faktisk helt normalt å måtte ha litt hjelp for å bli gravid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...