Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før dere var gravide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Førstemann brukte jeg p-piller (prøvde ikke).

Andremann satt første syklus etter pilleslutt.

Tredjedamen prøvde vi ikke på, hadde sex en gang den syklusen og hoppa av i svingen.

Fjerdemann satt i PP 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egget kan splitte seg i livmor og bli eneggede/speil/siamesiske tvillinger som i alle andre svangerskap. To eggede tvillinger krever innsett av flere enn ett egg

Anonymkode: 403de...162

Tusen takk 😊 Er det noen klinikker som setter inn flere egg likt da? 

Anonymkode: 4ff30...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut spiralen min 26/2 i år (hadde den i to år) ble gravid 3 uker senere. Er 26 år og visste jeg var fertil. Mannen min hadde tydeligvis også gode svømmere. Nå er jeg gravid i uke 22 med termin januar. Vi venter en gutt💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pp3. 30 år. Velje å tro at det hjalp å aldri ha brukt hormon prevensjon. Sikkert feil da og lite vitenskapelig. Men intuisjonen som snakke.

Min søster brukte nesten 2 år på å bli gravid og brukte ppiller frå ho var 14 år.  

Min mor brukte over 1 år på oss begge.

Besteveninne:  1,5 år

Tante: 2 ivf forsøk for søskenbarnet mitt. Brukte ingen prevensjon. Når søskenbarnet mitt var 13 år vart ho plutselig gravid naturlig! 

Tante 2: Halvt år men gravid utenfor livmoren, måtte fjerne ein eggstokk. 2 år seinare fekk ho første barn.

Tante3: Ufrivillig Barnløshet, ukjent faktor. Forholdet røk. 

Konklusjon: Det er svært ulikt, tar tid, ingen kvinner er like. Det er slett ikkje uvanlig med litt hjelp. 

 

Anonymkode: 635c3...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk 😊 Er det noen klinikker som setter inn flere egg likt da? 

Anonymkode: 4ff30...40c

Det er ingen klinikker som rutinemessig setter tilbake to, men ofte kan det bli satt inn to feks ved fryseforsøk hvor begge eggene (i samme strå) overlever tining. Det er også oftere brukt etter lengre tids behandling eller hvor kvaliteten på embryoene kanskje ikke er helt optimal og legene vurderer det som lite sannsynlig at begge fester seg. Stort sett unngår alle klinikkene i Norge å sette inn flere fordi flerlingesvangerskap er høyere risiko, så det er mer unntak en regel. 

Anonymkode: f81f2...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang: 6 mnd (endte i SA mars 2014)

Andre gang: 2 mnd etter første spontanabort (dettr endte også i SA)

Så gikk det 4 mnd før den satt, men da prøvde vi ikke så mye, jeg hadde gidd litt opp.. Redd for enda en SA. Heldigvis gikk det bra, og den snuppa er nå 4 år ☺️

Har ikke gått på prevensjon siden hun kom til, men ikke blitt gravid enda. Begynte i forrige mnd med skikkelig prøving (EL-testing osv), men IKM i dag. Negativ test. Så blir pp2 nå

Anonymkode: 199f0...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nr. 1: PP6 (Har en vakkerskatt på 6 år).

PP38... (Hatt 1 SA i løpet av denne tiden). Har i grunnen ikke tro på at det skal gå, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli gravid har aldri tatt mer enn 1-3 prøveperioder. Å bære et barn frem derimot, tok et drøyt år med forsøk på første og har tatt mer enn 2 år uten resultat med andre. 

Hurra for habituell abort 😞

Anonymkode: 29e52...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 17.05, AnonymBruker skrev:

 Jeg skjønner heller ikke helt hva du ville med ditt første innlegg? Bare gni det litt inn at du ble gravid raskt, og bare måtte påpeke at ts er unormal? Eller? 

For hvis du bruker litt tid på å spørre folk irl, vil du oppdage at det faktisk er mange som får hjelp på ene eller andre måten. 

Det er tross alt kun ca 35% sjanse for å bli gravid hver mnd. Har man uflaks, går man lenge på resterende % hvor man ikke blir gravid, helt uten at det trenger å bety noe som helst. 

Rull inn. 

Anonymkode: 42e06...0a2

Det handler virkelig ikke å ''gni inn'' hos noen at man ble gravid raskt. Jeg føler virkelig med dem som prøver i lang tid, og har stor forståelse over hvor tøft det må være. Jeg ønsket kun å meddele at det også kan ta kort tid, slik at det ikke skal fremstå som helt umulig å bli gravid, for folk som leser en slik tråd som denne. For jeg vet av erfaring at mange som svarer her har brukt lang tid, og som jeg sa, derfor gir et litt skjevt bilde av virkeligheten.

Før jeg ble gravid, oppsøkte jeg selv slike tråder, og jeg innstilte meg omtrent på at jeg ville slite med å bli gravid. Jeg satt derimot veldig pris på at noen faktisk skrev at det ikke hadde tatt så lang tid, eller minnet om at mange som skriver på forum nettopp har et problem de sliter med, eller trenger støtte til.

Anonymkode: 952bb...994

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg tok det tre mnd. Tok ut spiralen i januar og hadde siste menstruasjon 19.04. Hadde prøveperioder. Men det som funket for meg var temping, og EL tester og FF- appen. Slik fikk jeg kontroll over syklusen min, og jeg lærte mye i prosessen. Spiste også endel matvarer som jeg føler hjalp! 😊

Anonymkode: 17939...ed8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan variere veldig for samme kvinne også. For meg tok det:

5PP - 30 år

Ca 3 år - 33-36 år (aner ikke hvorfor det tok så lang tid, legene fant aldri noe galt)

2PP - 37 år 

Har altså 3 barn, og det ene lot virkelig vente på seg, uten at vi vet hvorfor... og den raskeste av alle var da fruktbarheten min skulle vært lav både pga. alder og fullamming samtidig. 

Anonymkode: 9679e...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Pp3. 30 år. Velje å tro at det hjalp å aldri ha brukt hormon prevensjon. Sikkert feil da og lite vitenskapelig. Men intuisjonen som snakke.

Min søster brukte nesten 2 år på å bli gravid og brukte ppiller frå ho var 14 år.  

Min mor brukte over 1 år på oss begge.

Besteveninne:  1,5 år

Tante: 2 ivf forsøk for søskenbarnet mitt. Brukte ingen prevensjon. Når søskenbarnet mitt var 13 år vart ho plutselig gravid naturlig! 

Tante 2: Halvt år men gravid utenfor livmoren, måtte fjerne ein eggstokk. 2 år seinare fekk ho første barn.

Tante3: Ufrivillig Barnløshet, ukjent faktor. Forholdet røk. 

Konklusjon: Det er svært ulikt, tar tid, ingen kvinner er like. Det er slett ikkje uvanlig med litt hjelp.

 

Anonymkode: 635c3...18d

Har selv blitt gravid i pp3 etter p-pilleslutt 😊 pp3 med begge barna, gikk på p-piller i mellom dem også😊

Anonymkode: 97a6f...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.8.2019 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Pp3. 30 år. Velje å tro at det hjalp å aldri ha brukt hormon prevensjon. Sikkert feil da og lite vitenskapelig. Men intuisjonen som snakke.

Min søster brukte nesten 2 år på å bli gravid og brukte ppiller frå ho var 14 år.  

Min mor brukte over 1 år på oss begge.

Besteveninne:  1,5 år

Tante: 2 ivf forsøk for søskenbarnet mitt. Brukte ingen prevensjon. Når søskenbarnet mitt var 13 år vart ho plutselig gravid naturlig! 

Tante 2: Halvt år men gravid utenfor livmoren, måtte fjerne ein eggstokk. 2 år seinare fekk ho første barn.

Tante3: Ufrivillig Barnløshet, ukjent faktor. Forholdet røk. 

Konklusjon: Det er svært ulikt, tar tid, ingen kvinner er like. Det er slett ikkje uvanlig med litt hjelp. 

 

Anonymkode: 635c3...18d

Brukte p piller i 10 år å ble gravid med tvillinger den mnd jeg sluttet med pillene. 

Anonymkode: a582b...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at folk blir gravid etter pillen. Mitt ønske er jo å få det til med en gang, men samtidig så tror jeg at jeg blir en av de som må vente i et år. 

Anonymkode: c2063...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse trådene er lite representative, ettersom de fleste som svarer her gjør det for å skryte. Akkurat som tråder som handler om hvor mye du veier. Der får du typiske svar som: «veier 50 kg., selv uten å trene og tenke på kosthold overhodet». 

Bare ha det i bakhodet. 

Anonymkode: 03f7c...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...