AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #1 Skrevet 20. august 2019 Skal gå opp til Gaustatoppen, men hva ville DU hatt med deg i matboksen? 🤔 Anonymkode: 625f3...1c2
Million Skrevet 20. august 2019 #2 Skrevet 20. august 2019 De fleste tar vel med brødskiver. Men det viktigste vil vel være mat som kan spises med fingrene, helst, og mat som kan spises kald. Kylling kan spises kald, så du kan jo ta med grillede kyllinglår for eksempel, om du vil ha noe bedre mat enn brødskiver. Frukt er også greit. Husk å ta med noe å vaske/tørke hendene med, f.eks. våtservietter og noe tørkepapir.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #4 Skrevet 20. august 2019 Hardkoka egg og kaviar! Anonymkode: 6f2d2...981
visp Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 Brødskiver (noen fler enn du tror du orker), litt sjokolade og mye vann.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #6 Skrevet 20. august 2019 Jeg ville tatt med knekkebrød med urter og havsalt som jeg hadde avokado, egg og krydder på (ha med hel avokado og egg som kan skreller, deler med en pkastkniv og legger på), og hjemmelagde energibarer. Anonymkode: 6261c...87b
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. august 2019 #7 Skrevet 20. august 2019 En skikkelig god blings med godt pålegg.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #8 Skrevet 20. august 2019 Lager som regel en salat i matboks og tar med dressing - og spiser det. Også har jeg alltid med noen ekstra brødskiver med noe godt, for man burde egentlig alltid ta med seg mer enn det man tror man orker. så en kyllingsalat, + 4 skiver (sammenslått til 2 "sandwicher"), med avokado og egg elns. Også såklart våtservietter til hendene. Anonymkode: 00c47...a92
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #9 Skrevet 20. august 2019 Jeg syns en tradisjonell norsk matpakke er godt på tur, grovbrød med brunost på en fjelltopp er helt nydelig! En termos med te, solbærtoddy, kaffe eller kakao hører med, og gjerne litt nøtter, sjokolade og/eller frukt. Pleier ikke å ha med mat som krever noe særlig tilberedning med mindre jeg vet jeg kan sitte under tak eller skal slå opp telt, mat må kunne funke i ly av en husvegg med øsende nedbør og kraftig vind. Anonymkode: b1786...704 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 Greit med påfyll av karbohydrater og salter. Så gode gamle brødskiver med litt salt pålegg er en slager. Anonymkode: b0957...fc5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 På et turforum anbefales det 1 brødskive pr times tur, dvs 4 timers tur= 4 brødskiver. I mitt hode høres det mye ut, men vet at av erfaring er man mye, mye mer sulten enn man tror på litt lengre turer (selv om man er småspist til vanlig) Så om det er en 4 timers tur: 4 brødskiver med feks kokt egg, et eple eller en banan, og gjerne en sjokolade eller muslibar. Anonymkode: 44e6d...6c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå