Gå til innhold

Dumpe elskeren - tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hola!

M30 her som har hatt et forhold til en gift dame på 45 i snart ett år etter at vi møttes på byen i nordens Paris. Vi har møttes ca 4 ganger i mnd samt noen lengre helger sammen hvor det har gått i alt fra middager ute, kino og annet kos. Hun har fortalt meg at hun har følelser for meg og jeg tror flere av hennes venninner vet om meg.

Jeg vet at hun sliter på hjemmebane og med stor sannsynlighet ønsker seg ut, men at dette selvsagt er et tøft valg grunnet barn. Jeg er redd hun tar noen forhastede beslutninger basert på feil grunnlag. Jeg tror uansett det er lurt å avslutte det hele, men hvordan bør jeg gå frem?

 

Takk for alle svar

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en åpen prat!

Si at du synes det er flott å være sammen med henne, du er glad i henne, men du har ikke dype følelser og ser ingen fremtid. Si du skjønner hun sliter, men skal hun forlate hus & hjem, må hun gjør det for sin del! Ikke din!

Si at du gjerne kan treffes, men at du på et visst punkt i fremtiden ønsker å finne deg et "koneemne" og få barn. (Dersom det stemmer da...)

Anonymkode: c2b9b...594

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta en åpen prat!

Si at du synes det er flott å være sammen med henne, du er glad i henne, men du har ikke dype følelser og ser ingen fremtid. Si du skjønner hun sliter, men skal hun forlate hus & hjem, må hun gjør det for sin del! Ikke din!

Si at du gjerne kan treffes, men at du på et visst punkt i fremtiden ønsker å finne deg et "koneemne" og få barn. (Dersom det stemmer da...)

Anonymkode: c2b9b...594

Takk for svar!

Litt usikker på om jeg skal møte henne og så fortelle det eller om jeg skal sende henne en heads-up melding for å sjekke om hun ønsker å møte meg for å ta praten. Hun er ikke veldig god til å kommunisere og sier ofte at "jeg vil ikke prate om det". 

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er du sikker på at hun vil noe mer? Er selv 42 og hadde aldri tenkt at en mann som er 15 år yngre enn meg ville noe utover sex og hyggelige møter, og hadde ikke hatt interresse av det selv heller. At hun vil ut av forholdet og har følelser for deg betyr ikke at hun ser for seg en fremtid med deg. Ikke mer enn dere har nå i allefall. Ville snakket med henne face to face.

Anonymkode: eb797...3d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tja er du sikker på at hun vil noe mer? Er selv 42 og hadde aldri tenkt at en mann som er 15 år yngre enn meg ville noe utover sex og hyggelige møter, og hadde ikke hatt interresse av det selv heller. At hun vil ut av forholdet og har følelser for deg betyr ikke at hun ser for seg en fremtid med deg. Ikke mer enn dere har nå i allefall. Ville snakket med henne face to face.

Anonymkode: eb797...3d1

Nei, langt ifra sikker, men jeg har en sterk følelse av at hun ville prøvd hvis jeg hadde vært åpen for det. Hun skriver mye meldinger og forteller om veldig mye personlig etc.

Nå leser jeg stadig om par med 15års forskjell, så det er vel ikke sikkert hun tenker som deg..? Jeg liker dama veldig godt og vil kun hennes beste - det er derfor jeg tror det er best at jeg går nå.

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ghost henne. Det er jo kun sex uansett 

Anonymkode: 57d01...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, langt ifra sikker, men jeg har en sterk følelse av at hun ville prøvd hvis jeg hadde vært åpen for det. Hun skriver mye meldinger og forteller om veldig mye personlig etc.

Nå leser jeg stadig om par med 15års forskjell, så det er vel ikke sikkert hun tenker som deg..? Jeg liker dama veldig godt og vil kun hennes beste - det er derfor jeg tror det er best at jeg går nå.

Anonymkode: 010de...5f8

Det at hun forteller mye personlig trenger heller ikke å bety at hun virkelig ville ha satset på deg. Hun har følelser for deg, men det er lett å få det når en sliter på hjemmebane og så får hun kos og fine opplevelser med deg. Hun trenger antagelig en å dele personlige ting med.

Anonymkode: 079c7...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du absolutt ikke kunne tenke deg et forhold med henne? Kjæresten min er 15 år yngre enn meg, vi har vært sammen i halvannet år nå. Det er umulig å si hvordan fremtida vil bli, men per nå snakker vi som om vi alltid skal være sammen. Jeg sitter ikke på noen fasit. Kanskje det tar slutt om ett år, kanskje om 30 år, kanskje aldri. Det eneste jeg vet, er at forholdet vårt er det fineste forholdet jeg noen gang har vært i og jeg er veldig, veldig lykkelig.
Det kan jo være hun har følelser for deg? Ofte har damer følelser for dem de er i et "fysisk forhold" med. I flere tilfeller enn menn, i hvertfall. Kanskje årsaken til at hun sier "jeg vil ikke snakke om det", er at hun er redd for at den samtalen vil gjøre at det blir slutt mellom dere?
Det kan også være at hun rett og slett bare setter pris på den relasjonen dere har i dag og ikke trenger å utvikle den til noe mer. Hun setter nok emosjonelt pris på deg og ser på deg som en nær venn i tillegg til en elsker. Er det så ille? Det at hun finner emosjonell støtte i deg trenger ikke bety at hun vil gifte seg med deg. Er det slik at du ikke liker å være emosjonell støtte for henne? Ikke engang om hun ser det mer vennskapelig i stedenfor å anse deg som forholdsmateriale? Er det virkelig så fælt å være et medmenneske for de man har sex med?

Anonymkode: d369f...e94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå uansett hva du ønsker. Ønsker du en fremtid med henne så må hun uansett ta et valg og rydde opp i livet sitt basert på noe annet enn at det kanskje kan bli dere to i fremtiden. Og mens hun gjør dette bør du holde deg langt unna. Og jeg skal ikke komme inn på det med å bidra til utroskap en gang... ( og en gang utro, trolig utro flere ganger...)

Og om du ikke ønsker en fremtid med henne så skygg unna for all del.

Om dere bor langt unna hverandre, slik at det er krevende å få møttes så ville jeg tatt en prat over telefon, eller i alle fall luftet på forhånd at dere må ta en prat om "fremtiden". Så kan hun velge om hun vil møtes for praten eller ikke. Det kan fort være at den praten går veldig lett, det er ikke sikkert hun har lagt så mye i det selv om hun sier hun har følelser for deg.

Anonymkode: 591d9...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det slik at du absolutt ikke kunne tenke deg et forhold med henne? Kjæresten min er 15 år yngre enn meg, vi har vært sammen i halvannet år nå. Det er umulig å si hvordan fremtida vil bli, men per nå snakker vi som om vi alltid skal være sammen. Jeg sitter ikke på noen fasit. Kanskje det tar slutt om ett år, kanskje om 30 år, kanskje aldri. Det eneste jeg vet, er at forholdet vårt er det fineste forholdet jeg noen gang har vært i og jeg er veldig, veldig lykkelig.
Det kan jo være hun har følelser for deg? Ofte har damer følelser for dem de er i et "fysisk forhold" med. I flere tilfeller enn menn, i hvertfall. Kanskje årsaken til at hun sier "jeg vil ikke snakke om det", er at hun er redd for at den samtalen vil gjøre at det blir slutt mellom dere?
Det kan også være at hun rett og slett bare setter pris på den relasjonen dere har i dag og ikke trenger å utvikle den til noe mer. Hun setter nok emosjonelt pris på deg og ser på deg som en nær venn i tillegg til en elsker. Er det så ille? Det at hun finner emosjonell støtte i deg trenger ikke bety at hun vil gifte seg med deg. Er det slik at du ikke liker å være emosjonell støtte for henne? Ikke engang om hun ser det mer vennskapelig i stedenfor å anse deg som forholdsmateriale? Er det virkelig så fælt å være et medmenneske for de man har sex med?

Anonymkode: d369f...e94

Altså et forhold likt det vi gjør pdd er jo ikke uaktuelt, men jeg vet at jeg er på jakt etter en yngre dame, ettersom jeg ønsker barn - etterhvert. 

Jeg vet at hun har følelser for meg ja og det kan være hun ikke vil snakke i frykt for at det skal bli slutt, men da er det også vanskelig å vite hva hun legger i disse følelsene. Vi setter nok begge veldig pris på relasjonen og nei den trenger ikke utvikle seg til noe mer, men jeg er jo likevel på "jakt" og ønsker ikke såre henne.

Vi er absolutt nære venner og jeg er også en emosjonell støtte (når hun vil snakke om slikt). Du kommer med et godt poeng her; det kan jo bare være at hun vil være vennskapelig og evt sex en gang imellom uten at det er snakk om noe forhold.

Føler du sikter på meg til slutt, men bommer nok, jeg prøver så godt jeg kan å være medmenneske - derfor denne posten og ikke "ghost henne" slik som nevnes lenger opp...

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle, ts, er ofte det beste. 

Dere har et elsker/ff forhold. Dropp inn i en helt normal samtale at du setter pris på dette midlertidige hemmelighetskremmeriet dere. Vil du være overtydelig kan du i tillegg snakke om planene for i fremtiden å finne deg en dame å få barn med. 

At en ff/elsker tror at vedkommende de er utro med vil ha dem som partner er ikke noens feil. Den vrangforestillingen at de duger som partner står de for selv og får leve med selv. Det er et så usannsynlig scenario at jeg ikke helt ser for meg hvorfor du skulle ta høyde for det. 

Anonymkode: eac7b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør gå uansett hva du ønsker. Ønsker du en fremtid med henne så må hun uansett ta et valg og rydde opp i livet sitt basert på noe annet enn at det kanskje kan bli dere to i fremtiden. Og mens hun gjør dette bør du holde deg langt unna. Og jeg skal ikke komme inn på det med å bidra til utroskap en gang... ( og en gang utro, trolig utro flere ganger...)

Og om du ikke ønsker en fremtid med henne så skygg unna for all del.

Om dere bor langt unna hverandre, slik at det er krevende å få møttes så ville jeg tatt en prat over telefon, eller i alle fall luftet på forhånd at dere må ta en prat om "fremtiden". Så kan hun velge om hun vil møtes for praten eller ikke. Det kan fort være at den praten går veldig lett, det er ikke sikkert hun har lagt så mye i det selv om hun sier hun har følelser for deg.

Anonymkode: 591d9...549

 

Tror du har rett..! Ser ikke for meg noen fremtid og tror vel ikke hun oppriktig gjør det heller. (?)

Og det er hevet over enhver tvil at jeg skal holde meg langt unna i en eventuell prosess med mannen.

Bor ikke så langt unna, får finne på noe lurt...

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal "oute" henne på den "jeg vil ikke prate" biten for den er sikkert mye større enn hun gir inntrykk av, ikke gi henne muligheten til å stikke hodet i sanden og leve på "drømmer" om en potensiell fremtid med deg om hun forlater forholdet sitt men la henne få den rå sannheten om at du ikke er "der" og at der e"kun har sex med något attåt" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Carrot said:

Jeg syns du skal "oute" henne på den "jeg vil ikke prate" biten for den er sikkert mye større enn hun gir inntrykk av, ikke gi henne muligheten til å stikke hodet i sanden og leve på "drømmer" om en potensiell fremtid med deg om hun forlater forholdet sitt men la henne få den rå sannheten om at du ikke er "der" og at der e"kun har sex med något attåt" 

Tror nok det er det jeg er redd for ja, at hun "drømmer" om noe som ikke er reelt.

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det er det jeg er redd for ja, at hun "drømmer" om noe som ikke er reelt.

Anonymkode: 010de...5f8

 

Hvorfor drømmer hun om det? Har du gitt henne inntrykket av at du også deler de samme følelsene? Om du har vært klar på at det kun er sex, og at du ikke føler det samme - kan det jo bare være at hun har funnet ut at forholdet med mannen ikke funker. At hun vil skilles uavhengig om det blir et forhold med deg eller ikke? 

Anonymkode: f4d86...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om hun gjør det eller ikke. Hun gir meg bare de vibbene.

Tror ikke jeg har det, men så har vi ikke pratet så mye om det fordi jeg hele tiden har trodd at det ligger i kortene at det kun er sex.

Jeg har inntrykk av at hun startet på samme sted, men nå er blitt litt ekstra glad i meg og ønkser å gjøre/arrangere mer seriøse ting...

Anonymkode: 010de...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...