Gå til innhold

Fineste område i Sandefjord?


Herix

Anbefalte innlegg

Har planer om å flytte til Sandefjord grunnet jobb snart, men er ikke kjent der og kjenner ingen som bor der. Er det noen som vet hvilke områder dere vil anbefale og hvilke området man burde styre unna som småbarnsfamilie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hva du legger vekt på.  Hvis du vil bo sentrumsnært,  er det fint i/ ved Preståsen og rundt Hystadveien. 

Hvis nærhet til sjø er viktig er området rundt Granholmen og rundt Tangen veldig fint.  

Men også områder ved Breidablikk,  Virik og rundt Bugården er fine.  Dere må nesten se om dere finner en bolig dere liker, og så sjekke ut områder rundt. 

Personlig ville jeg styrt unna Ringkollen /  Vardenområdet, men det er mange som trives der også.  

Tenker dere enebolig,  rekkehus eller leilighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 23.15, tirben skrev:

Spørs hva du legger vekt på.  Hvis du vil bo sentrumsnært,  er det fint i/ ved Preståsen og rundt Hystadveien. 

Hvis nærhet til sjø er viktig er området rundt Granholmen og rundt Tangen veldig fint.  

Men også områder ved Breidablikk,  Virik og rundt Bugården er fine.  Dere må nesten se om dere finner en bolig dere liker, og så sjekke ut områder rundt. 

Personlig ville jeg styrt unna Ringkollen /  Vardenområdet, men det er mange som trives der også.  

Tenker dere enebolig,  rekkehus eller leilighet? 

Tenker enebolig egentlig, viktigste å legge vekt på for meg er at det er et godt nabolag for små barn med barnehage og skole innenfor rimelig rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at Ringkollen/varden er mye roligere nå enn det var tidligere. Er kort vei til barnehager og skoler, og er ikke lange kjøreturen ned til sentrum. 

Jeg ville derimot ikke valgt preståsen, for der vet jeg om mange som opplever problemer med rus og bråk. Så dette kommer nok an på hvilke erfaringer man har. 

Framnesområdet har mange steder der det egner seg for barn, og har skoler og barnehager i nærheten. Det samme gjelder vel Virik. 

Alt i alt er Sandefjord stort sett et rolig og fint sted å bo, men har i likhet til de fleste byer sine litt mer belastede områder. 

Anonymkode: 8e9e1...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg ville derimot ikke valgt preståsen, for der vet jeg om mange som opplever problemer med rus og bråk. Så dette kommer nok an på hvilke erfaringer man har. 

 

Anonymkode: 8e9e1...444

Nå er det vel snart 10 år siden at sosialboligene på Preståsen ble omgjort til flotte leiligheter, og solgt på det frie markedet til svært høye priser,  så det har ikke vært noe problem med rus der siden da. Så der forstår jeg ikke hva du mener? Jeg har selv bodd i Preståsen i 18 år, og vet at det er fint for barnefamilier der.  Kort vei til barnehager, barneskole,  byen,  togstasjonen,  Brydedammen,  kino og restauranter.  Samtidig stille og rolig,  og trygt lekemiljø for barn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På virik er det fint og rolig. Har du fått EEG bolig enda?

Anonymkode: 1427e...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

On 8/23/2019 at 11:15 PM, tirben said:

Spørs hva du legger vekt på.  Hvis du vil bo sentrumsnært,  er det fint i/ ved Preståsen og rundt Hystadveien. 

Hvis nærhet til sjø er viktig er området rundt Granholmen og rundt Tangen veldig fint.  

Men også områder ved Breidablikk,  Virik og rundt Bugården er fine.  Dere må nesten se om dere finner en bolig dere liker, og så sjekke ut områder rundt. 

Personlig ville jeg styrt unna Ringkollen /  Vardenområdet, men det er mange som trives der også.  

Tenker dere enebolig,  rekkehus eller leilighet? 

Er Varden/Ringkollen slik det var før mtp rykte, eller har det gått seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...