Gå til innhold

Zyrtec mot medisinsk allergi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antar at legen visste hva han gjorde. Men jeg fikk zyrtec etter reaksjon på antibiotika, har elveblest. Hjelper zyrtec mot elveblest?

Anonymkode: 257a8...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Antihistaminer anbefales mot akutt elveblest. 

Anonymkode: e606d...8a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare bekrefte det de andre sier. 

I noen tilfeller gis Zyrtec/Cetirizin til og med forebyggende før behandling hvis en pasient skal få medisiner som kan ha elveblest (og en del andre allergireaksjoner) som bivirkning. Har fått det selv i forbindelse med en bestemt type cellegift. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg fikk selv anafylaksi av en medisin (det mange ikke vet er at anafylaksi ikke bare kan gi lavt blodtrykk og sjokk, men at det også kan gi ekstremt høyt blodtrykk) og siden jeg hadde for høyt og ikke for lavt blodtrykk ville naturlig nok adrenalin hatt motsatt effekt enn det man ønsket så jeg fikk ganske mange milligram med antihistaminer.

Anonymkode: f240b...bad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antar at legen visste hva han gjorde. Men jeg fikk zyrtec etter reaksjon på antibiotika, har elveblest. Hjelper zyrtec mot elveblest?

Anonymkode: 257a8...a80

Hva er mdisinsk allerhi? Mener du medisinallergi, allergi av medisner?

Zyrtec hjelper på alt av allergi eller overømfintlighet. Lege har agert helt etter boka. 

Anonymkode: e6e2a...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må for all del ikke stole på legen, mye bedre å spørre vilt fremmede på et forum :glare:

Anonymkode: b3315...c6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medikamenter for bivirkninger av medikamenter for bivirkninger av medikamenter osv.... Helt vanlig det, slik blir big pharma rike.

Anonymkode: 1c575...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Og vi holder oss i live. 

Anonymkode: 52c0a...6ee

Akkurat nok i live til å fortsette å bruke medikamentene deres.

Anonymkode: 1c575...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er veldig effektivt på elveblest. 

Anonymkode: 43932...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde du avslått å bruke cellegift og antibiotika?

Anonymkode: 52c0a...6ee

Glatt.

Anonymkode: 1c575...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger pålegger ikke pasienter å ta i mot og å kjøpe og å bruke de legemidlene leger tilbyr pasienter. 

Ts, du kan fint la være å bruke Zyrtec om du ikke er enig med legens vurdering. Du dør ikke men du klør og derfor gikk du til legen og bad om hjelp. 

TS hva mener du selv legen skulle tilbudt deg? 

Anonymkode: e6e2a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leger pålegger ikke pasienter å ta i mot og å kjøpe og å bruke de legemidlene leger tilbyr pasienter. 

Ts, du kan fint la være å bruke Zyrtec om du ikke er enig med legens vurdering. Du dør ikke men du klør og derfor gikk du til legen og bad om hjelp. 

TS hva mener du selv legen skulle tilbudt deg? 

Anonymkode: e6e2a...863

Jeg spurte fordi det sto på pakningsvedlegget at det hjalp mot snue og rennende øyne, men ingenting om utslett. Ville bare høre om det også ville hjelpe mot utslettet.

Anonymkode: 257a8...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glatt.

Anonymkode: 1c575...721

Bare friske privilegerte mennesker som ikke vet hva de snakker om, eller aldri har opplevd noe farlig, vil finne på å mene noe slikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spurte fordi det sto på pakningsvedlegget at det hjalp mot snue og rennende øyne, men ingenting om utslett. Ville bare høre om det også ville hjelpe mot utslettet.

Anonymkode: 257a8...a80

Fra felleskatalogen om zyrtec: Lindring av symptomer på kronisk idiopatisk urticaria 

 

urticaria er elveblest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...