Gå til innhold

Skilsmisseboken


CoolDuckie

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leser for tiden Skilsmisseboken (https://www.dagbladet.no/kultur/var-helt-uforberedt-pa-skilsmissen/71490496). Jeg lurer veldig på Sanna Sarromas fremstilling, for jeg har fulgt henne lenge og synes hun skriver godt og interessant, men at hun har en veldig "eksternaliserende" stil. Med det mener jeg at mye av det hun skriver har som utgangspunkt at alt som er galt er andres feil. Slik er også denne boken. Hun er i egne øyne bare et intetanende offer som ble dumpet av en mann som stilte en rekke urimelige krav og påførte henne traumer. Deler av ting hun har gjort mot sin eks og hans nye partner er også over grensen for anstendighet. Er det andre som har tanker om dette?

 

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden får kanskje mer respons under Aktuelle saker, Skråblikk el Sex og samliv..

Jeg oppfatter SS å være dønn ærlig, men også tydelig på at det er hennes ståsted og perspektiv. Har ikke lest boken, men synes den er en god ide og helt vilt at ikke noen har skrevet en slik bok før - har selv følt jeg ville behøvd en for en stund tilbake. 

Men det kan godt være du har rett i at den mangler litt selvransakelse. Jeg har lest noen intervjuer om hennes oppvekst og om bruddet, mannen fant seg jo en ny på jobb, det trenger ikke være noe galt SS har gjort annet enn vært sliten mor. Men litt refleksjon hadde vært interessant rundt hva mannens historie ville vært. 

Men håper hun finner seg en bra fyr da, hun er jo søt og full av personlighet.

Anonymkode: febce...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 13.24, CoolDuckie skrev:

Hei,

Jeg leser for tiden Skilsmisseboken (https://www.dagbladet.no/kultur/var-helt-uforberedt-pa-skilsmissen/71490496). Jeg lurer veldig på Sanna Sarromas fremstilling, for jeg har fulgt henne lenge og synes hun skriver godt og interessant, men at hun har en veldig "eksternaliserende" stil. Med det mener jeg at mye av det hun skriver har som utgangspunkt at alt som er galt er andres feil. Slik er også denne boken. Hun er i egne øyne bare et intetanende offer som ble dumpet av en mann som stilte en rekke urimelige krav og påførte henne traumer. Deler av ting hun har gjort mot sin eks og hans nye partner er også over grensen for anstendighet. Er det andre som har tanker om dette?

 

CD

Jeg har sans for mye av det SS skriver. Men akkurat skilsmissen synes jeg ikke hører hjemme i offentligheten. Har lest hva hun har skrevet om det på Facebook, og det oser av bitterhet og knuste følelser. Det er greit nok at det har vært vanskelig, men stakkars eksmannen som må se på at hun holder på sånn i offentlighet. Og det mener jeg selv om hun skulle ha all mulig grunn til å føle det dom hun gjør. 

Anonymkode: fa6a2...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...