Gå til innhold

Hvorfor tok hun livet sitt?


liseliselise

Anbefalte innlegg

https://www.youtube.com/watch?v=Ldu_DjsyfTo&t

Kom over denne utrolig triste youtube videoen. Før hun tok livet sitt så sente hun en melding til kjæresten at hun elsket han og var det beste som hadde skjedd henne. Så tok hun livet sitt. Ganske absurd og trist. 

Noen som skjønner hva som fikk henne til å gjøre det og hvorfor hun ikke ville treffe kjærsten igjen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare for henne personlig, men jeg kan fortelle deg om hvorfor noen velger å ta livet sitt og prosessen bak det.

De aller fleste som tar livet sitt, har gjerne slitt i lang tid. De har slitt lenge med selvmordstanker, og det gjerne hver eneste dag. Det hender også at alt de tenker på er å dø. Ikke fordi dem nødvendigvis vil dø, men fordi de ønsker å slippe smertene som de har.

Ofte lider disse personene enten av alvorlig depresjon, angst, eller personlighets forstyrrelser. Noen ganger sliter de med flere ting. Ofte har de opplevd feks noe som utløser depresjonen. Det kan feks være tap av nære og kjære, økonomiske problemer, tap av jobb etc. Det er som regel aldri en grunn alene til at det ender opp med selvmord. Ofte er det flere grunner, men så kommer det feks en liten dårlig beskjed som kan få det til å tippe over kanten.

Felles for veldig mange av dem er at de gjerne føler at de ikke får den hjelpen de trenger, eller ikke blir tatt på alvor. En annen gjentagende ting som går igjen er at se ofte føler seg som en byrde for sine nærmeste. Sykdommen lurer dem til å tro at de pårørende vil ha det bedre uten dem. 

De er også veldig ubesluttsomme. I det ene øyeblikket vil de dø, i det neste leve. Det er når øyeblikket for å dø blir værende for lenge at det er farlig. De prøver kanskje, og angrer mens de gjør det.. men da er det ofte for sent. 

Verden er Ofte veldig svart eller hvit for dem..det finnes ikke mellomting.

En ting jeg kan si er de som gjør det, gjør det ikke for å være slemme mot oss pårørende. De gjør det fordi de er syke. De ser ingen annen utvei enn døden for å få slutt på lidelsene sine 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Så ikke hele videoen, men han fortalte at kvelden før ville hun at han skulle komme til henne men han gjorde det ikke fordi han ville ikke. Med mye angst, depresjoner, mørke tanker og følelse av hjelpesløshet, kanskje en følelse av at ingen (spesielt han, som var hennes nærmeste) ikke brydde seg, var det nok dråpen som fikk begeret til å renne over. Når man sliter, skal det ikke så mye til tilslutt. 

En måte å få slutt på angsten, følelsen av verdiløshet, ensomhet og at problemene forsvinner om man ender alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😞 ❤️Vanskelig å vite hvorfor. 

Jeg har selvmordsforsøk bak meg. Jeg planla dette i lang tid, og ingenting kunne stoppe meg den dagen. Det gav meg en indre ro å vite at jeg snart slapp smertene. Smertene var så intense, så vonde. Jeg var bare en ungdom og hadde opplevd så mye vondt i oppveksten. Smerten jeg hadde kan ikke beskrives. Jeg husker jeg ofte satt å skreik og hylte i et hjørne for det var så vondt, jeg ble desperat etter å bli kvitt smertene. Det føles ut som man er langt nede i mørket helt alene. Et skremmende, smertefult sted man ikke skulle tro fantes. Jeg er sikker på at helvete ville vært et bedre sted å være. 

For min del gledet jeg meg til å gi slipp på dette, slippe all smerte. Livet var ikke mulig å leve, ikke et alternativ. Jeg hadde hatt det slik i mange år og var så sliten at jeg klarte ikke mer. 

Jeg gråt når jeg våknet opp på sykehuset og skjønte at jeg levde. 

Jeg kan så inderlig forstå at folk ønsker å ende sitt liv. Å leve med den smerten jeg og flere har levd med/lever med er umenneskelig. Tortur. Men det finnes heldigvis hjelp til å takle slik smerte og få et godt liv ❤️ I dag er jeg uendelig glad for at jeg ble reddet. 

Anonymkode: 1643b...e5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...