Gå til innhold

Pris veterinær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser ut til at pus har fått byll etter bitt. 

Noen som kan si noe om ca pris for å få tømt betennelsen?

Anonymkode: 46c44...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uendelig store forskjeller i pris hos ulike veterinærer. Det er derfor umulig for oss å si. Å tømme betennelsen må katten jo uansett, så du kan jo spørre om pris når du bestiller timen? 

Anonymkode: 1899d...825

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på veterinæren, byllen og hva veterinæren må gjøre. 

• Liker 3
Skrevet

Kommer jo fort an på hvor alvorlig infeksjonen er, men du må ihvertfall regne med å betale for undersøkelse, bedøvelse, tømming, rensing, sying, inj med smertestillende og antibiotika, i tillegg til at du nok får resept på antibiotikakur og mer smertestillende. Av og til tas det også røntgen for sjekke etter fremmedlegeme eller andre skader. I tillegg kan en undersøkelse avdekke annen problematikk som må tas tak i og veterinær kan ønske å sjekke blod for grad av infeksjon i kroppen osv. Det kan også være behov for flere kontroller og oppfølging. 

Så det er vanskelig å gi en pris. 

Har du forsikring, husk å alltid melde inn skade på slike ting. 

Anonymkode: 2fb89...86d

• Liker 1
Skrevet

Takk for fullstendig unødvendige svar 🙄

Det er snakk om å få bedøvelse, smitte og tømme. Er ikke akkurat en hjerteoperasjon et er snakk om 

Skrevet

Tror jeg betalte ca. 3000 engang da katten min hadde fått en stor byll.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for fullstendig unødvendige svar 🙄

Det er snakk om å få bedøvelse, smitte og tømme. Er ikke akkurat en hjerteoperasjon et er snakk om 

Men det er det som er greia da, at det vet man ikke om det er før veterinær har undersøkt :) og priser varierer faktisk veldig. Vil tippe et par tusen om det er helt ukomplisert, men det blir jo bare et tall ut av luften og ikke nødvendigvis hjelpsomt for deg. 

Forsikring er uansett lurt om ikke du har dette. :)

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er det som er greia da, at det vet man ikke om det er før veterinær har undersøkt :) og priser varierer faktisk veldig. Vil tippe et par tusen om det er helt ukomplisert, men det blir jo bare et tall ut av luften og ikke nødvendigvis hjelpsomt for deg. 

Forsikring er uansett lurt om ikke du har dette. :)

Hvilke utgifter vil en evt forsikring dekke? Ifht slike veterinærbesøk?

Skrevet

Ikke i Helg, -Ikke etter vanlig arbeidsdag. ¨Mine¨ er super snille. Hvis Oslo, må du gjærne PM. meg for tips.

Evt. en liten ringerunde å spørre. :vetikke: -Stor forskjell er min erfaring... 

a. 

• Liker 1
Skrevet

Min fikk akkurat tømt noen byller på foten, vi betalte ca 2500 inkludert antibiotikakur.

Anonymkode: 7af9f...43b

Skrevet

Jeg googlet priser før jeg ringte veterinær. 

Det varierte en del, noen tok 800 kr for en 15 min konsultasjon, noen 900. 

Jeg gikk til de som kun behandler katter og som tok 800 kr for 20 minutter. 

Katten måtte legges i narkose for grundigere sjekk, totalen ble rett under 2100 kr. 

Hadde vel sluppet unna med halvparten om jeg hadde hatt forsikring, men valgte å ikke forsikre pga pris. Hadde brukt mer på forsikring hittil i år enn hva dyrlegen kostet. 

Anonymkode: bd436...222

Skrevet

Har hatt mange runder med byller på en katt som er en slåsskjempe. Det har kostet rundt 1000 når det har vært et åpent sår, og rundt 1500 når det har vært en lukket byll. Det er en enkel jobb som dyrleger gjør ofte. Men det er viktig å få det gjort, for ellers kan betennelsen spre seg og i verste fall bli fatal.

Anonymkode: 5ddc9...4d1

Skrevet

Hos min kostet det 1200,- inkl sedasjon. Det var en svær abcsess etter bitt. Fikk antibiotika etterpå

Anonymkode: 91e2d...c6f

Skrevet

Jeg betalte ca 3000,- for å tømme byll på labb. Antibiotika kjøpt i tillegg. 

Skrevet

Mellom 1200 og 3000 har vi betalt. Avhengig av hva som må gjøres. Tømming, beroligende og medisiner inkl lampeskjerm kom på 2100 kr. 

Anonymkode: 86e38...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...