AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #1 Skrevet 19. august 2019 Heisann! Jeg har lyst til å signere meg opp til HBO nordic, men jeg bor deler av året i utlandet. Vil jeg kunne logge meg inn fra andre land enn i Norden? Hvis ikke, vil jeg kunne bruke min VPN for å vise norsk IP slik at jeg får tilgang? Jeg regner med at HBO har en VPN-sperre slik som Netflix har, men verdt å spørre. Anonymkode: 484b4...43e
Gjest kira87 Skrevet 19. august 2019 #2 Skrevet 19. august 2019 Det er vel ny lov nå som gjør at du kan bruke strømmeabonnementet ditt i utlandet uten VPN. 😊 https://www.tek.no/artikler/neste-ar-kan-du-bruke-strommeabonnementene-dine-ogsa-i-utlandet/443636
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #3 Skrevet 19. august 2019 14 minutter siden, kira87 said: Det er vel ny lov nå som gjør at du kan bruke strømmeabonnementet ditt i utlandet uten VPN. 😊 https://www.tek.no/artikler/neste-ar-kan-du-bruke-strommeabonnementene-dine-ogsa-i-utlandet/443636 Det høres ut som dette gjelder når man befinner seg i land innenfor EU? Jeg bor i Guatemala og Panama. Anonymkode: 484b4...43e
Gjest kira87 Skrevet 19. august 2019 #4 Skrevet 19. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som dette gjelder når man befinner seg i land innenfor EU? Jeg bor i Guatemala og Panama. Anonymkode: 484b4...43e Ah, ja, det stemmer nok. Det ser ut som at bruk av ip/vpn er tillatt hos HBO slik jeg tolker det: Bruk av en betalingsmetode tilknyttet et land i kombinasjon med en IP-adresse fra det samme landet vil av HBO regnes som bevis på opphold i det landet. Tjenesten kan kun benyttes i Sverige, Danmark, Norge og Finland samt ethvert annet land som er medlem av EU dersom Brukeren midlertidig oppholder seg i et slikt land (heretter kalt "Området") som påkrevet i henhold til EU-lovgivningen. Kvaliteten på Tjenestene (slik som billed- og lydkvalitet) kan imidlertid være lavere ved bruk utenfor Sverige, Danmark, Norge og Finland
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #5 Skrevet 20. august 2019 12 timer siden, kira87 skrev: Ah, ja, det stemmer nok. Det ser ut som at bruk av ip/vpn er tillatt hos HBO slik jeg tolker det: Bruk av en betalingsmetode tilknyttet et land i kombinasjon med en IP-adresse fra det samme landet vil av HBO regnes som bevis på opphold i det landet. Tjenesten kan kun benyttes i Sverige, Danmark, Norge og Finland samt ethvert annet land som er medlem av EU dersom Brukeren midlertidig oppholder seg i et slikt land (heretter kalt "Området") som påkrevet i henhold til EU-lovgivningen. Kvaliteten på Tjenestene (slik som billed- og lydkvalitet) kan imidlertid være lavere ved bruk utenfor Sverige, Danmark, Norge og Finland Hvordan klarte du å tolke det til at VPN er tillat i brukervilkårene til HBO?. VPN er garantert ikke tillat i brukervilkårene, det kan være risikabelt og bruke VPN siden kontoen kan bli sperret men hvis man først skal bruke VPN så nytter det ikke med gratis VPN eller den typen som er innebygget i enkelte nettlesere. Må gå for NordVPN, ExpressVPN eller Tunnelbear. Men selv ikke da er det garantert at det virker, kan jo prøve å bytte til andre servere eller se etter lister på nett over servere som fungerer med den enkelte VPN. HBO, Netflix, Amazon Prime og andre tilbydere er veldig flinke på å svarteliste servere som brukes av VPN leverandører. Hvis man har opprettet HBO kontoen i Norge, betaler med et Norsk bankkort og har Norsk IP-adresse så regnes det det som bevis på opphold i landet. Det er ikke noe problem å bruke sin Norske HBO konto innenfor EU, men hos TS kan det bli et problem å se HBO Nordic fra Guatamala og Panama. Det kan være at hvis TS logger på sin HBO Nordic konto i Guatemala så blir hun logget inn på HBO Latinoamerica i stedet og der er det ikke sikkert at det er det samme innholdet som Nordic. Anonymkode: 0ca45...f22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå