Gå til innhold

Datteren min er hoven i ene brystet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min på 12,5 år kom til meg idag og sa hun var litt rød på ene brystet rundt brystvorten. Jeg fikk lov å se og hun er hoven og rød rundt hele den ene brystvorten. Brystet er også hardt i forhold til det andre. Vi har legetime i morgen, men noen som har erfaringer ? 

Anonymkode: feba0...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare puberteten, som er i gang.

Anonymkode: 8a8d7...8e3

• Liker 1
Skrevet

Husker enda selv, var sån 8-9 år, jeg som gråt til mor når jeg hadde en ekstremt vond klump på venstre side av brystet, dukket opp en lik kul på høyre side litt senere. Jeg gråt. De var grusomt vonde lenge! 

Men det gikk over. 

Kan godt være det er puberteten. Men greit med legebesøk i tilfelle det er noe annet. 

Anonymkode: 017bd...2a3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bare puberteten, som er i gang.

Anonymkode: 8a8d7...8e3

Puberteten er godt i gang. Fikk mensen for ca 6 mnd og har det regelmessig. 

TS 

Anonymkode: feba0...d3f

Gjest Solkremen
Skrevet

Brystene vokser faktisk sjeldent i takt. Man kan ha store ulikheter i brystene gjennom puberteten. Både aerola og brystet kan være rødt og hovent. 

Skrevet

Jeg opplevde dette selv en gang som tenåring! Er overbevist om at det var en form for brystbetennelse for smerten var så intens, og overhode ikke lik som den man har helt i starten av puberteten pga nye ømme brystkjertler. (Har hatt det også) Jeg fant aldri ut av det fordi jeg var for flau til å fortelle noen voksne om det (var på ferie med familien til en veninne når det brøt ut) men etter en ukes tid gikk det heldigvis gradvis over.

Det artet seg sånn her: brystet ble hardere enn vanlig, tydelig rød og varm i huden på siden av brystvorten, tydelig hoven og veldig smertefullt. Fikk ikke sove, var vondt å gå og bevege seg. Måtte stå opp om natten og gråte på badet fordi det var så vondt. Veldig vondt å ha på BH.

Det høres nesten ut som din datter opplever det litt likt som jeg gjorde? Det gikk heldigvis over for meg av seg selv, men hadde jeg vært hjemme hos min mor da det skjedde hadde nok jeg også vært en tur til legen. Var 13 år da dette skjedde.

Anonymkode: 253c2...f83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...