Gå til innhold

Har noen her fibromyalgi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke utredet, men har disse symptomene:

Angst som har forverret seg de siste 2-3 år. Blir verre i stressperioder (fikk en angst diagnose av lege) 

Borrende smerte i korsrygg i perioder, i desember 2017 ble det så ille at jeg ikke kunne stå. Celleprøve normal, ingen soi heller. Tatt ny test i år og de ser fine ut. 

Stiv i fingre og tær. Av og til kjennes det ut som føttene hovner opp og jeg må da ta av skoene.. Blir fort nummen i hendene. 

Glemsk, glemmer ordinære ting. Veksler mlm forstoppelse og diaré. 

Alt dette kan sikkert knyttes opp til angsten også, men hva tror dere?

Anonymkode: 8e915...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og bli utredet! Du vil ikke få svar fra helsepersonell her inne😊 Angst kan også føre til fysiske smerter og ubehag!

Anonymkode: 2812c...793

• Liker 1
Skrevet

Høres mer ut som angst enn fibro. Men du vil bli grundig utredet hos spesialist

Anonymkode: 49ffa...e71

Skrevet

Jeg blir litt trist når jeg leser innlegget ditt, for jeg har mange av de samme tingene som deg. Men jeg hovner opp i fingre også, må tisse mange ganger om dagen, får blåmerker jeg ikke kan forklare, og smerter jeg ikke blir klok på. Ene dagen korsryggen, andre dagen nakken, så i kneet, så kan jeg plutselig være fin, så blir jeg plutselig helt tappet for energi. 

Og de rundt meg mistenker fibromyalgi. Selv har jeg prøvd å stikke hodet i sanda, å vente på bedre dager. Men klart, jeg klarer jo ikke annet enn å se at jeg har mange likheter.. 

Gå til lege å snakk om det. Om det er angst eller fibromyalgi, eller noe helt annet, så skal en ikke gå rundt sånn å ha vondt. ❤

Anonymkode: 5cefc...31b

• Liker 1
Skrevet

Ut i fra det du skriver her, er ikke smertene dine så mye utbredt at det faller inn under diagnosekriteriene for FM...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...